Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1572 ggr
dragonstar
0

Bli medläm i rasklubbar?

I sommar kommer vi få hem vår valp oom allt går väl. En vit herdehund =)

Nu kom jag på det ka nvara bra att boka upp sig på valpkurser och även regga sig på SKK och likande.

Men hur är det med det? Kan man vara registrerad utan att ha hund? Hur funkar allt detta?

Där jag bör reggas är Bruksklubb, vit herdehundsklubb och SKK. Tror jagTungan ute

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AnneN
0

Ja man kan vara medlem utan att ha hund, men kolla för säkerhets skull med uppfödaren om det kanske ingår 1 års medlemskap i rasklubben då man köper valp av dem, många uppfödare har det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nikkis
0

Eftersom du är yngre än mig så rek. jag Varmt ett medlemskap i SHU = Sveriges Hundungdom!
Det kostar endast 230kr/år och man kan vara medlem tom det år man fyller 26.

I SHU så får man medlemskap i SBK(Sv.Brukshundklubben) men också även få välja en Rasklubb, vilket i ditt fall blir i VH-klubben.
Utöver detta så får du ju givetvis medlemskap i SHU's lokala HundUngdomklubb, vilket finns i varje ort!
Dom har kurser, träningar, tävlingar och alla olika typer av aktiviteter.

Som sagt, ett medlemskap man är DUM om man inte tar om man är under 25 år! För 230kr/år för "allt" detta är ju Asbra!

Om du också vill vara med i SKK (Svenska Kennelklubben) så får du däremot betala deras årsavgift separat, vilket får på ca 400kr/år.

dragonstar
0

Tack då ska vi kolla upp SHU låter ju tipptopp. =)

Hur är det med SKK om man ska ställa ut hunden elelr tävla med den då måste man vara medläm där?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Nikkis
0

Ja kolla upp det! =)

För att ställa ut på SKK's utsällningar så måste man vara medlem där ja.
Men man kan också ställa ut på SBK's utsällningar, och då krävs det inget medlemskap hos SKK utan endast i SBK.