uppspårning av hund via chip?
Hejsan!
Jag undrar lite ang att hitta en hund faktiskt.
Om jag har en hund som är chipmärkt och registrerad på mej. det visar sej att jag tyvärr inte kan behålla den och säljer den därför till någon som kan ha den. vi lovar att höras av och hålla kontakten för jag ville inte släppa taget helt om min hund innan jag försäkrat mej om att den får det bra. därför skriver jag inte heller över hunden på de nya ägarna utan har kvar chip registreringen på mej.
Om de nya ägarna nu inte håller sin del utan bara försvinner och byter nummer. hur kan jag hitta "min" hund igen.finns det någon chans att jag nån gång får reda på hur det gick för min lilla älskling?
efter en flytt har jag tappat bort alla papprena har därför inte kvar chipnr heller (det borde väl gå att få tag å om jag mailar skk?)
Det ska gå att få tag på via SKK om du ringer.
Men om hunden inte står på de nya ägarna så blir det svårt att hitta din hund..
Men sen har du också rätt att ta tillbaka hunden utan några som helst förvarningar om du skulle få för dig det, i och med att hunden är enligt papper din hund.
Huruvida det gäller med köpekontrakt eller ej vet jag inte.

ja, funderade lite på om kanske hunden varit hos veterinär någonstans. om de läser av chip där eller om man kunde spåra den så man vet var i sverige den befinner sej.
någon som har nån ide på hur man kan ha använding för chip om man vill hitta sin hund.