Förslag på "inriktning"?
Med mina andra hundar så har jag tränat lydnad, Agility och även provat på Rallylydnad men med Indie vill jag göra något annat, något lite "tuffare" och inte så typiskt eller vad man ska säga.
Jag har tänkt att prova på lite olika sporter men jag hoppas att jag fastnar för en som båda jag och Indie älskar. Är så länge så är hon inte så gammal så det är ingen stress men jag vill gärna höra runt vad ni har för erfarenheter av de olika hundsporterna och vad ni rekomenderar.
Indie är en Kooikerhondje på snart 1år som älskar att bära saker och jaga fåglar. Hon har aldrig simmat i havet men älskar att bada badkar (hehe). Hon gillar även lite fart och fläng men det ska vara på hennes villkor. Hon tycker det är läskigt med främmande hundar men älskar sina vänner (och det är likadant med människor)
Slänger med en bild på henne och mamma när vi var på utställning! ;D
Det finns ju så mycket roliga hundsporter. Flyball tycker jag är superkul och min hund Älskar det!
Annars finns det ju t.ex. vattenapportering :-)

Kanske frisbee kan vara något?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Freestyle
Tribball
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
1#Apportering har jag fundeat på eftersom hon älskar att bära saker!
2#Försökte kasta lite med henne men hon sprang nästan rakt in i ett träd haha nä men det krävs ju så klart lite träning och finess. Finns det några speciella regler innom detn sporten? (hehe ja det är kanske självklart men ja…)
3#Freestyle är jag väldigt sugen på att träna med min andra hund (som dock är 11år gammal men väldigt pigg så tar man det lugnt så ska det nog gå:)
Tribball är väl den som är som vallning med bollar? (eller är jag helt ute och cyklar hehe)
Tack för alla tipsen! :)

#4 googla på frisbee+hund så hittar du en del sidor med info
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hehehe smart! ;P tackar!
Någon som vet om det finns kurser där man kan träna "räddning" eller något liknande fast på skoj (och inte en låång utbildning på 1,5 år)?
Jag tänkte också på flyball… :)