Hundar iFokus

Hundar

Etikett: presentationer
Läst 1787 ggr
BernerZelda
0

Hej, ny här på sajten!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har alltid gillat hundar och har själv haft hund. Brukar ofta vara hundvakt till min sons hundar, en Berner Sennen (Zelda) och en Norfolkterrier (Cherie).  Sen dom fick barn har tiden med hundarna inte räckt till riktigt och jag brukar därför ta hand om dom så ofta jag kan, mycket för att jag tycker synd om hundarna då dom inte får den tid och motion dom behöver. Zelda är inne i en perod nu där hon fäller mycket, har även en del mjäll under denna period, men är annars mycket vacker. Bara det att hon skulle behöva bygga på lite muskler då hon är ganska smal för att vara en Berner. Fodret är inget fel på och vetten säger att hon är slank och fin, men själv tycker jag hon skulle vara så mycket finare om hon fick lite mera "hull" på sig. Jag skulle ha den tiden och orken att motionera henne då Bernern älskar att få röra på sig, att få jobba. Det märks så tydligt på Zelda då hon får springa fritt när vi är i skogen.

Nu har jag fått ett erbjudande jag sitter och funderar på, kan nog inte motstå det. Pratade med sonen igår då jag hämtat barnbarnet på dagis (brukar även ha den lilla prinsessan hos mig). Han frågade om jag kunde ta hand om hundarna, i allafall en av dom då han vet hur mycket jag tycker om det. Det kanske låter illa att behöva välja mellan att ta hand om bara den ena och jag känner mig så fruktansvärt kluven, älskar ju båda hundarna på deras eget lilla sätt. Men då jag egentligen vill ha en lite större hund som man kan jobba på ett annat sätt med, så lutar det mer att ta hand om Zelda. Cherie kommer jag ändå ta hand om emellanåt i allafall. Jag behöver inte stå för något, mat och försäkring står dom för. Det kliar i fingrarna att få göra detta, men tycker ni det är fel i mitt tänk att bara ta den ena? Till saken hör att dom båda hundarna egentligen inte är så förtjusta i varandra. När dom är ensamma hemma hittar Zelda på en massa bus och dumheter, men är hon ensam utan Cherie är hon lugn och fin. Jag har katter som aldrig vart något problem med, alla accepterar varandra.  Cherie vill gärna "tala om" för Zelda att hon bestämmer, men det är ju en terrier och dom kan ju vara lite kaxiga Flört

Nikkis
0

Vad fin Zelda var!

Jag tycker att du ska "välja" den hund som Du passar bäst ihop med och som Du dras mest till.
Jätte snällt av din son att erbjuda dig att få ta hand om en av dom på helvtid - för visst var det så du menade?

Menar du att Zelda saknar Muskler eller "hull" som i form av att hon är lite "tanig"?

Välkommen hit förresten.

BernerZelda
0

Tackar, ja Zelda är jättefin och på bilden mer som hon "ska" vara, men just nu är det inte så mycket päls på henne då hon ju fäller. Men när det är över är hon en riktig skönhet.  Skulle vilja jobba bort lite olater hon har, som tex att hon jämt ska hoppa på en när man kommer och det är inte så lite ska jag säga Obestämd

Tar jag henne så kommer det vara på heltid, det stämmer. Dom har alltid så roligt åt henne, för hon beter sig bara så där mycket när jag kommer. Hon skäller inte…hon SKRIKER och blir alldeles till sig. Man blir nästan döv i några sekunder.

Zelda saknar muskler, och det är det jag skulle vilja bygga upp på henne, men även motion behöver hon för att få upp "flåset". Jag skulle älska att få sätta "tänderna" i detta och ta tag i det. Sen är det en annan som också skulle behöva få upp flåset…hrmm, det är en annan avdelning *S*

[Vargnatt-]
0

Känns det bäst för dig att ta en så tycker jag du ska göra det, både du och hunden ska ju trivas Glad Så ta du den som du kommer bäst överens med och känn inte att du behöver ha dåligt samvete eller något sådant för det Glad.

Jättefin berner förresten, har själv en hane Glad

[jakke94]
0

Välkommen hit!

Tycker du ska välja den hund som passar dej mest :)
Älskar också berner sennen :)

Nikkis
0

Men go for it då! Skrattande

Hahah du, Du är INTE ensam om att inte ha… hmm… en atlets kondis! Hahah vi kallar det så, låter bättre än att erkänna sanningen.Flört

Men därför är det en av många goda anledningar att ha hund, man får en morot till att ta tag i saken.

BernerZelda
0

#3 och #4 Tackar så mycket. Visst är dom fina och mysiga Flört Ska bli kul att få köra igång. Nu till helgen kommer båda tjejerna hit, åker och hämtar dom efter jobbet i morron bitti.

#5 I will do that. När jag läst det ni skrivit så är jag inte sen att bli liksom övertalad…en atlets kondis, ja det låter banne mig lite bättre Skrattande  ska köra med det…haha…Jättefin Avatar du har förresten Skrattande

Nikkis
0

Hahaahaha, när det gälelr hund/djur så är de allra flesta väldigt lättövertalade, och det med ALL rätt! Cool

Ja men jag Veeeet, det låter så otroligt mkt bättre att säga så.
Jag kör på det hela tiden!Flört

Åh, tack så hemskt mkt. Det Ska förställa min FULLT Normala (Intalar mig själv det) Schäferhane, haha.Oskyldig

Nikkis
0

Förresten, tycker att du gott kan bjussa på lite fler bilder på hundarna!Flört

BernerZelda
0

#8 Det kan jag gärna göra Skrattande Det kommer sen, sitter på jobbet just nu, sen hämta hundar och hem och sova på det Flört