Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 5643 ggr
Mexxie
3

Avregistrera avliden hund

Fia dog i maj och nu har jag börjat fundera över om man måste avregistrera detta.

Hon dog hos vetrinären så min mamma tror att vetrinären avregistrerat henne hos jordbruksverket men måste man inte avregistrera i SKK också?

Vad gör vetrinären?

[Hilo]
0

Avreggar gör man väl aldrig hos SKK, om jag inte minns fel.
den står där även efter avliden tid.

Mexxie
1

#1 Okej då är det inget man meddelar iallafall.

Jordbruksverket då? Gör veterinären det själv?

[Hilo]
0

#2 Ingen aning… Minns inte hur vi gjorde.

Scully
0

På ägarbytes pappret som du borde ha från SKK finns det en ruta där man kryssar i ifall hunden är avliden, sen skickar du bara in den till SKK Glad

Bogart
0

Man kan meddela SKK att hunden har avlidit, men det är få som gör det. Självklart står hunden fortfarande i registret, men kollar man upp hunden så brukar det då stå att hunden är avliden. Hur man anmäler detta vet jag dock inte.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Mexxie
0

#4 Jag tror inte vi anmälde till SKK att vi gjorde ett ägarbyte faktisktSkäms Jag vet att vi anmälde till Jordbruksverket men inte till SKK Skäms

#5 Kan någon titta på Hunddata om det står att hon är avliden?

Registreringsnr är S32901/98

Scully
0

Det står inget om att den är avliden än på SKK Hunddata.

Men jag vet att jag skcikade in på min första hund, då stod det avliden, men sen på något konstigt vis så försvann det.. så vet ej om de skriver ut det på hunddata eller om det bara registreras hos dom.

Försök att skicka in det ändå så de kan avregistrera hunden. Nu var ju hunden så pass gammal men är ju aldrig fel att göra det Glad

Yessica
0

Nej sånt gör inte veterinärer. Du får själv meddela SKK att hunden är avliden. Då kommer det stå på hunddata. Men registreringen finns kvar för att andra ska kunna kolla hunden.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mexxie
0

#8 Okej vet inte om det var oklart men jag förtydligar:

"Hon dog hos vetrinären så min mamma tror att vetrinären avregistrerat henne hos jordbruksverket"

Jordbruksverket alltså, inte SKK.

Kickan90
0

min morfars hund är fortfarande med på skks hemsida och hon dog när jag var ca8år.
så man kan alltid kolla förfäderna på skks hemsida :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!