Känner dom igen sin egen röst?
Kan hundar känna igen sitt eget skall på video?
Redigerade filmklipp igår på datorn och på filmen så skäller min hund. När han hörde det så gick han och satte sig framför skärmen och tittade. Hörde han att det var han själv på videon?
Vad tror ni?
Det är jag väldigt tveksam till. Man hör ju inte sin egen röst likadant som andra hör den, så det gör antagligen inte hundar heller. Sen vet jag inte om de skulle kunna koppla det på det sättet heller… Han reagerade antagligen bara på att det var ett skall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag tror som Alex att han reagerade på att det var ett skall bara. Mina hundar skäller när dom hör någonting utanför. Kollar jag på någon film som jag och hundarna är med i och glömt att stänga av ljudet och jag hörs så skäller dom ändå. Även fast det liksom är jag som låter igenom högtalarna…
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

SÅ är det här med. Skulle visa vänner en film på oss när vi kör dirigeringar (både i jakten och lydnaden) och så fort jag sa något, tex sitt så satte sig hundarna som var med. ;) Sen så satte sig ju även min kompis hund, och hon lyssnar nästan enbart på matte när det kommer till kommandon, så det var kul att se! Så nej, jag tror inte heller att de riktigt kan höra vem det är.