Hundar iFokus

Hundar

Etikett: efterlysningar
Läst 1770 ggr
Hayley
0

Fransk Bulldog

Hej. Brukar mer eller mindre infinna mig på iller.ifokus men nu när jag och killen går i hundtankar och äntligen (efter snart ett år) lyckats komma övverens om en hundras tänkte jag se om det finns någon/några i Borås med omnejd som har en Fransk Bulldog och skulle vilja träffa mig och min pojkvän så vi får "klämma o känna" och ställa tusentals dumma frågor, hehe.

Har kollat runt på SKK´s hemsida, samt sveriges franska bulldogs förenings hemsida och hittat uppfödare, dock så känner vi att vi gjärna vill träffa en irl, och då känns det lite onödigt att behöva åka ca 30 mil om det finns någon som har en fransk bulldog i närheten av oss.

MVH

Em

[jakke94]
0

hej! fransk bulldog är enligt mig en underbar ras!
Om Nikkis hittar till denna tråd kan hon erbjuda dej massor av fina frallor, då hennes mamma har superfina hundar! hehe..

Men ett tips är att åka på någon utställning i närheten, gärna lite större så man säkrare vet att det kommer finnas frallor där :)

tjiivans
0

Hej!
Vi går också i Fransk bulldog tankar!
Får man fråga vilka uppfödare du har tänkt dig att kolla?
Du kan ju alltid höra med dem och fråga om de vet någon i dina trakter som de lämnat en hund till. Lycka till!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Hayley
0

#1 ja det tänkte jag inte på att kolla efter utställningar, det ska jag göra =)

#2 jag hasr faktisdkt inte tänk att kolla någon uppfödare alls innan jag/vi har träffat en på riktigt så att säga. När det sen börjar bli dags att tänka på uppfödare vet jag inte om det blir ifrån sverige eller ifrån frankrike då min mors fästman har varit uppfödare själv och känner en hel del där borta =)