Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 4169 ggr
marinelady
0

Polisanmälde ettt klart vanvårdsfall idag...

Idag var jag in på MVG gallerian i Umeå, precis innan jag gick in så såg jag en amerikan staffordshire valp som verkligen satt och skakade kanske inte äldre än 12 veckor, bunden vid en stolpe. När jag återigen kom ut 3o min senare så satt den stackaren kvar ännu mer huttrig och frusen, ringde in till polisen och anmälde det hela som vanvård. Den första frågan jag fick var har den mycket päls…"Nej sa jag det är en amstaff, eller en amerikan staffordshire så Nej". UScha vad de gjorde ont i mig att se den lille, tyvärr var jag tvungen att gå innan polisen dök upp, men hoppas hoppas att dom tog den och att ägaren inte gjorde det och försvann. Blir så totalt förbannad och ledsen på hundägare som kan göra så med en liten 12 veckors valp! Lite hade jag lust att bara ta kopplet och gå.. men sen då? Nej jag tyckte jag gjorde rätt och anmälde det hela..

AnneN
0

Tummen ner för hundägaren och alla tummar upp för dig som anmälde detta!

Jag har vart med om att hundar suttit uppbundna i stan mitt i vintern medan ägaren varit på pubben Förvånad Det jag gjort då är att jag tagit med hunden och lämnat den hos polisen. Ägaren har då snällt fått lösa ut sin hund hos polisen, vilket antagligen blivit en smäll på fingrarna för jag har inte sett att de gjort om samma dumhet igen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bumsibum
0

håller med dig, stackars liten, bra gjoer! =)) *aplåder*

Maja2
0

klart du gjorde rätt!

Bumsibum
0

helt sjukt.. :S
de är som när man ser nån gå in i en affär och lämna barnvagn MED barn i utanför afären helt sjukt det med.

Tina
0

Får man, lagligt, ta en hund som sitter ensam bunden (om det framgår tydligt att den lider av det) och lämna den till polisen? 
Vad händer om ägaren aldrig dyker upp hos polisen?

Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com

AnneN
0

#5 Vet inte exakt vad kagen säger om det, men jag fick då iallafall beröm av polisen för att jag gjorde det och med tanke på hur kallt det var ute (ca -30) och hunden hade suttit där några timmar så hade jag gärna tagit straffet om det skulle varit olagligt, jag gjorde det för hundens skull. Var ju orolig att den skulle förfrysa eller renta av frysa ihjäl.

Om ägaren aldrig hittas så tror jag att de omplacerar hunden, om den är frisk.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LillyB
0

Var på Birsta City, ett varuhus med ca 60 butiker, för länge sedan och minns lite suddigt, det var vinter och svinkallt ute, närmare -25 kanske. Så ropar dom upp i högtalarna:
"Vi söker ägarna till en schäfer som sitter fastbunden utanför stora entrén, var vänlig ta hand om er hund."
Lite senare ropade dom upp:
"Vi söker fortfarande ägarna till schäfern som sitter fastbunden utanför stora entrén, hunden fryser."
Och flera timmar efter att de ropade första meddelandet så ropade dom:
"Vi söker FORTFARANDE ägarna till schäfern som sitter ute i kylan vid entrén! HAN FRYSER och ägarna MÅSTE ta hand om honom NU!"

Man hörde tydligt att tjejen som ropade upp i högtalarna blev allt mer irriterad för varje meddelande. Jag vet inte hur det gick med hunden men jag förstår inte hur man som hundägare kan lyssna på meddelanden i högtalarna att ens älskling sitter ute och fryser och inte göra nåt åt det? Eller hur man ens kommer på tanken att lämna hunden där i ca 4-6 timmar då det är -25 grader ute?

Stor tumme upp för dig!

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Bumsibum
0

helt sjukt ju! man blir ju arg! Skrikandes

synd det ska finnas såna människor.. horde finnas nån lag på vilka som får ha djur och inte.

Kalli
0

#7: Det var inte den hunden som helt sonika blev lämnad på Birsta?

Tillägg: Tydligen var det ingen schäfer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6345685.ab

#5: Enligt Brottsbalken 24:4

"Den som i annat fall än förut i detta kapitel är sagt, för att avvärja fara för liv eller hälsa, rädda värdefull egendom eller av annan sådan orsak, handlar i nöd, skall och vara fri från ansvar, om gärningen med hänsyn till farans beskaffenhet, den skada som åsamkas annan och omständigheterna i övrigt måste anses försvarliga."

Det är med denna lag i ryggen man ex. får slå sönder ett fönster på en bil om man ser en hund som fått värmeslag och svävar i fara. Troligtvis kan man hänvisa till samma lag om hunden sitter bunden utomhus på vintern förutsatt att det är så kallt att hunden svävar i fara. Tar man hunden till polisen bara för att lära personen en läxa är det olagligt.

Bunn
0

Visst ska man anmäla om ett djur lider, absolut. Ibland kan dock saker uppstå som tar längre tid än väntat. Kanke tar man hunden med sig för att gå på affären och köpa en mjölk (fort gjort på 5 min), men om det är mycket folk och lång kö kan det ju faktiskt ta lite längre tid.

Jag menar inte att "ta någon i försvar" eller så, men det behöver inte alltid röra sig om vanvård trots att det ser så ut vid första anblicken.

Emelie-tex
0

en sådan liten valp är det ett brott mot djurskyddslagen att lämna ensam mer än en kortare stund,

hoppas polisen hämtade den, själv hade jag nog varit fräck och tagit med hunden själv till polisen

Chanku
0

Sen kan det ju faktiskt vara så att husse/matte råkat ut för något och ingen observerat att det fanns en hund med också.

Men oftast handlar det väl om idioter som passar på att shoppa när de ändå är ute med hunden… Hur som helst så ska man inte lämna hunden överhuvudtaget utanför en affär.

Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Bumsibum
0

jag förstår mig inte på dom som överhuvudtaget ska dra me sin hund in till stan när dom vet att det ska shoppa… varför inte gå ut 20-30 min istellet med sin hund och SEN gå och shoppa i 3 timmar, hunden klarar sig ju sig ensam i hemmt. En hund ska kuna klara sig normalt 8-12 timmar…. om det skulle behövas, okej för ofta är de ju inte bra men ivärsta fall…

Taci
0

Stackars lilla hund! :( Bra att du tog saken i egna händer o anmälde det!

#13, att lämna en hund i 12 timmar är fruktansvärt grymt mot hunden, tycker jag. Hundar är flockdjur..

Bumsibum
0

jo, det är ju länge, men jag menade att man kan göra det OM de skulle behövas, men man bör inte. Plus så menade jag klarasig med kissandet och bajsandet.. inte för man ska gå ut me dom så sällan…. iheller.

LillyB
0

#9 Jag såg aldrig hunden själv men det var säkert den! Men att det bara var -12 trodde jag inte! Minns att det var svinkallt. Kanske blåste eller så också. I vilket fall som helst, helt sjukt.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Bumsibum
0

jo, det är sjukt, men minus 12 är ju också en del…

okej, nu är jag från skåne så för oss är det en del iaf.

LillyB
0

Hehe här uppe är väll under -20 mycket, varmare än så är bara normalt.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Bumsibum
0

hehe, okej.. ^^

LykkeLii
0

#0 Det kanske är samma som jag och min syster sett. Är valpen i stort sätt hel beige? Vi var på stan och en kille gick med den säkert i över 4timmar på stan sedan när vi åkte till strömpilen så var plötsligt killen med valpen där ute också efter typ en halvtimme. Han måste ha gått med valpen för han var alldeles frusen och valpen var så trött och bara skakade.

Vi vågade inte säga något för killen såg skit förbannad ut hela tiden när han var med valpen. Jag skulle lätt tippa att valpen var 10veckor och detta var för två veckor sedan.

Det gjorde iallafall jätte ont och se en hantera en valp som han gjorde. Är besviken på mig själv att jag inte gjorde något, ibland blir man bara ställd.

Jag hoppas att i ditt fall att polis hann före och ägaren.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

[chouwa]
0

Bra gjort marinelady!

Karizma
0

bra gjort!

7 otroligt och synd att ingen tog in hunden tidigare svårtmedtagen hade den varit jätte fin enlig 9 om det är samma hund.

0 och 20 ha nu kollen på den hunden om ni ser den igen, och jag hopaps att den lilla valpen får hjälp otorligt korkat o binda en liten valp ja föresten även vuxen hund har ingen nytta av o sitta bunden utanför en affär.

Bumsibum
0

20, oj.. ja de läter ju kanske som samma… spec.. om ni bor i samma stad, sjuk kille de där… :(
bättre att han stanar hemma med sin valp… och ska han göra ärenden får han väll ha valpen hemma… men då får de va ett snabbt ärende.. då valpar ej ska va ensama för länge.

marinelady
0

#20 Ja valpen var beige brindel amstaff på 10 veckor men det här hände igår… hoppas som sagt att polisen tog hunden..

Nikkis
0

Så kommer tråkiga jag som inte alls kommer höja dig till skyarna.
Jag förstår ärligt talat inte varför du inte stannade kvar och verkligen Såg till att Polisen kom och hunden blev omhändertagen.

Att Du inte tog upp den stackars valpen i din famn och satte den innanför jackan och gav den värme.
Att Du ens gick in i gallerian när du först såg valpen sitta där, att du inte stannade kvar tills ägaren kom ut/polis kom till platsen….

Utan du ringde ett samtal och gick sedan din väg.

Näe tyvärr men det är ingen hjälteinsats i mina ögon. Spelar ingen roll att du "Hoppas" att Polisen kom, du vet inte alls hur det gick, ägaren kanske hann komma och ta sin hund.
Polisen kanske inte ens tog upp din anmälan på allvar, finns ju lite viktigare fall att prioritera….

Så nej, jag förstår inte alls hur du kan ha mage att slå dig själv på bröstet och påstå att du gjorde dagens goda gärning, när du inte ens var med till slutet.
Sen spelar det ingen roll vad för annat "viktigt" ärende du var tvungen att gå till, du hade gott om tid när du såg valpen första gången. DU hade ett aktivt val, men du prioriterade Fel.

Och därmed vet vi nu inte alls hur det gick för valpen och den här tråden är totalt värdelös, för vad åstadkom du Egentligen???
Näe precis, tänkte väl det….

LeS-
0

Bra gjort av dig! Jag hade stått kvar där o sett till så någon tog hand om lillen, antingen om polis eller ägare hade kommit. Annars hade jag nog tagit av mig tröjan eller nåt, halsduk vad som helst o lindat in valpen så länge…får man göra så? jag hade iaf gjort det..

LeS-
0

#25 Hårt sagt, men håller med dig i stort sett. Men jag tycker absolut att det var bra gjort av TS att ringa polisen…

Varför verkar det alltid som om fel männsikor skaffar sig amstaff valpar? Stora, "hårda" tuffa killar som altid verkar förbannade på hundarna…sånt har jag sett mkt av…Skaffar de hund för att de har så dåligt självförtroende och tror att en maffig amstaff ska ge dem högre status?

Marylojs
0

#25 Håller med dig. Jag hade nog övervägt att ta med mig lilla vappen därifrån, ringt polisen och sagt att jag hittat en svårt medtagen, frusen valp som sprang lös. Kanske killen skulle lärt sig något om han fått lösa ut valpstackarn sen.

Nikkis
0

Grejen är den att det ibland krävs att man är som en blodigel när det gäller att ringa polisen för såna här fall.
Just för att de inte har frusna hundar som högsta prioritering…

Vet inte, men helt klart finns det ett mönster där om vilka som skaffar sig såna hundar… (Haha Japp full av fördomar)

Jag är en sån som alltid ingriper. Senast (För ngn månad sedan) så var det en invandrarkille med en liten kamphunds liknande valp på tåget. Han slog och slet i den stackars valpen som bara var glad och visste inte vad han ville av henne.
Jag band då upp min egna hund (vi gick av på samma station) och gick fram till killen och tog ett snack med honom.
Visade några enkla övningar och bytte tel.nr med honom.

Så nu har jag en invandrarkille att skola i hundträning och han är jätte positiv till det!Cool

Ja men visst. Du vet nog redan att jag också hade ingripit på något vis om jag såg en frusen uppbunden valp, hehe… ^^

marinelady
0

#29 Precis som det finns ett mönster hos människor som skaffar schäfrar dom inte kan hantera då menar du, om vi ska prata fördomar ;)?

Anledningen till att jag lämnade valpen var min egen hund, skall jag prioritera går min egen hund först! Jag är nöjd med mitt agerande då ett flertal hade passerat valpen utan att reagera på den. Sen kan man alltid agera annorlunda men min egen hund fick gå före… den prioriteringen är inte svår och om jag prioriterade rätt eller fel kan knappast du bedömma med tanke på att du inte var i den situationen och har då knappast någon rätt att dömma mitt agerande.

Vad hade du vetat om polisen hämtat upp valpen, den återgår ändå till ägaren när den hämtas ut på polisstationen.. Jag lämnade den för att det var exakt vad polisen bad mig att göra.

Nikkis
0

Ärligt talat så förstod jag inte riktigt din jämförelse om det där med fördomarna, du får gärna utveckla det lite.

Klart jag har all rätt i världen att döma dig, spc då du startade denna tråd och gav den infon du gav och förväntade dig sen värsta klappen på axeln.

Du hade visst ett val om att prioritera och det Hade kunnat vara att stanna kvar hos valpen och ge den värme till polis/ägare kom till platsen, ISTÄLLET för att gå in till gallerian och vara där i 30 min.
Sen hade din hund knappast dött av att få vänta några minuter till.

Jag hade absolut stannat kvar på platsen även om det var brådis hem till mina egna hundar.
Just pga vetskapen om att mina hundar klarar sig en stund till och har det Bra, medans valpens situaion var mindre bra. Den hade säkerligen köldkramp den stackaren!

Spelar ingen roll om ägaren ändå hade fått tillbaka sin valp, denne kanske hade tagit lärdom av det och inte utsatt valpen för detta elände nästa gång.

marinelady
0

#31 Ja gud förbjude att man får klappa människor på axeln om man tycker att dom har gjort ett bra jobb, det är ju helt förbjudet, välkommen till Jante lagen. Sen är det så himla lätt för dig att sitta och säga något när du inte vet något om förutsättningarna eller hur? Nu har jag inte din hund utan jag har min hund och jag står för hur jag handlade min, hund går först så ser det ut. Du har ingen aning om förutsättningarna och situationen så du sitter och gissar ihop ett scenario, varse god säg till när du närmar dig verkligheten.

Nikkis
0

Folk får klappa dig hur mkt de vill på axeln, men förvänta dig inte ngt sånt från Mig då jag inte anser att det du gjorde var spc märkvärdigt.

Vaddå inte vet ngt om förutsättningarna?! Vad tusan snackar du om?
Jag utgår från den informationen DU själv gett ut i den här tråden DU skapade.
Sen om du har ljugit eller inte tagit med andra kanske viktiga faktorer får stå för dig. Men ge baske inte mig skiten för det!

Jag väntar btw fortfarande nyfiket på en utveckling av ditt exempel om fördomar. =)

marinelady
0

#33 Varför sitter du då och skapar scenarion som du absolut inte har någon koll över och förutsätter saker som jag inte har berättat om, du får nöja dig med att mitt val att lämna valpen var om något välmotiverat och det är så det är. Och ska jag vara ärlig så har man inget kreativt att säga mer än att kasta skit på andra och försöka lyfta sig själv så kan man låta bli att skriva. Jag är inte intresserad av dina åsikter kring det här om du inte har något trevligt att säga.

Min utveckling kring fördomar är att jag gav dig ett exempel som var ungefär lika troligt som ditt när det kommer till mönster..

Nikkis
0

Men fortfarande - vilka scenaroin har jag skapat som jag inte har koll över?
Annat än att jag inte ansåg att det du gjorde var ngt hjältedåd som du gärna vill få det som, samt att jag också skrev hur Jag Själv skulle göra utefter den infon Du gett ut.

Så ja, återigen, vilka scenarion har jag skrapat ihop?

Om jag har förstått dig rätt (ang fördomarna) så ser jag ett helt klart ett tydligt mönster om majoriteten av de som skaffar sig hundar av kamptyp är.
Till skillnad från det exemplet du gav att folk skaffar sig en Schäfer de inte kan hantera, för det har jag såvitt jag kan komma på ännu inte sett själv…
Så näe jag fattar inte din poäng i det där. ;-)

Maddepadde
0

Så du kan med handen på hjärtat säga att du inte ser ett mönster i vilka som skaffar kampraser och liknande? Typ unga killar som vill ha en skitball penisförlängare?
Utan att säga att ALLA skaffar kampras av den anledningen, men MÅNGA gör det, åtminstone här, vet dock inte om det är så i norrland, där kanske alla är underbara och skaffar hund av rätt anledning.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

marinelady
0

#35 Du skapar ett scenario att jag hade andra val, att min hund hade kunnat vänta, andra val än att anmäla det hela och lämna valpen. Men i fortsättningen skall jag göra som du säger.Jag ska  STRUNTA i att agera överhuvudtaget om jag inte kan göra allt som bara går. Det är ju SÅ mycket bättre än att göra något litet överhuvudtaget.

Så hela alla som läser det här, kan ni inte åka till Haiti och gräva fram människor som ligger begravna där lämna INTE pengar till hjälp organisationer…för det är ju inte maximalt av vad du har möjlighet till att göra..(OBS Ironin)

#36 Ska jag vara ärlig så spelar det inte mig någon roll vem som håller i kopplet på den skitballa penisförlängaren så länge hunden är schyst, har träffat fler labradorer, pudlar och schäfrar som varit mordiska och okontrollerbara än dina penisförlängare..

Maddepadde
0

Nu var det väl knappast individerna jag pratade om…?
Jag pratade om PERSONERNA som väljer att skaffa kamphundar. Och "mina" penisförlängare - ursäkta?

Men börja grina då!

marinelady
0

#38 Är det något fel med personerna som skaffar amstaffar?

Nikkis
0

Förlåt mig nu men; BAHAHAHAHAHA!

Du har uppenbarligen inte ens läst det jag skrivit och det där mittenstycket var ju bara så jäkla…. Ja jag finner inte ens ngt ord för det!

Det val jag sa att du Hade (förutom att du skulle låta din hund vänta en stund) var att när du FÖRST såg valpen sitta ute och frysa INNAN du gick in i gallerian.
Så kunde du ha struntat i Gallerian och tillbringat dom här 30 min (som du var inne i den där Gallerian) åt att ge valpen värme och försöka få polisen på plats, Innan du sen skulle skynda dig till din egna hund.

Förstår du NUUU vad jag försökt få fram med det Aktiva valet/prioritering du Hade???

Ang. ditt svar till Madde om penisförlängarna.
Hur kan Du veta hur de hundar som Madde har sett i händerna på killar med små snoppar har varit mentalt?
Jag kan för egen del säga att här jag bor finns det massvis med såna jyckar som är ALLT annat än trevliga, både ägare och hund!
Så ja, MINA fördomar grundar sig helt kalrt på erfarenheter av det Jag har sett/varit med om!
Vilket jag också gissar är likadant för MaddePadde.

Jag får då bara gratulera dig att du sluppit den erfarenheten!

marinelady
0

#40Jag gjorde inte de valen du skrev ner och varför har du inte med att göra därför skall du inte kommentera mina val. DU skall nöja dig med att jag agerade överhuvudtaget för det fanns det många som inte gjorde det. Men jag ställer dem inte till svars för det. Dom hade säkert mycket bra anledningar till det hela.

Och jag skrev aldrig något om hundarna som Madde hade upplevt, snarare om dom som jag har upplevt, bland annat rabiata schäfrar som  inte klarar av att se en annan hund utan att gå igång.

Maddepadde
0

Jag har inte uttalat mig om just folk som skaffar en renrasig Amstaff efter meriterade och testade föräldrar, utan snarare om folk som skaffar kamphundsraser/blandningar.
Det finns en anledning till att det är känt att unga killar som har lite liten penis skaffar sig en hund för att bättra på sin image. Snälla du, ta inte allt det jag skrev nu bokstavligt. Men i den lilla bubblan Umeå kanske alla tar hand om sina hundar och uppfostrar dom exemplariskt (vilket jag tvekar till när jag läser ditt inlägg).

Men börja grina då!

marinelady
0

# 42 har flyttat den delen av diskussionen till en annan tråd så du kan få fortsätta där ;)… då kan du besvara hur du vet att dom har liten penis, brukar du krypa i säng med dom eller står du och tittar på offentliga urinoarer?

Nikkis
0

Nej jag tror jag redan har fattat att du inte gjorde Något av de valen du trots allt hade. ;-)

Jag behöver inte nöja mig med någonting, det är helt upp till mig själv att bestämma sånt.
Jag kan acceptera att du gjorde som du gjorde, men jag kommer absolut inte Nöja mig med det Eftersom du KUNDE ha gjort mer.
Och därmed får inte du heller någon eloge från mig.

Där sa du emot dig själv lite. Du skrev följande - "har träffat fler labradorer, pudlar och schäfrar som varit mordiska och okontrollerbara än dina penisförlängare.."

Alltså så gjorde Du ett uttal om de Madde har träffat utan att veta mer om det.

Maddepadde
0

Men ahhhhhh, snälla du, ta inte allt så bokstavligt! Penisförlängare och "liten snopp" är uttryck för något helt annat, en generalisering om småpojkarnas mentalitet.

Men börja grina då!

Maddepadde
0

Och URSÄKTA MIG, hade inte sett ditt jävligt låga svar till mig ifall jag kryper i säng med killarna. Mogen nivå, pulver.

Men börja grina då!

tsset
0

#43 Oj oj oj… jag bara hoppas att din oförståelse beror på skillnader i talesätt i olika områden och inte att du inte förstår dig på just talesätt och tar allt bokstavligt… helt ärligt, aldrig hört talas om penisförlängare till småpojkar med liten snopp? Starkast hund, störst bil, flashigaste telefonen, dyrast husvagn, fler hästkrafter eller för den delen småpojkar som presenterar sig med antal kilo de tar i bänkpress eller slänger omkring sig hemgjorda visitkort med "vd" på på barer och spenderar pengar de sparat i månader bara för att få verka viktig en kväll…

Oavsett verklig storlek så har de liten snopp och gör allt för att hitta en bra penisförlängare…

Maddepadde
0

Om man lever i en bubbla på landet så…
Nej förlåt mig, men blev faktiskt lite irriterad över kommentaren om mig och killar i samma mening som säng.

Tack för ditt mogna inlägg, någon som kunde hålla det på en sådan nivå iaf, hah!

Men börja grina då!

tsset
0

…och i övrigt får jag hålla med om att det inte var speciellt imponerande, du sjönk rejält när du skrev att du gått därifrån….

Håller helt klart med om att du hade kunnat gjort annorlunda, på ett fortfarande realistiskt sätt (jämförelser med Haiti är inte realistiska, då det är snudd på omöjligt att ta sig dit som det är med flyg, hjälpmedel och organisationer går först), redan innan du klev in i gallerian.

Menmen, att ringa är väl alltid NÅGOT, dock långt ifrån tillräckligt för att jag ska ge tummen upp. Att man ringer är mer en självklarhet som man kan ge de som inte gjorde det skit för - men inget man kan hurra på den som ringde för.

tsset
0

#48 Det värsta med det hela är väl att jag också då och då lever i en bubbla på landet och jag har full koll på både små snoppar och penisförlängare - det kryllar dem även här, i MÄNGDER! Men jag antar att man läser det man vill läsa i många fall….

Jag förstår fullt ut att du blev irriterad, finns ingen ursäkt för sådant beteende! Visar verkligen på vilken nivå man håller sig…riktigt omoget och sån skit ska man inte behöva ta så du gör helt rätt i att hugga ifrån! Herregud säger jag bara…

#50 Klart du gör, hur kan man inte älska sin egen spegelbild? ;)

marinelady
0

#45 Jag tog det helt bokstavligt för att det är en löjlig diskussion att generalisera så…

tsset
0

#52… du skojar med oss va? Tar du det bokstavligt att man inte har alla hästar hemma också? Eller att man verkligen har något i kikaren, är ute och cyklar, eller att råttorna verkligen DANSAR på bordet när katten inte är hemma?

Liten snopp och penisförlängare är standarduttryck som vilken kotte som helst förstår sig på. Gör man det inte så gör man bäst i att fråga istället för att slänga ur sig en massa skit.

Herregud, inte ens grabbar reagerar på dessa uttryck, varför skulle du? Det handlar inte om att alla som verkligen skaffar sig en penisförlängare har liten snopp, det är ett talesätt, en ursäkt, ett påhitt för att ha en anledning. Till och med grabbar använder sig av det och driver om det, "nä men jag tänkte att det kan vara en bra penisförlängare, den ser ju jäkligt flashigt ut asså" -hörde jag senast i helgen.

marinelady
0

#53 Jag skiter fullständigt i vad grabbar säger, det är en löjlig diskussion att generaliser så som ni gör kring amstaff och amstaffkorsnings hundsägare, det är som att säga att alla hundägare är dom värsta som finns att diskutera med på forum för det handlar hela tiden om att vinna för dem när det inte finns ett pris.. sen att VISSA passar in under kategorin gör inte att det är korrekt att påstå att så ligger det till..

tsset
0

#54 Alltså, lilla vän, förstår du inte?

Det är ingen som har generaliserat att hur ALLA amstaff ägare är, det är bara sagt att det är VANLIGT att folk skaffar "amstaffs och liknande" som penisförlängare, liksom bl a rottis, dobermann och schäfer ett tag.

Ser du skillnaden?

marinelady
0

#55 Alltså "lilla vän" ta din härskarteknik till en annan värld för du är ingen vän av mig, du kan hålla dina små vänner inom din egen fan club men min respekt förtjänar du inte och du har ingen rätt att kalla mig vän. Flytta den här diskussionen dit den hör hemma, jag är klar med dig här, den här tråden handlar inte om detta ämne.

tsset
0

#56 Efter hundraåttio förklaringar blir du en "liten vän" (dock inte min vän, mina vänner har fyra ben och svans) då jag tycker otroligt synd om dig när du inte förstår trots tydliga förklaringar.

Varför du flyger upp i taket för det är för mig oförståeligt, du kan ju faktiskt göra ett val i hur du vill reagera och att hugga i luften direkt är för mig bara skrattretande. Något du bör veta är att jag har all rätt i världen att kalla dig precis vad jag vill. Dock ska det på detta forum vara vänligt, och jag ser inget negativt i det jag skrev utan du har än en gång plockat ur luften.

Maddepadde
0

HAHAHAHAHAHAHAH!!! Asså seriöst, är det troll det handlar om eller är det bara något stackars offer från yttre rymden…?

Men börja grina då!

SaraC
0

Låser tråden tills vidare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Inlägget är låst för nya kommentarer