Riqo och hennes små ideér
Min lilla tjej Riqo har en liten idé.
Varje morgon, när väckarklockan ringer ylar hon.
Hon ylar högt och länge.
Så gjorde Sam när han var valp, men det slutade när han var ca ett halvår gammal, men Riqo är 2 år och var inte född när Sam var valp..
Vet att det kan vara signalen, men jag har en sådan väckarklocka som låter som en gammal.. Ni vet med lilla pinnen som slår i på varje sida.
Hon ylar och busar runt - Någon som vet vad det kan bero på?
Ps. Riqo uttalas [Rickw-ho] - Fast alla kallar henne Ricko.
Kanske behöver rastas? Min Ricko(har inte kvar han) utalas Ricko, och stavas så(se nick)
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Det måste ju nästa vara något med ljudet, en "ton" eller något som triggar igång.
Min hanhund börjar tokyla när min mobil drar igång, har en "opera" slinga som väckningssignal….
Vissa hundar ylar väl när dom är glada? Kan det vara så att Riqo vet att väckarklocka = matte stiger upp?

Ricko
De har hundlucka så de kan gå ut och kissa när de vill 
Fast de får ju fortfarande komma ut 4-5 gånger om dagen, har hundlucka för att när de får tråkigt går de gärna ut och busar då kåken jag bor i är lite trång att fara runt i 
sisal
Jo, hade en schäfer som också började tokyla vid en mobil, kul på stan, alla mobiler triggade igång henne 
Men den här signalen är ju inte "pipig"..
Så jag vet inte.
IsabelleA
Kan vara så, hon är ju malamute till viss del, och hon pratar väldigt mycket. Så mycket möjligt.. I och med att hon börjar studsa runt i rummet.. 
#4 Jag praktiserar på ett hunddagis nu och såfort man rör i kopplena som hänger på krokarna så börjar alla yla och hoppa runt och vill komma ut :)

IsabelleA
Haha, Sam börjar prata "Raow raow raaaaoooow" när halsband och koppel tas fram. Han låter så sött..
Riqo sitter och "gnisslar" och hoppar med framtassarna..
Så jag vet hur det kan vara 
#6 Vad sött :)

IsabellaA
Ja, det är gulligt, hihi.
Folk som hör det första gången blir ofta förälskade i hans små ljud.
#8 En kh collie som jag känner pratar otroligt mycket. När hon träffar någon så låter hon exakt så, "raaawr roowwwrrr". Det som är det söta med henne är att hon är nästan aldrig tyst. Även i sömnen kan hon göra konstiga ljud.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
IsabelleA
Såhär låter det hemma hos mig, när selarna åker fram 
Då blir det drag i skogen, hihi.
-Ja, det är ju inte mina hundar, men ljuden är detsamma, hehe.
#10 hahah, hoppas att du har isolerade väggar, eller i alla fall snälla grannar 
#10 LinnSam: Han som börjar yla till min alarm signal på mobilen är självklart en schäfer… 

IsabellaA
Har två grannar på lång väg, och de har två stycken stövare som låter en hel del också, så vi ligger rätt lika.
De jagar med dem.
Like roligt när alla sätter igång 
De leker ofta ute på åkrarna med Sam och Riqo.
De som kan höra är väl på andra sidan fälten, men inga klaganden än, och de är folk man träffar rätt ofta ändå.
Så det är skönt, hihi.
Det är lite roligt, för det enda på Riqo som syns att det är någon polarhund i henne är hennes blåa ögon, och rösten.
Hon låter värre än Sam, och han har ju tre ganska välljudade raser..
Riqo fick väl en extra malamute-gen, haha.

sisal
Det är något med schäfrar tror jag, hihi.
Våra Schäfrar lät aldrig ^^ Men det var väl doms andra ras(alla schäfrarna hade 1 ras till i sig) som satte stop för det ;)
Ungefär 20-30 meter från vrt garage till hundgården och fast jag hade dörren stängd till garaget hörde ricko när det rasslade i halsbandet när jag tog upp det, och då blev han helt vild, hoppade och gnydde.
Vi hade en hund som började yla när väckarklockan gick igång, men där antar jag att det var ljudet..

Ricko
Hehe, alla våra schäfrar har haft ljud för sig.
Hilo
Schäfer?