Min tax Rut
hej alla, jag är ny här och tänkte bara berätta om våran Tax Rut….hon och jag har ett speciellt förhållande…
Jag tvättar, matar, klipper klor går ut med henne. men min man får all hennes uppmärksamhet…Kul!!!
Hon älskar att vara ut och spela fotboll..
Hon älskar att följa med ut och springa, många har komenterat detta men jag har förklarat att hon blir helt galen när vi är ute och springer, så fort hon ser att jag byter om och tar fram gympaskorna sitter hon vid dörren och skäller på mig, typ skynda dej…
vi springer på plan mark mellan 3-5 km vi har även varit ute i bokskogen och sprungit 1 mil men jag kan inte hålla hennes fart
Jag tänker mycket på henne och att hon är en liten hund som kan få rygg skader, hon är väldigt glad för att hopp oxå….vad tycker ni jag ska göra

En Tax är en stor hund i litet format, de är dessutom rätt tuffa jakthundar så jag förstår inte vad som är problemet?
Visst de kan få ryggproblem, men de flesta jag sett som fått problem har varit otränade soffhundar som får gå en promenad runt kvarteret som längst.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja med tanke på hur länge dom kan springa vid jakt så behöver du nog inte oroa dig för det du springer med henne.
En Tax är som redan sagt en STOOR hund i liten format. Dom är avlade för att kunna springa i svår terräng i timmar. Märker du att hunden får ont ska du ta kontakt med veterinär, men märeker du inget så spring på. Jag tror snarare hunden får bättre rygg då alla muskler byggs upp om den får springa i varierande terräng.
Snälla TS, fortsätt med det du håller på med. Du har en frisk och lycklig tax
Jag gråter varje gång jag ser en "promenadlimpa" som skulle behöva skateboard under magen för att ta sej fram.
Det din lilla Tax får göra skulle alla andra hundar också behöva göra.
Jag har 8 taxar här som bara älskar att jaga och springer i skogen under jaktperioden. Över stock och sten och bara njuter. Dom orkar mycket mer än man tror.
Så länge taxen är rätt tränad så håller den så mycket bättre. Skador kan alla raser få, inte bara taxen.
Ge din lilla Tax en kram

Jag älskar taxar, de är grymt häftiga och så fulla av liv :P
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Tack snälla ni som svarade , då fortsätter jag och Rut att springa runt i Malmö.
Mvh Camilla