Hundar iFokus

Hundar

Etikett: media
Läst 577 ggr
kerstinjoh
0

Polisen o dödsskjutningen i Malmö.

Ett stort "tummen ner" för polisens agerande Malmö.

http://newshunters.mine.nu/070311hund.wmv

Oavsett vad hunden har gjort så har jag bara ett ord; djurplågeri!

Jag försvarar inte på något sätt hundens beteende. Däremot hoppas jag på en obduktion av hunden, för att få fram eventuella orsaker till beteendet. Samt att resultatet visas i massmedia.

Faxlin
0

Gaaahhhhh, jag tror jag blir tokig. Det där är i mina ögon polisbrutalitet faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lena1
0

jaaa Kerstin… det var det första jag tänkte och blev så ledsen över när jag läste i tidningen samma kväll,varför har dom inte kunnat skjuta den direkt i stället för att spraya på den, den hade ju lidigt tillräckligt ändå, varken denna eller nyheterna klarar jag av att se vidareGråter, vissa poliser är inte på rätt plats i sitt yrkes val det kan man ju konstatera….

Hoppas verkligen dom obducerar den, men det är väl som vanligt inte lika viktigt med ett djur som en människaLedsen

Faxlin
0

Det som stör mig är att vi helt uppenbarligen har poliser som inte ens kan skjuta. jag menar hur många skott ska det krävas att döda en hund. Det ska räcka med ett skott på det korta avstånd som de var från hunden. Sprayandet och alla skott stör mig så jag håller på att gå i bitar.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja d ehemskt.. hur ska polisen agera i ett sånt läge igentligen? borde d inte finnas föreskrifter omhur dom ska gå till väga? detta borde ju inte vara så som dom ska göra, jag anser det vara djurplågeri…

lena1
0

Ja man blir sååå ledsen, och inte får polisen någon reprimand av detta heller, betänk nu om vi hade haft speciella djurpoliser tex, dom hade ju agerat på ett helt annat sätt och absolut vetat vad som skulle göras….

kerstinjoh
0

Det FINNS föreskrifter om hur de ska agera! Men de behöver bli bättre.

Är man så nära en hund så man kan spruta pepparspray på den, så har man även möjlighet att skjuta ETT skott mot hunden.

Nu använde de pepparsprayen ett flertal ggr samt sköt 15 skott!!

Återigen;

TUMMEN NER FÖR DESSA POLISER!

Malin-A
0

mmmhelt sjukt.. stackars hunden. o stackars dom resterande hundar som ska behöva genomgå sånt här, för d lär inte vara den sista..

Tixy
0

Att förbjuda kamphundar är ju ändå en form av diskriminering/rasism mot en viss typ av hundar. Självklart finns det dom som inte bör ha såna hundar, men uppfödarna kan ju ha tester på dom blivande ägarna, eller liknande?

Det hela visar ju på att Sveriges poliser är lågutbildade idioter? Och den där kärringen (ursäkta uttrycket) i slutet visar ju att hon inte kan ett skit om hundar. Åh, blir så sur. Sitter och beklagar mig över en kompis som har haft grandisar över sms nu..

Real
0

Åhhh.. FY FAN!! jag mår illa! sitter här och gråter. jag vet ju att enda sättet var att avliva honom efter de där. Men ägarna då? ska dom få gå fria när dom uppfostat honom till skit? (ägarna innan alltså) Borde inte dom få sitt me.. lite pepparsray kanske?

Att avliva en hund ska gå fort och osmärtsamt! INGEN hund i världen är värd de där.. inget annat djur heller för den delen. Han skuter så jääävla dåligt så han inte ens dör direkt.. utan han ligger där och lider och piper och SEN skuter han i huvvet. Innan de var dom ju bara tvugna att "leka" lite med sprayen. eller vad fan var de där? Att stå och spreja honom flera gånger medans han springer runt och har ont! OHH!!
så jävla rätt av dom där rapparna att sjunga skit om polisen!

Lotta
0

Det där skulle jag inte ha tittat på…tårana sprutar och jag är så fruktansvärt arg. Vilket djurplågeri!! Stackars hund, så fruktansvärt så det inte finns ord för det…undrar vad den stackarn tänkte när han vart så plågad innan idioterna sköt :/

bejtedejte
0

Läste i Sydsvenskan att hunden ju var helt lugn efter attacken, och hölls av en som hjälpte ägaren som blev attackerad. Han tyckte själv att polisens agerande var rent djurplågeri. Hunden var ju lugn och kunde hanteras, varför stressa upp den till max och riskera att den flyr genom att spreja den med pepparspray? Fy fan för poliser ibland, ser nästan ut som om de njuter av att spraya hunden…

Bruden som snackade på slutet av filmen verkar ju jättesmart också.. :S

Faxlin
0

Kan någon förklara för mig som fattar dåligt och inte har någon som helst koll på hundar. Varför pepparsprayades hunden över huvud taget.

Sedan säger polisen att den avlivades, med 15 skott.
15 skott. Allvarligt. Det måste gå att anmäla dessa poliser och detta förehavande.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ja visst låter det sanslöst..var dom rädd att hunden skulle hoppa upp och bita dom efter 1 skott. Dom får väl gå och lära sig skjuta innan dom får använda vapen, sånna där borde inte ens få använda pistol *MORR*

Karmatarerskanise
0

Jag ska fan skriva en insändare till tidningen. Såhär får det INTE gå till!! Tur man känner förtroende för polisen!!! bah

Alex
0

Fy f*an vad förbannad jag blir!! Vad trodde de att pepparsprayen skulle vara bra för? Och vaddå "hunden var fortfarande aggressiv så de var tvugna att skjuta den"? Allt jag såg var en lidande hund som försökte ta sig därifrån och få bort det som kliade i ögonen…

Och vad pratar hon i slutet om? "aggressiva hundar som bråkar med varandra" ja, men alla hundar som bråkar attackerar nog människor.. Och det skulle inte förvåna mig om de hundar hon sett har lekt med varandra heller…

>.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

ja man blir så jäkla ledsen när man ser filmen. En hund som dör på ett ohyggligt plågsamt sätt.
Ärligt talat, vem vet vad som gjorde att hunden anföll. Fick den stryk av ägaren? Hade något hänt emellan dem? Hade hunden ont? Jag menar varför inte kolla upp allt. Blir så ledsen.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

precis dom ser bara till det yttre o vad som hände just då inte varför…

innan idag såg jag en hund som skällde mot allt och såg allmänt osäker ut, när jag kom närmare så såg jag att hunden satt fast i lyckstolpen med ett rep. o när ägaren till hunden kom fram till hunden o band upp den så hade han satt repet runt magen på hunden, typ ända bak vid bakbenen, o höll hunden så.. såg så himla läskigt ut o tror att en sån hund hade mått bättre i någon annans händer. d liksom lyste osäkerhet o rädsla om hunden. vet ju inte om det var så men d kändes så iaf…

Lotta
0

Kan bara säga stackars hund, vissa ska bara inte ha hund. Inte en undulat ens, dom kan inte ta vara på sig själv ännu mindre ett djur :/

Karmatarerskanise
0

Jag orkar inte ens skriva om stackarn.. E ni med på att skriva till tidningen?

Lotta
0

Jajjamen absolut….

lena1
0

meeee toooo