Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 1633 ggr
cecililia
0

Kan morrningen bli ett problem i framtiden?

Har en chihuahuavalp på tre månader, bor just för tillfället hemma hos mina föräldrar som har en dvärchschnauzer som är det snällaste på jorden.

De leker väldigt mycket med varandra, aldrig så att det blir för hårt att min valp gör sig illa. Men ibland går valpen under soffan och morrar och skäller väldigt mycket.

Kan det beteendet bli jobbigt i framtiden eller är det harmlöst så att jag kan låta ddet fortgå eller borde jag stoppa det?

Zebben
0

När gör han detta? I vilken situation?

cecililia
0

Alltså, hon gör det ju vid lek med andra hunden, skäller och morrar jättemycket. Vet ju att de leker för andra hunden som hon leker med är verkligen snäll. Men tänkte om det finns någon gräns, när man inte ska tillåta det, då det blir kopiöst mycket skällande och morrande.

Zebben
0

Svårt att säga så här. Vet ju inte hur hon ser ut och beter sig när hon morrar och skäller. Men det låter som att det bara är vanligt lekmorr och inget att bry sig om. Så länge de andra hundarna leker och ser ut att trivas i hennes sällskap så låt henne hållas, då är det bara hennes sätt att leka.

ingann
0

Det låter som "pratet" min hund hade som valp.. Han lät jättemycket när han lekte och de som inte kände oss trodde att han morrade:) Det växte bort sen när han växte till sig;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Karizma
0

Våran hund låter mycket när hon leker o hennes kompis är mer en skällig av sig vid uppspelt o lek. Så det kan vara så att det bara är bus morr :) Och när de busar kan de bli lite för tyffa någon av dom säger ifrån på bra sätt så är de igång igen. Hundar läser av varandra väldigt bra.