En liten blodpuddingsfråga!
Jag brukar köpa blodpuddin, torka i ugnen och göra godis till Eros. Nu såg jag att den jag har i kylen går ut imn. Vet inte riktigt hur jag ska göra?
Skära bitar och frysa in? Om jag gör så och sedan gör i ordning dem när jag tar fram dem hur länge håller det sig då?
Om jag ger honom rå och i så fall hur mkt?
Förslag? :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
även om den går ut imorrn så håller den ju sig ett tag till, ett bäst före datum är alltid utsatt ganska lång tid innan något går ut pga. att det absolut inte ska finnas risk för att det blivit dåligt innan datumet, så du kan nog göra godis av den imorrn o ha några framme o några frysa in, när du sen tinar det så håller det nog iaf 1-3 veckor.. om du ska ge honom den "färsk" eller va man ska säg. så kan du ju ge han nån bit i dag o nån bit imorrn… =)
d e mitt förslag iaf =D

eller gör så här, jag brukar göra mycket, och sedna frysa in färdgt i små påsar.
Det gör inget att godiset lite fröset när man ska ha det =)
Jag gör som Tina, fungerar jättebra. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag skar upp och la i kylen. Torkar i ugnen imn. Gav han en liten mumsbit nu.. ;)
Tack för hjälpen! :)
Lustigt att den här frågan kom upp just nu när jag nyss lagt in blodpudding i ugnen för torkning. Det är första gången jag ska testa att göra godis själv , så jag har ännu inte sett resultatet.
Det brukar vara mycket, mycket uppskattat gottis.. ;)

jag köper 1 kg OXLEVER av min leverantör.
Han ÄÄÄLSAR det!! =P
snacka om en hund som nästan trampar ur sin päls…hihi*
Men man kan faktiskt torka på mycket låg efftekt i micron, på lång tid. =)
Funkar kanon! =)
Hmmm jag har varit hundägare i så många år och gått med kladdig blodpuddin i en påse i fickan, och hur smart var det så…inte. Hur många grader och hur länge?

**LOTTA!
**
Gå GENAST in på min ny omgjorda hemsida!!
March pankaka!!
www.rogertina.com
sedan klickar du på tyson och sedan på GODIS!
Jag har gjort det nu ;)
Nu äntligen är dom klara..