Akut hälta, hjälp
Min valp har fått en akut gälta i vänster framtass, han hade inget igårkväll med idag kom de hux flux. Jag kände igenom han men han var inte svullen. Han stödjer inte på benet alls. Vet oxå att de sitter i själva tassen inte längre upp på benet. Han gnäller och håler upp tassen även när han ligger. Vi ska till veterinären men vill höra om ni tror de kan va ngt?
Valpar kan göra illa sig på mycket.. Kan han ha ramlat i en trapp eller dylikt som finns i hemmet.. ?
Han kan ha försökt hoppa upp på någon möbel men misslyckats och hamnat snett med tassen.. o.s.v.
#1 Jo, men eftersom de inte sitter i övre lederna utan i själva tassen innanför trampdynorna. De kan ju sitta en tagg eller nåt men jag känner inget. Kan de bli ömt av fästing?
Han har inte ramlat vad jag sett. Men man har ju inte stenkoll :/
#2 Insektbett/stick, eller även en tagg.. absolut..
#3 Men kan jag låta han gå så mkt han själv känner att han kan. För jag blev helt wow han måste va stilla, och han är mest stilla nu men han går lite ibland, tror du de är lugnt? Han borde ju känna själv vad han klarar
#4 Valpar är spralliga av sig, och jag vet få hundar som "känner vad de klarar" vid skada..
Jag skulle ringa en veterinär och fråga dem..
Är inte så hemma valpar och skador av den typen nämligen..
#5 Tack för svaren :) Blir veterinären kl 13