Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7626 ggr
Sandra
3

Svullen på halsen

Igår upptäckte jag att vår Llhasa kille har en klump på  vänster sida av halsen. Det känns som en degklump ungefär. Han kan bara ha haft den i några dagar för när jag klippte honom i onsdags så fanns det inte. Det är jag helt säker på. Nu är ju frågan, vad kan detta vara för något? Det sitter som om man tänker sig en människa som har svullna halsmandlar.

Han har haft ett fästinghalsband hela sommaren som han inte haft något problem med. Men jag har tagit bort det nu för att se om det kan vara orsaken.

Ska jag avvakta och se om svullnaden lägger sig eller borde jag ringa veterinär?

monicany
0

Verkar han ha ont av den? du har inte råkat klippa honom? kompisen lämnade in sin hund för trimning och efter två dagar upptäckte hon en knöl på käken , som visade sig vara ett sår efter trim maskinen. Kan vara värt att ha koll på hon fick åka till veten för att tvätta rent de infekterade såret.

Sandra
0

Han har inte ont alls. Jag har inte kunnat se något sår heller. För jag hade samma tanke också. Men jag ska försöka undersöka mer idag.

Sandra
0

Nu har det gått 2 dagar och det har inte blivit någon skillnad. Så idag hoppas jag få en tid hos veterinären så de kan göra en korrekt bedömning istället. Håll tummarna för att det går bra Glad

SaraC
0

Det låter klokt att kolla upp det hos vet. Hoppas det går bra!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sandra
0

Vi var in till vetten och där konstaterade de att hans bukspottkörtel hade blivit inflammerad. Så nu går han på medicin för det, hoppas att svullnaden går över nu. Vi ska på återbesök på tisdag. Har det inte blivit bättre då så ska de försöka tömma ut det som finns i. Håll tummarna för att det försvinner innan tisdag!