Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1345 ggr
[Koppsal]
0

en liten stor fråga

hej hej! jag är ny här!

mitt namn är melissa och jag är 15 snart :)

nu är det så här, jag är rätt sugen på att skaffa hund. Jag som då är allergisk mot allt möjligt har märkt att vissa hundraser reagerar jag inte på.

jag undrar bara om ni tror att det skulle kunna gå att hitta en uppfödare som är villig att låna ut sin hund i kanske en vecka så man hinner känna efter om man känner av hunden eller inte? självklart måste man då lära känna uppfödaren lite så att h*n känner sig trygg med att lämna sin hund hos oss.

jag är rätt sugen på att skaffa en jack russel, så då samtidigt när man kollar om man tål rasen skulle man kunna se om det är någonting för en :)

SaraC
0

Ja, om du lär känna en uppfödare så tror jag inte alls det är omöjligt. Kanske uppfödaren ifråga kan ha utbyte av också, om man kan kombinera det med att denne behöver resa bort eller likande.

Men se till att du får komma och hälsa på hemma hos uppfödaren också, så du är i den miljö där hundarna vistas jämt och så du kan träffa flera olika hundar. Ibland kan man nämligen tåla vissa hundar av en ras, medan man reagerar på andra individer av samma ras. Ofta reagerar man mer på valpar än vuxna hundar också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Koppsal]
0

#1 okej vad bra!

det visste jag inte, men då är det ju bra att kolla det också samtidigt. :)

jag ska prata med mamma om detta. för oftast när jag vill någonting kollar jag upp det själv och så innan jag berättar hela allt för mamma.

jag tål min pappas hund, fast då också träffde jag den bara över 24 timmar då jag inte träffar han så ofta.
jag är inte säker på rasen.