Hane som kissar inne
Nu har jag verkligen ingen aning om vad jag ska göra längre… Känns som att jag har tagit till alla knep som finns. Jag har en dvärgpinscher som blir 2 år i slutet på februari. Han är världens goaste, förutom en sak - han kissar inne. Även om man har varit ute på en långpromenad så kan han ändå lyfta på benet när man har kommit in. Jag antar att han märker revir? I alla fall så har han haft skvättskydd på sig, vilket har gjort att möbler och så skyddas, men han kissar fortfarande. Har hört att andra med samma problem har löst det genom att kastrera. Så vi slog hål i saken och den tredje december rök bollarna.
Det har gått bra hittills, fram tills idag. Vi hade just varit ute på en promenad och någon timma senare hittar jag en kissfläck i soffan och en i sängen. Då kändes det som att alla pengar till kastrering bara åkt rakt ner i sjön. Vill verkligen få bukt med det här, vad ska jag göra?!
Kastrering löser inte detta problem då jag har en bakant med samma problem o hon skulle kastrera men vetrinären sa att det hjälper inte alltid. Skvättskydd finns o köpa för hanhundar. Gör han så här varje dag flera pölar? Tänkte annars om det fanns löptik i era trakter? Har du pratat med vetrinären om detta problem? För funderar du på kastrering så finns även ett provapå kastrering kemiskkastrering tänkte lägga ut flera tusen sen det inte hjälper ett dugg är inte så roligt.
Har skvättskydd som sagt redan, han kastrerades förra torsdagen (3:e dec), och veterinären sa att det med stor chans skulle hjälpa. Ibland kan det gå flera dagar mellan att han kissar, och ibland kissar han på flera ställen samma dag. Oftast brukar det vara någon gång/dag. Löptik tror jag inte att det beror på eftersom han har hållt på så här sedan han var liten. Har hört andra som sagt att det tar ett par veckor för kastreringen att "verka", stämmer det?

Hade en hane som gjorde precis som din. Men jag kastrerade honom och han gjorde aldrig så igen, han tömde sin blåsa helt det första han gjorde ute och hade då inge urin kvar när han kom in. Så för mig funkade det galant. Innan så hade han pinkskydd när han var ensam hemma för han gjorde det aldrig när någon var hemma. Har du provat sådan spray som man kan he på ställen där han brukar kissa?
3, då kan jag medela min bekanta att det är fel info hon har fått ang kastrering för det kan hjälpa.
2, det tar ju ett tag innan hanns hormoner blivit lugnare :) så håll ut.
Tänkte precis säga som #4; att det tar ett tag innan det verkligen hjälper :) Så håll ut och torka undan allt kiss med något starkt så att han inte känner lukten, du kan köpa en speciell spray som finns i djuraffärer, annars är ättika bra :)
Har samma problem här hemma, våran hund ska kastreras i vår och vi hoppas att det ska hjälpa, dock kan det ju sitta kvar som en "rutin".
Lycka till! Vet hur jobbigt det är.
#3 Har provat det innan kastreringen, men då valde han bara nya platser.
#4 Okej, ja jag får vänta och hoppas att det blir bättre om ett par veckor! Återkommer :)
Kan ta längre tid än ett par veckor, tyvärr med hormoner. Men just kissandet kanske slutar snabbare det vet jag inte? Då jag känner flera kastrater och det är 3 st som kastrerades som vuxna men pga löptider o problem kring det. Iaf tog det 8 mån för en o fatta vinken. Finns det inte något man kan ge dom för att det ska gå snabbare?
Jag har precis samma problem med min Chihuahua hane, men han gör det alltid bara när man inte är hemma.. Har lyckats få bort det någon gång om man spärrar av ett mindre område, låter TV och lampor vara på (?) Vet inte varför det har hjälpt med TV osv men det gör det. Kan dock inte alltid ha TV'n på så fort jag går hemifrån så säg gärna till om kastreringen hjälper..
By the way..vad är det för spray? Vad heter det?
#7 Kan ta upp till 6 månader..
#8 Piss Off - Hade vi till vår rottweilerhane som kissade på sig när han vart glad efter kastrering. Det rättade dock till sig sen, så det var bara någon tillfällig komplikation.
#10 Okej tack, ska ge det en chans!

Precis som Hilo sa så ger inte en kastrering full effekt förens efter 6 månader. Men för mig så hjälpte det direkt just med markerings kissandet. Löptikar hade han aldrig brytt sig om. Och det var sprayen Piss Off som jag också använde, köpte den på Granngården
Okej, ska köpa mig lite Piss off imorgon då. Sedan är det väl bara att se vad som händer antar jag, om det går över någon gång eller inte. Tack för alla svar!