Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1251 ggr
Kaye
0

Fråga om försäkring

Min hund ska göra en TPLO-operation nu på fredag. Han är försäkrad för 20 000:- och enbart operationen kan gå på upp till 30 000:-. Vi har även rehab, tidigare undersökningar, mediciner osv att betala.
Som tur är finns det en del pengar undanstoppade, så själva betalningen är inget problem egentligen (mer än att det svider lite, hehe)

Nu till min fråga…
Vi  har nu lärt oss av vårat misstag och kommer att höja försäkringsbeloppet och även välja Veterinär Extra, som täcker rehabilitering m.m.
Men när kan vi göra detta? När försäkringsåret har gått ut, eller kan det göras direkt efter Skillz är friskförklarad?
Han är försäkrad i IF.

smurfan-13
0

Det brukar gå att göra omgående, men ni kommer m största sannolikhet inte få högre ersättning gällande problem som kan härledas till skadan han opereras för. Men har ni samma bolag så kommer ju ev förljder av skadan ersättas upp den till nivå ni har nu iaf.

Jag skulle ringt bolaget och pratat m dem, samt höjt beloppet omgående (då har ni ju ant pengar kvar om något annat skulle tillstöta innan det är ett nytt försäkringsår för er)

Kaye
0

tack för ditt svar, ska ringa och prata med dem då. :)

Hellis
0

Eller kanske ni kan teckna en till försäkring i ett annat bolag? Typ Folksam. Då får ni ersättning från båda.

smurfan-13
0

#3 fast de flesta försäkringsbolag har att man inte får ha en "likvärdig" försäkring i annat bolag. Kommer de på det, lär man inte få någon ersättning alls. Dessutom så kommer inget nytt bolag ersätta problem som kan härledas till denna skadan, då skadan uppstod innan man tecknade försäkringen.