Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1500 ggr
Bonnie_lee
1

kissa på asfalten....

jag är så irretarad, killen min va ute med hunden nyss och skulle kissa henne. fanny har valt ut en asfaltsbit som hon alltid kissar på påvägen till bilen. tilläger att det inte är trottoar utan bilvägen nedanför trottoaren. strunt samma, men när hon väl satte sig o kissa kommer grannen förbi med sina små muppar och harklar sig högt och tittar förnämnt på honom o fanny. VAD gör det att hon kissar på asfalten?? hade det varit jag hade jag frågat vad han ville, jag blir irreterad eftersom folk även störde sig på området vi bodde i innan, som vissa av er säkert läst i en tidigare tråd. Vi har ALLTID plockat upp efter oss, igår hade hon bajsat på vägen från bilen och killen hade ingen påse, så då sprang han in o hämtade en och gick ut o plocka upp det på en gång. Ska man behöva ta med sig e mopp o hink varje gång man går ut för att folk ska bli nöjda!!??

Bonnie_lee
0

uscha, ursäkta men jag blev så irreterad så jag var tvungen att skriva av mig…

nattfrost
0

Ni får komma ut till Norrsundet. Här får hundarna kissa som de vill. Påse kan vara bra att ha men varfär gå i samhället när det finns massor av skog.

Vattnadal
0

Det är faktiskt jätteskönt att ha flyttat från stan. Minns griniga grannar som tyckte att vi måste bära Raksha, då valp, till vi inte kunde synas från ett fönste ens, innan vi satte ner henne. TÄNK om hon råkade kissa inne på gräset på gården, eller ve och fasa, alldeles utanför porten. Inte vågade de säga något till oss direkt heller, utan gick via gavlegårdarnas kontor…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zebben
0

Ja, visst är det trevligt med grannar. Än har jag inte hört något klagomål.

Men en gång när jag skulle ut till garaget med hundar och dotter. Dottern var strax under året och kunde inte gå, så jag bar henne till bilen. Hundarna gick brevid mig, då vi har en stor skogsplätt precis vid vårt garage så brukar ibland hundarna sätta sig där. Denna gång satte sig en av hundarna och gjorde nr 2 intill en buske. Jag tittade till var hon satt sig och sen gick jag vidare 3 m till vår bil. Skulle precis sätta dottern i bilstolen då jag hör en dam (läs: kärring i 35 årsåldern ) som säger till sin man brevid. - Ja, att det ska vara såå jävla svårt för en hundägare att plocka upp efter sin hund!

Då blev jag förbannad. Talade högt och tydligt om att jag så fort jag fått in dottern i bilen och spänt fast henne så ska jag plocka upp. Dessutom väntar jag gärna på att hundskiten ska hinna landa på backen först. Usch, så sur jag blev!

Malin-A
0

våran hund hade en speciell parkeringsruta på parkeringen som han ALLTID bajsade i, lite pinsamt ibland men vad gör det, nöden har ingen lag =)

Sandra
0

MEn vad är det för folk ni stöter på egentligen? Det är ju själva fan va folk ska klaga på precis allt! Tror folk att man kan sätta på o av en hund hur som helst? Sätter sig hunden så sätter sig hunden! Jag blir ju upprörd bara av att läsa vad ni varit med om! Jag skulle gärna trycka upp hundskiten i näsan på folk som uttalar sig om min hunds behov!