rumsren, snalla hjalp!
Hejsan, de e sa har att ja har en dobermann tik pa 1ar och en manad, och ja och min pappa(som har vuxit upp med dobermann) och som ar valdigt hund kunnig, nu har vi flyttat till grekland(jag och min dobbis) i borjan var hon rumsren,men de holl bara i en manad. vad ska ja gora? ja har provat jatte mkt olika metoden, som att mata henne vid 10 pa kvallen och sen ga upp vid 6 o varit ute i en timme med henne men hon kissar max en gang, men sa fort vi kmr hem igen och ja vander ryggen till sa bajsar hon, Inne. alltid pa samma omrade, vf ar det sa har, och vad kna ja gora? jag gar ut med henne var 3-4 timme ger henne motionen hon behover(psykiskt och fyfiskt) som sagt sa har ja provat deta mesta nar det kmr till hennes rumsrenhet. inget verkar hjalpa, jag fick henne nar hon var 4 veckor gamal, da dom hade kuperat hennes svans genom att hugga av den med en yxa, dom gav henne varken mat eller vatten mer an varannan dag och valparna fick nt vara med sin mamma, kan de ha ngt med detta och gora? tacksam for svar!
Började besvären i samband med flytten? Kanske stress över det?
hon har aldrig varitg 100% rumsren i sverige utan hon blev det har, for en manad max, efter de sa borjade hon kissa o bajsa inne, har varit hos vetrinaren och pratat med massa andra so har hundar, och hund tranare har nere och har provat vad dom har sakt men de funkar for en natt, efter de sa e de tbx igen … men ja , de kan ha med flytten o gora..
Det brukar ju vara så att de inte gör sina behov om de inte känner sig trygga. Hon känner sig kanske inte tillräckligt trygg för att göra ifrån sig ute, utan slappnar av när hon kommer in.
Hur länge sen är det ni flyttade? Om du provat en massa saker kanske hon blivit stressad av DET åxå, att det inte är lugn och ro och En och samma sak, utan hattande hit och dit.
Har du provat ta henne bara utanför där ni bor, på samma ställe varje gång, i lugn och ro. Vänta ut henne.
ja, ja o mi kilel har diskuterat att de kanske kan vara de… men vet du vad man kan gora at de? ja flyttade hit den 13 juni, ja de har ja provat, att vara precis brevid huset vi har typ en ode tomt dar.. ps tack sa jatte mkt for dina svar!