Länkar som exempel, vad gäller nu?
Tänkte höra vad "ledningen" kom fram till angående länkar, vad man får länka och i vilka samband. Det nämndes i tråden ang "icke-reggade renraser" innan den låstes.
Får länkar användas som exempel i trådar? Får vilka länkar som helst användas? Får man använda vadsomhelst som källa, hänvisning, exempel eller underlägg för diskussion? Vad kom ni fram till?
Vore bra med ett beslut så vi vet vad som gäller 

Jag har haft fullt upp denna vecka så jag har inte läst tråden som låstes. Men jag har genom Medarbetare fått pm om detta och är lite insatt i vad som hände.
Vad Kerstin och Eros tycker gällande detta vet jag inte. Men jag anser att man självklart får använda länkar, men självklart inte tala illa om eller gå till personangrepp på den man länkar till. Den man länkar till har ju inte någon möjlighet att "försvara" sig och det är fel.
Så länka på Ni, men det ska vara på ett juste sätt.
det där har jag missat helt…
Jag har inte heller hört något från Kerstin ännu.
Alternativt kan man i stora drag beskriva en annons, istället för att länka. Då kan man diskutera innehållet utan att det på något sätt kan länkas till en särskild person.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#1 Låter bra! Det är ju skillnad på att diskutera innehållet i något och att diskutera en enskild, namngiven person. Känner därför att så länge det bara är ett exempel är det lugnt, medan "kolla vad denna människka skriver, vilket pucko!" inte alls är ok.
#3 Där hänger jag inte riktigt med, om det handlar om något som behöver en källa, ska man strunta i länken då? Tänker på t.ex. utlåtande från vet. och forskare om någon speciell åkomma osv.
Eller ska man/vi göra skillnad på länk och länk?
#4 Jag trodde vi syftade på bara länkar till annonser, det svarade jag på i #3. När det gäller forskning, intervjuer, artiklar och liknande "offentligt" material så ser jag inga problem alls med att länka.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#5 Okej! Så annonser citeras och allt annat är ok att länka? Got it!