Söka hund på chipnummer..
Jag känner till funktionen på SKK.se, men en liten undran.
Kan man bara söka hundar som är reggad i SKK eller kan man även hitta hundar som inte har någon stamtavla, men som är chippad?
Eller finns det en annan sida man kan söka chipnummer på för de hundar utan stamtavla?
Jag vet att man kan ringa jordbruksverket, men undrar om man själv kan finna på internet.
Om man läser vad det står om ägarregistrering på SKK så står det att du kan ägarregistrera även "hund som inte är registrerad/stambokförd hos SKK". Så om hunden du ska söka efter är ägarregistrerad hos SKK så ska den finnas där. Man reggar även katter i SKK:s ägarregister.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Man ska kunna söka i hunddata på hundar som inte är reggade i SKK. Jag har två stycken som inte är reggade i SKK men som jag kan hitta där via chipnummret. Så kan du chipnummret så kan du söka på hunddata
Men är det inget man aktivt måste välja som blandras ägare? Eller hamnar man där automatiskt om man skickar in till jordbruksverket?
#3 Jag tror man väljer själv.
#4 Då är nog risken stor att många hundar inte finns med där. Eller? Borde ju vara så, många skickar ju bara till jordbruksverket. 
#5 Ja. Det var den tolkning jag gjorde i alla fall. Läste här

Jag vill minnas att jag valde själv när vi skickade in papprena på Quila
~Quila Roze~
Tack så mycket. Då har jag fått svar på min fråga. 
Om det finns andra som har frågor får de gärna bygga på denna tråd.