Hundar iFokus

Hundar

Etikett: presentationer
Läst 5863 ggr
destroyed
0

Beskriv din hund

En idé som jag snodde ifrån Bichon:)

Hur är din hund? Gillar den andra hundar, är den reserverad eller älskar den alla? Är den en mattegris eller en självständig typ som kommer för att få mat.

Beskriv din hund!!

[Vargnatt-]
1

Aramis älskar andra hundar, att få busa runt riktigt ordentligt med en annan hund är ju toppen! Men han verkar förstå att man får vara försiktigt när det är mindre hundar, då busar han inte så mycket utan är mest nyfiken och ska nosa på dom.

Katter är ju också jätteskoj :P. Våran katt har en privat tvättare, Aramis står ofta och puttsar honom, speciellt öronen av någon anledning.

Människor är han lite mer reserverad mot tills han lär känna dom, då är han deras bästa kompis, till och med min mormor som envisas med att hon inte gillar hundar kallade honom för älskling i sommras, har aldrig hört henne kalla morfar för älskling ens :P.

Han är en matte och hussegris, ska vara med heela tiden, vara ensam är inte alls kul och finns det chanser att få uppmärksamhet så tar han dom också, så kelsjuk!

[Hilo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Akilles

-Han är en riktig mammagris när det kommer till kritan.
Han kan även vara självständig och ingen "svanshund" eller så, utan lagom.
Han har vissa problem med andra hanhundar, men inget som hindrar oss på något vis att umgås med andra hanhundar. Han kan ligga i samma rum som dem utan problem.. Oftat är det mutter som hörs från den andra hunden. Hundar över lag, tikar och valpar funkar kanon.
Han är en lekfull kille som inte äe sen att ta en sväng i skogen!
Han är en riktig sällskapshund med alla goda kvaliteter som krävs.
Han lyssnar, han är bra med barn, han älskar alla i familjen och ser inget ont i någon människa.. Han är min grabb helt enkelt.

Krecia

-Hon är mattes hund, verkligen!
Mot andra hundar är hon en självsäker dam som säger vad hon tycker.
Hon leker inte med andra hundar, men går ihop med alla som hon mött.
Hon kräver inte så mycket, men hon klarar ändå av några timmar i skogen, och lika nöjd med en runda i samhället.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva henne.. Hon är speciell och mycket trogen..

Båda hundarna går oftast lösa, kommer på inkallning och varnar lagom om det är någon vid dörren.

MinAmstaffNero
0

Nero älskar andra hundar, men är det en hane gillar han den bara. Bryr sig alltså bara inte om den. Han är glad mot andra folk. Han är en matte gris ;) Står och gnäller när jag är med dom andra djuren och inte han, haha x) En riktig kelgris.

[matildax]
0

Min stora drummel är en riktig kelgris o tror att han är en liten hund, sitter bla i knätTungan ute
Lucas älskar alla, hundar som människor! Han o bästa vännen Nisse kan leka i flera timmar, skulle kunna tro att han har energi åt 13 hundar (;
Vill vara med på allt. O funkar även bra me mina kaniner, fast ibland får han lite väl stora ögon o liksom tigger "kan man få smaka lite kanske?"Oskyldig
o som sagt har han fått för sej att han är rätt lite, har flera gånger vält omkull mina småbröder när han kommer springades, o svansen går i ett^^
Han är otroligt snäll. o lydig, när han vill (;
Äter allt gör han oxå.

Bättre hund får man leta efter!Skrattande

Eriiccaa
0

Leah

Leah är otroligt osäker mot nya hundar men helst skulle hon bara vara den ända hunden i världen om hon fick bestämma.
Hon är också en ordentlig matte gris. Följer mej i fothälarna hela tiden och på promenaderna kan hon inte springa längre än fem meter för då är matte för långt borta.
Denna hund är världens bästa träningskamrat och är med på allt. Och hon är endast just två år fyllda och har LPI och två första pris i lydnadsklass II., hon är även en otrolig vallhund.

Pim

Pim är ju fortfarande en liten skit snart fyllda fyra månader. Denna hund har jag väntat länge efter och har otroligt vinstrika föräldrar. Så denna pralin är otroligt förarbunden och inte speciellt förtjust i andra hundar ( Alltså inte en valp som lekter med alla ).

Jag har mina hundar lösa överallt.

Gluskap
1

Hur är din hund? Gillar den andra hundar, är den reserverad eller älskar den alla? Är den en mattegris eller en självständig typ som kommer för att få mat.

Nadja verkligen älskar att få uppmärksamhet, från både hundar och människor och har inte stött på någon hund/människa som hon inte tycker om. Så hon är allt annat än reserverad!

Såklart hon är en mattegris! Hon ligger mer än gärna på mig och myser. Kommer jag hem så hon bara varit ensam hemma med sambon så säger jag "Hej Nadja. Kom och hälsa" så hoppar hon upp i famnen på mig!

Jag får aldrig ha handkräm eller bodylotion ifred när jag smörjt mig, hon tycker det är så gott och blir helt galen och slickar på mig tills allt är borta.

Emma-lundqv
0

Nikki går ihop med alla hundar, tik som hane - stor som liten, vilket är väldigt skönt. Hon är inte så mycket för att busa med allt och alla nu när hon blivit äldre, utan har sina väl utvalda kompisar, resten hälsar hon glatt på för att sen bara ignorera.

Hon är självständig och tycker om alla människor, men det märks att när det kommer till kritan är hon väldigt lojal och bunden till oss i familjen.

Vem som än kommer fram hälsas lika entusiastisk ;) Hon är alltid glad, vår lilla tjej.

ms-mee
0

Hubert älskar allt och alla! Väldigt lojal och ivrig för nya saker :)
Är inte mammig men väldigt pappig :P Vi har ju hans far också och går han utan Hubert så kan det bli väldigt liv en stund :P
Självständig? Nej inte för fem öre! Han ska vara med på allt!
Han är super energisk och glad hela tiden, ta det lugnt vet han inte vad det betyder i de flesta fallen ^^ Men på kvällarna går han över och blir världens myspys.

Busa kan han göra hela dagarna och speciellt med bästaste kompisen Felix som är en springer :)
Funkar bra med alla djur! Men roligast är nog katter! Han skriker, piper och gråter i 5 min efter att katten gått :P

Sammanfattning - Lojal, lättlärd, glad, snäll, puttande liten kille som ska med på allt och va med alla och Älskar barn! Bättre hund får man leta efter ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Leorag
0

Atlas är alltid glad och pigg och hänger gärna med på vad man än kan tänkas hitta på. Han älskar att åka bil och buss och träffa andra människor och hundar, väldigt social av sig. Det finns några hundar som han inte gillar men de är få. I överlag så är han rätt så lydig men nog har man fått kämpa alltid! han är väldigt envis när han är på det humöret och en aning självständig men om matte är borta en längre stund och när man kommer hem igen så möts man av en överlycklig hund så han är nog en mattegris också Flört

Min goa nalleman! Kyss

Nikkis
0

Nero 2 årig schäferhane, är en rätt speciell herre. Han är/kan vara rätt dryg mot andra hundar, spc om dom är nya.
Men han har sina kompisar som han (oftast) avgudar.

Främst tikar (Han är en riktig Casanova! Haha! ), då jag vill inte låta honom umgås med andra främmande hanar då han lätt svarar upp på muck.
Han har också lite issues med småhundar och valpar. Dom är bara äckliga tycker han!
Fast hans absolut bästa kompis är en Fransk Bulldogg, så jag får det inte riktigt att gå ihop, haha.
Men men - han är ju som han är.

När det kommer till andra hundar, utöver våran flock - så har han stor vakt på "sina saker", rör du så dör du är hans motto iprincip.

Han är klockren att ha lös i alla situationer, springer Aldrig fram till någon eller något!
Kommer det mötande i t ex skogen så stannar han oavsett vad till alt. kommer tillbaka till mig. Jag brukar säga att han är skvallertränad av sig själv, haha. Så det är ngt jag gillar starkt hos honom.

När det däremot kommer till människor, så finns det inte någon han Inte gillar! Han älskar alla, tyvärr. Han är lite vääääl tillgänglig för min smak faktiskt.
Möter vi ngn gående så tror han att det är hans hans kompis som SÅÅ gärna vill hälsa på just Honom. Hela hans kropp svajar mer eller mindre okontrollerat från sida till sida i ren lycka. Suck.

I övrigt så är han en rätt självständig och relativt hård  sate som "Kan bäst själv" i många fall, enligt han själv då.
Men han är samtidigt en riktig mattegris och väldigt kelig och tillgiven… När vi är hemma bakom stängda dörrar. Dvs där ingen annan hund som han ska impa på ser, hahaha!Flört

Det är mest när det kommer till arbete som jag "bara" behöver ge honom lättare instruktioner om vad som ska göras, så fixar han det. Han är helt fantastisk på specialgrenarna! Oavsett om det är spår, sök, upplet, rapport osv, han äger på sånt helt enkelt!

Men jag är hur nöjd som helst med honom, jag ser inte hans "nackdelar" som ngt så negativt då jag istället kan omvandla det till ngt bra!
Samt att vid närmare eftertanke så är vi faktiskt rätt lika varandra! Tungan ute
Lika barn leka bäst heter det.

Nikkis
0

Iko är en 11 årig schäferhane. Han kan man lugnt påstå är Nero's raka motsats!
Han kunde inte bry sig mindre om andra hundar och människor, han kan hälsa lite snabbt och sen får det vara.
Han är guda snäll med och mot ALLT och har en väldigt hög tolerans nivå.
Jag kan verkligen säga att han går ihop med precis alla, han är så klockrent ärlig av sig.

Han är en väldigt förig hund som ändå besitter en viss hårdhet, men på ett helt annat vis än t ex Nero. Ja en förarvek hund helt enkelt med en driftig motor samt stor sammarbetsvilja/glädje.
Ibland kan han dock "käfta" emot i form av "Men FY FAAAN vad jobbig du blev Nu då!" om det är ngt han Inte håller med om. Han kräver rättvisa!

Likaså han är också klockren att ha lös, har stort föremålsintresse men är aldrig dum på ngt vis. Han tar bara tillbaka det som är sitt på ett fräckt vis och lämnar den andra hunden stående på stället med en snopen blick, han struntar helt enkelt i allt och alla.
Det är bara Han, hans boll och matte/husse i hans värld, ingen mer. Eller ja, okey - eventuellt personer som tänkas kan kasta och kampa med honom och hans boll.Flört

Däremot så är han inte så värst kelig av sig, han är tillgiven men allt typ av närkontakt sker på hans villkor.
Han skulle kunna jämföras med en "matcho kille", ser och beter sig tufft utåt med en lätt "piss off" attityd mot omvärlden, men innerst inne skriker han efter närhet och kärlek, men det är inget han erkänner.Flört
Fast jo, nu på äldre dar börjar han äntligen att mjukna, haha!

Av ngn konstig anledning så verkar han ändå charmera precis Alla människor (och hundar!) på sitt alldeles egna lilla vis, ingen glömmer Min Iko i första taget. Han är väldigt speciellt.
Min fina och älskade hund!

Nikkis
0

Gobbi är min lilla Pekingese tik på 10 år.

Hon kan kort och gott beskrivas som en Prinsessa, för det är precis det hon är ääända ut till klotopparna!
Jag är hennes hela värld och så är det med den saken. Hon kan dock charmera till sig en massa gos från andra människor, för sånt kan man tydligen aldrig få nog utav.

Inte så värst intresserad av andra hundar, kan vara rätt bitchig av sig med sina allt för höga tankar om sig själv.

Barn ska veta att dom lever om dom blir för odrägliga mot henne, ja det gäller andra 'ohyffsade jyckar' också!

Hon besitter också den här förmågan att kunna linda alla runt "sitt lillfinger" om hon vill, tillomed den mest inbitna bruksmänniskan med "riktiga brukshundar" - alla vill ha henne och kan inte få nog av henne.

Lilla fuling som kör med såna spel, haha!  Allt för lite gos och kel.
Det är mattes tös det!

Likaså hon är ganska lik mig till sättet.Oskyldig

sisal
0

Qaxe 9 år, schäfer. En "speciell" herre, ogillar andra hundar framför allt små vita och ofta skällande…Han kan inte gå i koppel. Älskar människor, lite för mycket ibland, då han gärna hoppar… När han träffar folk så gnyr och piper han och blir helt tokig. Han har några favvo personer, och dom får akta sig.. När man ser honom då kan man inte tro att det är samma hund som tex kvällen innan "vaktar" matte när en bil kör för långsamt förbi… Det skallet….Jag skulle inte gå i närheten. Han har lindat "matte" runt lillfingret totalt. "Sätter jag mig framför matte, flåsar, piper, lägger huvudet i hennes knä, så kan jag få kvällsmat en halvtimme tidigare än vanligt alt så går vi ut och kastar boll.

Han lyssnar på matte när han vill, vilket gör matte arg och frustrerad… Han är otroligt välsorterad och tydlig att läsa. Qaxe älskar sin boll, hundgården, ett gott tuggben och mys i sängen. Med tanke på att han var vår "första" hund, så måste jag ändå säga att vi haft sån tur.

Niki 11 år, omplaceringshund. Världens raraste, sötaste lilla fröken men relativt jobbig…. Hon är en svans, framför allt efter mig. Går jag från soffan till badrummet så följer hon efter, från soffan t köket så följer hon efter och nu bor jag alltså på 38,5 kvm…..Man har uppsikt över hela lägenheten var man än är i stort sett.  Nu har jag ofta henne i stan (då jag och sambon separerat) och jag har upptäckt att hon inte kan vara ensam, det ylas, pips och skälls. När hon o Qaxe var hemma så var det lugnt förutom att hon tuggade sönder kattmatsburkar, mjölkpaket (man är ju duktig och sopsorterar), åt kattbajs, kattmat…you name it. Ändå så satte vi galler mellan köket och vardagsrummet. Ögontjänare är hon också…så fort vi kom hem så hade hon tagit sig in i v-rummet igen och såg helt oskyldig ut… Hon funkar med andra hundar, gillar katter (iallafall vår), älskar sin boll och vill gärna bära på pinnar när vi promenerar i stan.

MinAmstaffNero
0

#10 haha en till Nero ;)

Fint namn är det allt! Även namnet Iko har jag fastnat för Oskyldig

//MinAmstaffNero

rebecca-g
0

Ralf

Är mycket reserverad mot främlingar, men efter han får en chans att lära känna de så är det inga problem. Inte speciellt intresserad utav godis utan bollen är den enda belöningen som fungerar.

Han gillar inte att bli gosad utan sådant ska ske på hans egna villkor, dvs när han kommer fram och vill bli kliad på ryggen. Han är självständig och inte alls en mattegris, han sover till och med under sängen för att slippa bli gosad haha.

Han är inte speciellt intresserad av andra hundar, löptikar är något som han älskar dock. Även fast han är självständig så håller han sig alltid nära vilket gör att han nästan alltid är lös.

Plex

Ja, plex är min valp på 4 månader. Han är en jäkla matgris och gör vad som helst för lite godis. Han älskar människor mer än hundar och bryr sig inte alls speciellt mycket om andra hundar, (än så länge). Han är tuff och självständig men har alltid koll på vart jag befinner mig. Han älskar att ligga tätt bredvid mig som en bebis och kan sova så en hel natt, han är riktigt sällskapssjuk, ska bli skönt om han kan sluta att bitas bara :)

[lottaeriksson]
0

Tarox är en 2,5 årig Amstaffhane. Han går ihop med de flesta hundar, är dock inte sen att svara upp om någon kaxar sig med honom. Men i slutändan är det oftast han som lägger sig ändå. Han är rätt vaktig över sina saker, dvs ben och leksaker, men endast mot andra hundar.. och katter ;P

Han älskar människor, och hälsar glatt på allt och alla. Lite irriterande med tanke på att han skulle följa med vem som helst utan att tveka.

När det kommer till vakt skulle jag säga att han är "normalvaktig". Han talar om när det kommer folk men sen är det inte mer än så. Är han hemma ensam ger han inte ett ljud ifrån sig, och man märker inte ens att han är hemma.

På det stora hela är han en underbar hund, men han är väldigt stressad av sig, vilket gör att han låser sig i många situationer. Detta är något vi försöker bli av med dagligen, men det är svårt..

Men som sagt, på det stora hela är han en helt underbar hund :)

MinAmstaffNero
0

PS: Glömde säga att om ni vill se en bild kan ni titta på min personliga sida eller fotoalbum!

#16, åhh jag tror jag har blivit kär Kyss

Nikkis
0

Heheh ja jag såg det.
Fast jag kan dock säga att mitt "Nero" är unikt, för jag uttalar inte det som alla andra, dvs "Neero" utan jag säger typ "Närrå". Thihi.Tungan ute

MinAmstaffNero
0

#18 jaså det visste jag inte Flört

destroyed
0

18# polskt och rappt ska det vara:P

marinelady
0

Salza en 5 årig kerry blue terrier som har bott med mig i lite mer än ett år. En omplacering från början alltså.  Hon är den mest icke terrier lika terriern jag någonsin mött på, hon lyssnar på vad man säger hon jagar inte vilt är lätt tränad och lättmotiverad (om man har The Right Stuff =mat) och hon är lugn som en filbunke inomhus.

Tjurigheten finns dock, det är det enda typiska och att hon är nyfiken, modig (näst intill dumdristig ibland)  och ganska orädd för nya fenomen. Men matte är ju ganska bra att ha om det skulle vara mörkt och lite oklart. Så hon är inte alls så skarp som hon borde vara. Skäller enbart vid riktigt hetsig lek.  Hon älskar människor och speciellt män. Varnade inte ens när matte hade inbrott…

Andra hundar kunde hon inte strunta i mer, lite pip pip om det är en border collie eller en spets, dem tycker hon verkar trevliga men alla andra hundar ignoreras oavsett om matte tillåter lek eller ej. Hon väljer stenhårt mellan sina vänner och bara vissa få hundar blir hennes lekkamrater. Hemma så sover hon en heldel ute i hallen i sin älskade biabädd, det är när matte inte tillåter henne att krypa upp i soffan eller upp i sängen vilket händer några få gånger.  Skulle matte åka hemifrån och glömma stänga till in till vardagsrum/sovrum då skulle hon komma hem och finna tassspår på huvukudden och i soffan… För hon är inte dum, det matte inte ser vet matte inte om.

Det enda negativa är att hon blir lite åksjuk, och med en matte som inte har körkort innebär det att hunden får svälta dagar som vi skall åka bort. Dem dagarna skulle hon lätt kunna göra alla apellprov i världen för en skål mat. Hon har dessutom en himla koll på sin matte och verkar ganska nöjd med den nya matten efter ett år. Det känns ju som högsta betyg om något!

Quiila
0

Quila, Rottweiler/Amstaff, 3 år

En envis dam som älskar att ligga på rygg i soffan o snarka och ligga inbäddad under täcket i sängen o dra tunga stockar Flört

Älskar att få metal stimulans och har under senaste veckan visat sig vara en hejjare på kantarell-sök Skrattande

Kan vara riktigt sur o grinig och har extremt dåligt tålamod om någon annan hund är för "på".
Då fräser hon till för fulla muggar.

Älskar barn och andra djur, speciellt vår kanin, dom är riktiga bundisar Tungan ute

~Quila Roze~

Rafflan
0

Elis är en gammal golden reteriver på 10 år, älskar allt och alla. Allt som händer är kul, jätte glad och posetiv kille dock lite trög fattad och lat. Han vill helst vara med oss i familjen och vara med överallt.

Sigge är våran yngsta hund, en lagotto kille på 10 månader, han är ganska försiktigt mot andra människor och hundar. Men när han väl bekantat sig med den andra hunden vill han leka och busa i timmar och får aldrig nog. Människor är dock ganska ointressante efter att man hälsat. Han är en riktigt matte gris och går med en överallt.

blondiie
0

Ozzy

Ozzy älskar alla hundar och nästan alla människor. Bara han träffar dom och dom inte verkar feg eller arg då gillar han dom inte alls. Han är jätte nyfiken på allt. Hade han lös för ett tag sedan då han höre någon som skrek bakom ett hus och då va de inte matte som gällde längre(är de inte just nu heller på promenader) utan han satte av i full kareta dit,när det kommer inte en så lite gullig vovve från ingenstans så är de klart då skriker man kanske en gång till. Vilket den här tjej gjorde. Men när han hade kollat läget kom han tillbaka. Och jag gick för att se om de va nå som hade hänt och skulle säga förlåt för att han kom springandes men då åkte dom bara så dom ville nog inte skälla på mig :/ (Vilket alla i "min" by gör). Men nu kör vi stenhårt på inkallningen och att matte ska vara roligast:)

Han är en mattegris inomhus. När jag kommer hem till mamma där han bor och inte hälsar på han först så blir han galen och så länge ag är i mammas hus så gnäller han som en galning(han och gamhun får vara i hallen eller hagen när dom inte är på promenad för vi har tagit på oss en blind liten valp och vill att han ska få göra sig hemma stad innan dom oxå ska trängas med han i vardagsrummet). När vi är ute i mitt hus,lillstugan på gården,så älskar han att äta BAJS ur kattlådan,blää säger matte:),han vill hälst ligga i knä eller på en i sängen eller bråka med katterna:) De va lite om min lilla hund som inte är så liten längre.. :)

Karizma
0

Chanel 4 år omplaceringshund Sofits-Glen:  Mjuk hund,glad och trevlig. Älskar barn alltid gillat barn det är en bra fördel med henne.  Gillar få hundar, ej agrisiv. Glad i främmande men säger gärna vov för visa att det kommer någon, tycker jag är bra. Lite osäker av sig ännu men tror mycket är pga att hon bara vart hos oss i 7 mån. Inte självständig av sig utan söker kontakt från mattes o husses sid. En riktigt kelgris som har börjat få lite bus i kroppen Glad

NaimaG
0

Ludde, 4 år, blandras mellan Schäfer och Alaskan Malamute! Han är en mycket speciel herre med rena valpen i sig som har sina egenheter! Hans leksaker är hans - du dör om du rör - såvida det inte är matte. Hans matskål är hans men andras kan han norpa på emellanåt; han är inte de minsta givmild med att dela med sig, det existerar inte i hans värld! 

Han kan var riktigt "rabiat" mot en del hundar oavsett kön, specielt de hundar han tidigare blivit anfallen av. Vissa kolsvarta hundar har han också svårt för. Men för övrigt fungerar han oerhört bra med andra hundar specielt två killkompisar till honom där ena råkar vara just en kolsvart hane, han är också för närvarande helt bettutad i husses jobbarkompis Doberman tös… henne släpper han ALDRIG ur siktet när de träffas.

Har inga problem att gå lös men kan bli "the boss" vid hundmöten och då kopplas man. men han är i annat fall oerhört lydig och ignorerar alla han går förbi, kopplad som okopplad, utom andra hundar förståss.

Han absolut ÄLSKAR katter och tror att varenda katt är hans vän… tur är att han har så pass innanför huvudet att han inte springer till katter utan kan lungt gå förbi tittandes om inte matte säger annat (en risk han önska matte tog ibland när svansen går!). Grannens hundvana katt är extra rolig.

Vad gäller människor är han minimalt intresserad. Ute kan man inte bry sig mindre men ringer det på dörren så är han först dit och den bakom ÄR hans vän. Dyngraka personer gillar man mindre dock och blir ganska morrig med sådana i närheten.

Vid träning oavsett om det gäller skydd, sök, drag eller dyligt är det enda tillfället man SKA VARA självständig och tillgöra varianten "det här klarar jag enkelt" och "kolla nu vad jag kan" trots att han gör fel 99 av 100 gånger =D. Enda man är rena experten på är allmänlydnad! Kanske lite för mycket expert när leversnittar kommer fram ur fickan på matte =D.

När man är innanför dörren där doberman tösen inte är och alla andra snyggingar han ser ute är han inte den där matscho hunden längre utan rena valpen som MÅSTE bli kliad på mage och bröst; gärna 24 timmar om dygnet! =D Och så ligger man sååå gärna på rygg och sover med alla tassar i vädret!

Trots att han har vissa "nackdelar" ser jag inte det som ett hinder för utan dem vad vore Ludde =D. De gör han till det lilla extra ;).
Mattes egna "självständiga" gris!

leosnu
0

Leo Besson hälsar gärna på alla hundar, oavsett storlek (han är en Chihuahua men tror att han är i storlek som en grand D.) Men pga. en orolig matte så får han endast leka med hundar max ett par storlekar större (en olycka sker så lätt).

Leo är dock ganska reserverad när det gäller andra människor. Vilket jag tycker är väldigt bra i många situationer. En liten hund ska ty sig till sin ägare och ingen annan. Jag bor i en stad och det är ofta konstiga typer som vill fram och hälsa på fyllan… Leo går aldrig fram, han skäller endast ut dem och sen går han sig väg. Haha! Skrattande

Mig än han dock ständigt trogen. Det spelar ingen roll vem det gäller här hemma, han har bara ögon för mig. Det är kärlek!

Leo och Lea

Är du Chihuahua tokig? leos.nu

Maja2
0

Kelly 3-årig kastrerad blandrastik. Hon är gathund från portugal. HOn visar inte intresse av alla hundar vi möter. En del tittar hon inte ens åt. Skäller aldrig på någon hund, även om de skäller på henne. Skeptisk mot män. Reserverad mot människor ute men hoppar gärna upp i knät på människor som kommer hem på besök.

Älskar att vara nära och att gnugga huvudet mot mitt ansikte. Sitter i knät eller tätt intill när vi sitter i soffan. Sover nära på nätterna.

Väldigt lättlärd, älskar att träna olika saker. Lyhörd.

RADiOACTiV
0

#28 såå fin!

[Trojasmatte]
0

Troja är ganska osäker och reserverad mot nya hundar. Men hennes hundkompisar älskar hon. Speciellt hennes "bästa vän" Dalca, en dogo argentino. Hon blir helt crazy när man nämner Dalca haha. Sedan så tror jag att hon och papillonhanen Rambo har något på G ;) När hon väl lärt känna en hund är det inga problem.

Nya människor är hon inte så intresserad av. Hon går och hälsar men sen är det inge mer med det. De människor hon brukar träffa älskar hon i alla fall. Hon blir helt ifrån sig när hon får träffa min pojkväns bror t.ex. Även matte och husse :)

Troja är inte en mattegris utan något därimellan. Hon är inte så mycket för gos och mys. Hon tycker det är mycket roligare att busa :P Fast det finns tillfällen där hon är en riktig kelgris. Men älskar mig gör hon. Det händer att hon t.o.m hoppar upp på köksbordet när hon vet att jag är på väg hem och står och trampar där uppe. Ingen kul syn för mig direkt :P

Andra djur tycker hon sådär om. Beror på vad det är för slags djur. Katter är något man ska jaga enligt henne och hästar är läskiga. Hon vågar inte gå fram men hon står och skäller på långt avstånd.

Troja och Dalca på bilden :)

Gerbilflicka
0

Eddie är en väldigt mjuk och omtänksam schäfertik. Hon är extremt duktig på att känna av känslor och tankar hos alla människor och kan gå ifrån att vara sjövild när vi leker till att på 2 sekunder varva ner om det kommer ett barn. Hon känner direkt av om någon är ledsen och hon medlar som ingen annan!

Hon är väldigt reserverad och ser ingen poäng i att hälsa på främlingar, men hon är också väldigt mammig och noga med att hålla ordning på sin flock (min pojkvän och jag)

Eddie är väldigt lätt att träna, går alltid lös och har inga jobbiga sidor alls faktiskt. Det är superskönt då jag är van med ganska jobbiga hundar sen tidigare. Eddie jobbar stenhårt för lite beröm och ännu hårdare om det finns en pinne med i leken. :)

Hon har såklart som alla schäfrar ett stort behov av motion och aktivering. Utomhus är hon som en orkan och inomhus är hon lugnet själv. Roligast är att spåra, men pinnar ska inte heller underskattas!

Regeln är att Eddie gör det vi gör - vi tar med henne när vi går bort till någon. När vi ser på tv har hon en egen fåtölj och när vi ska sova så ligger hon i sin egen hundsäng i sovrummet.

[Taffy]
0

Taffy (Al Wathba Unayzah Nadira), min underbara släthåriga Saluki på 6 år är precis helt underbar enligt mig själv.

Andra hundar tycker hon inte om. Hon har alltid varit mycket osäker och på avstånd är de mycket fascinerande men på nära håll är de pest och pina enligt min dam.

Hon kan vara reserverad mot människor, fast det beror lite på person till person också. Barn, alla slags barn äälskar hon. Sen väljer hon och vrakar lite. Vissa personer tar hon med storm och vissa totalignorerar hon.

Taffy är ganska självständig, även om hon älskar sin familj så gillar hon att vara ifred också. Då det blir för ensamt kommer hon direkt för lek, mys eller att bara vara. Hon är ändå väldigt viktig över sin familj, vill ha ording och vill inte att främlingar ska komma nära barnvagnen. När vi tränar och leker tillsammans har vi ett helt otroligt sammspel, underbar känsla!

Jag helt enkelt älskar min otroliga dam, finns inget underbarare än Taffy! <3