Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 7268 ggr
Cornelija
0

Hunden på mopeden

Är det någon här som åker med sin hund på moped? Isåfall hur gör ni? Tips på hur man kan göra för att ta med hunden på mopeden?

Behöver nämligen göra det för att komma till kurser & träningar med honom :)

Hälsningar

Cornelia, medarbetare på Sång iFokus

Cornelia Webdesign , Min privata blogg

[Empisen]
0

Jag har båda hundarna på mopeden, sätter dom mellan benen där man har fötterna och knyter fast dom. Går hur bra som helst Glad
Självklart måste du lära hunden att moppen inte är nå farlig och även träna att den ska sitta still.. Innan du åker värsta sträckan Tungan ute

Bunn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åkte cross/lätt motorcykel med Marta då jag var och hälsade på min pappa för några veckor sedan. Vi skulle ut i skogen och plocka bär och svamp. Hon ÄLSKADE det!!
Jag satt bakom pappa och hade Marta i famnen, men hon ville hellre sitta på min axel och spana (vilken hon naturligtvis inte fick) Världens fartfrilla hade hon, synd att jag inte kunde fota!

Cornelija
0

#1 #2 Okej :) Vad har ni för hundar?

Hälsningar

[Empisen]
0

#3 Jag har en Jack russell och en Jack russell/Foxterrier/Pudel/Lhasa apso blandning.

Bunn
0

#3 Jag har en gatuhund från Spanien, troligen en Podengo portugues pequeno

ShitGoose
0

Jag har också min hund på moppen.. Sätter henne i en transportväska jag köpt från rusta, har klippt sönder den lite.. Så den sitter hon i när vi åker, där nere där man har fötterna. Går super bra! :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

Cornelija
0

Okej, jag har nämligen en blandning mellan Shih Tzu, Lhasa apso, bichon frisé:) Har funderat på magväska som han kan sitta i eller nån typ av transportbur.

#6 Hur får din transportbur plats där man har fötterna? :)

1# hur får dina hundar plats båda där man har fötterna & hur får du dem att sitta still?

Hälsningar

Emmma
0

Hur vågar ni alla åka moppe med era hundar? :P

Jag åkte med pappa härom veckan en kortbit bara och satt och höll hunden hårt kan ja säga haha.
De va mest för hon var rädd för moppeljud och att ja vill att hon ska testa nya grejjer. Hon var inte ett dugg rädd och är inte speciellt rädd längre :D

TacoBelle
0

Är det ens lagligt att ha hund på moped?

Jag skulle aldrig våga ha det. Jag skulle aldrig någonsin förlåta mig själv om det hände en olycka och hunden blev skadad för att jag tagit den med på moped/motorcykel.

Kellybelly
1

Jag har haft min Papillon i en transporbur som man har som ryggsäck. Bakom ryggen slipper hon blåsten och det är nog inte farligare än att åka bil med hund eller ta en promenad.

Denna ryggväskbur har jag även när jag ska in lite kort i en butik eller när jag åkt spårvagn och buss med hunden. Mycket praktisk och ett av mina bättre köp.

Min hund har aldrig tyckt att det är otäckt utan snarare gillat att åka med på moppen.

Nu har jag två hundar och tyvärr är ryggburen för liten för två.

ShitGoose
0

#7 Den får precis plats!
Den är ungefär lika stor som själva plattan är, svårt att förklara x)

#9 Jag har letat och letat men det står inget om att det är lagligt eller olagligt och jag har inte fått någon chans att fråga heller. Så jag har ingen aning.

ProCanis
0

Man kan ju köpa såna dogglas-glasögon är för hundar :-) Så slipper hunden blåsten i ögonen! haha =) så får hunden åka på moppen med lite class!

Men jag känner en man som hade en mppe förut och en jackrusselblandning och han brukar åka med den hunden och hunden satt där man har benen och höll fast honom mellan fötterna typ..och han satt där alldeles kolugn.. :-)

ShitGoose
0

#12 Menar du inte goggles istället för dogglas? ;)

Jag använde simglasögon förut när jag skulle åka långt.
Fungerade ganska bra :P

ProCanis
0

Heter dom goggles?  aha haha =)

åh funkar simglasgon? aldrig tänkt på't, måste prova!  haha

Hur fick du dom att sitta på? eller har din hund ett stort huvud kanske ? haha

[Empisen]
0

#9 Skulle du förlåta dig själv om det hände en olycka med bil?
Visst är man mer oskyddad på en moped, men olyckor kan hända med vilket fordon som helst…

Cornelija
0

#9 Japp det är lagligt, eftersom hunden räknas som last, men om hunden orsakar att det händer en olycka med mopeden så får man stå för det själv. Så man får göra det lite på egen risk, men det är inte olagligt.

Min trafiklärare frågade till & med om jag skulle ta med hunden på moppen :)

Hälsningar