vad var din första hund ?
jag vet inte om det finns en liknande tråd, men jag undrar vad din/erfan första hund var för någon ras ? :D
när jag föddes hade vi golden retriver och flatcoted retriver uppfödning, så får väl säga att det är mina första hundar.
fast nu har jag fått min helt egna första hund, som är en clumber spaniel hane (se bild) som heter Daddy :P
dock vet jag inte om man kan räkna det som första hund endå då jag fortf. bor hemma :P .. när jag flyttar vet jag inte vad det blir för någon hund, antagligen blir det någon av följande raser; Blodhund, staffordshire bullterrier, Bullterrier :)

Min familjs första hund är en PJRT men min första egna hund var en papillon. Men har haft många olika sorters terriers inom familjen innan dom men räknar så där ist.
Min första hund var en långhårig schäferhane.
Har en bild på honom, men ingen digital..
Men han såg väl ut som vilken långhårig schäfer som helst, "klassisk" färg o.s.v.
Han gick bort 1989, så jag var inte så gammal (född 1988)
Dock var min helt egna, egenköpta, egenförsörjda hund en dobermann/schäfertik.
Omplacering, avliden.
#2 PJRT?
#5 Antar att hon menar parson russel terrier.. :)

Min första vovve var en Islänsk fårhund. Fin hane som hette Felix.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Med famijen var första hundarna för mig storpudlar och polski owczarek nizinnys. Min första egna hund är min jack russel som jag fick när jag var 15.
Familjens första hund var en Rottweiler vid namn Bullen. Men min första egna hund var en Schäfer vid namn Haven.
#6 Tänkte det vart parson jack russel terrier, vilket är lite fel, men då hänger jag med 
Den första hunden min familj hade var en blandning mellan schäfer och labrador som hette Charlie. Dock hade vi inte honom så länge. "Min" första hund (jag bodde fortfarande hemma och hade hjälp från mina föräldrar, men jag stod som ägare och hade huvudansvaret) var en australian kelpie, Mexx.
Vad min första, helt egna hund blir återstår att se…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Familjens första hund (jag var fyra då) var en shetland sheepdog, min första hund (jag var knappt sjutton) var en whippet.

När jag var yngre så skaffade vi (jag och päronen) en goldentik så det var vår (familjens) allra första hund men min allra egna första hund är en leonberger =)
När jag föddes hade vi två engelska cocker spaniel. Tyvärr var den ena inte så glad i barn och fick omplaceras.
Flera år senare skaffade vi två cockrar till + en blandras (rottis+ beardecollie + labrador).
Men min första egna hund är den som jag har ju schäfer/boxer är det i han.
Min första hund var en schäfer hane :)
Min första egna hund var en Mkt vacker brun dobberman hane. har tyvärr ingen bild i datorn
Erfarenheten av hundar jag hade när jag fick han, var väll att jag gick ut med alla andras hundar i tid och otid! Samt att jag åkte med ägarna när de skulle träna sina hundar. Fick mkt erfarenhet av alla möjliga olika raser på det sättet.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
min första vovve var min papillon, så är jag delis åt terven.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

familjens första hund var en renasig o reggad schäfer hane.. men han gick inte ihop med katterna vi hade då och bor sen dess hoss min farbror, hänger nu på sista livlinan så snart blir det att säga hejdå:'( han lider av atros
Min första alldeles egna hund är min schäfer kornsing Otto
Familjen har ju haft flera hundar under tiderna, men den hunden jag växte upp med var en Bearded Collie som hette Eddie. Åh, jag saknar honom så!
Min helt egna första hund är min alldeles fina Kito. :)

När jag växte upp hade vi Engelsk Springer spaniel kennel.
Min första egna hund är Leah ( Schapendoes ) som nu är två.
Sen har jag ju skaffat mej Pim ( Schapendoes ) Som nu är 6 månader.
Min alldeles egna hund är den jag har nu :) En amstaff/pitbull blandning.
Men familjen har haft Grand Danois och Flatcoated retriever innan när jag var mindre :)
Engelsk cockerspaniel, röd. =)
Har haft några hundar emellan men har nu en italiensk vinthund på snart sex år som jag tränar freestyle med! Finns en bild på oss på min ifokus-sida.
Hej förressten, ny här.. =D
Hälsningar Anna med pälsklingar!
#24 Välkommen
Kul med Ital.vinthund.
En ras jag fastnat för på senare tid!
#24, Tack tack!
Ja, de är fantastiska, håller på och lägger upp bilder på honom på min ifokus-sida nu =)
Hälsningar Anna med pälsklingar!
#26 *kikar*
Min första egna hund var en rottweiler.
Eller min och min, han stod egentligen på pojkvännen.
Men vi hade båda hand om honom. =)
#28 otroligt fin =)

#28 vilken vacker kille.
Min första egna hund är vår Emil. Min familj har aldrig haft hund även om vi haft hundar runt oss i bekantskapskretsen.
Emil är en blandning dvärgpudel/chihuahua.
Blir det en nästa hund blir det nog en renrasig Pudel. Älskar rottweiler men det skulle inte min man gå med på.
#29 & 30: Ja, han är verkligen fin.
Förhoppningsvis hittar vi en rottis i liknande stuk när det är dags för hund igen.

Familjens första egna hundar(efter att jag föddes) var en engelsk setter och en yorkie. Men min alldeles egna som jag betalar allt själv för är en mellanpudel
Jag har aldrig haft egen hund men när jag var 8 började jag gå med en labbe och gör fortfarande. Senaste månaderna har jag gått med två welsch springer spaniels som jag förhoppningsvis jag ska träna med sen. Min första egna hund blir nog någon spaniel eller schapendoes.
Min första egna hund är min Nelly som är en irish softcoated wheaten terrier, köpte henne när jag var 16, nu är hon 7år :)
Vi hade också en havanais i familjen 96-06 som jag tog hand om mycket. Har även haft vorstrar en shelti och en labrador men då var jag så liten så jag minns dom inte, bara labradoren lite grann.
* En storpudel
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Den allra första hunden var en Greyhound, som hette Torgny.
Då var jag 13 år,tyvärr fick jag inte behålla denna hunden för mina föräldrar.Denna hunden kan jag må dåligt av att tänka på än idag. Det var en gubbe som vi kallade hundgubben som ägde honom,sedermera tog dom hundarna ifrån honom,hösten 1973 hände det, Stora rubriker i GT.
Nästa hund var en mellanpudel,Pajas. Även då var jag 13 år.
Familjens första hund var en schäfer.

Fick min första hund 12 år gammal,det var en liten papillonhane.
Min första hund köpte jag precis när jag flyttade hemifrån vid 17 års ålder. Det var en Finsk skpets.
Han kunde jag köpa för pengar jag fick på stipendie, jag kommer än idag ihåg hur lycklig jag var. Tyvärr blev han inte så gammal.
Sen har vi ju alltid haft hund i familjen, men denna hade jag själv köpt och uppfostra själv.
Första hunden var en Schäfer/Rottweiler. Har tyvärrr ingen bild på henne.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Mina första hundar, hemma hos familjen var våra tre schäfrar, pappa jobbade då inom tjänsten.
Senare kom en kuvazs tillsammans med schäfrarna.
Min helt egenköpta hund är Sam, en blandras schäfer, samojed och malamute, även hans halvsyster, som kom lite senare, som är schäfer, labrador och malamute.
Sam är 4 år och Riqo är 2 år.