Vad är det för fel ?
Våran borzoi kille bara ligger uppe i sängen HEELA tiden.. han verkar deprimerad , man får bokstavligen dra ner han när man ska ut på promenad..
Han har blivit så efter att vi slutat träffa hans hundkompis .. då ägaren till den hunden aldrig hör av sig..
vad kan vara fel?
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

hur gammal är han?

han blir snart 2 år
// Elin
Hur är det med hans övriga mående då? Matlust, hur är han ute? Har ni kollat feber?
Hur länge har han varit så där?

#3 Han äter som han ska , när han går ut blir han jätteglad .. naae vi har inte kollat febern , han har varit mkt hos vetten pga av ont i leder samt att han för ett tag sen skrapade upp trampdynorna ,
hmm i nåra månader faktist
kan det vara så att han är utråkad o behöver en hund kompis ? ( vi är ganska inne på att skaffa en till hund )
// Elin
Är det bara att han sover mycket skulle inte jag oroa mig, om det inte är något annat fel också då. Hundar ska sova mycket, mina gör det jämt om ingen ber dem om något annat. I nuläget ligger en ute i solen och drömmer och en ligger inomhus och sover. Däremot så "vaknar de till liv" om man vill leka eller träna eller så…
Kan det ha med lederna att göra? Med tanke på att han har haft ont…
kan det inte vara så att han är lite deppig pga nån tik som löper+ bara en tanke

#6 .. hmm … han har ju varit deppig länge nu
// Elin
hanar känner av löp innan en tik löper. 4 veckor kan en hane deppa tik löper i ca 3 v
1 tsk ingefära/dag i maten, det mjukar upp lederna eller Glukosamin (köp på apoteket för människor, samma effekt som den du köper i djuraffär men billigare).
Visst måste väl en hund kunna vara "deprimerad"!?
Hoppas att det löser sig….
Låter ju fruktansvärt att en så pass ung hund har fått problem med lederna redan
Har han fått artros ännu eller?
Eftersom hunden verkar glad å så annars så verkar det inte vara värre än som ovanstånde skriver..att han kanske är deppad, hundar kan ju sörja.
Har hunden artros så är glucosamin bra. Finns även på Granngården (Lantmännen) billigt. Då kan man köpa en stor burk som finns oftast på häst sidan, sen doserar man bara efter hund..tror det står på burken.
Hoppas verkligen han blir piggare snart

#10 vi var hoss vetten med hans leder o röntgade o då sa dom att han hade förändringar i benmärgen men dom skulle skicka vidare bilden till en erfaren vett , men han sa att han inte kunde se någonting
// Elin
#11 Något är ju fel… Det är så hemskt då man itne får någon diagnos ordentligt
.
Att ge glucosamin om han har förändringar i benmärgen vet jag inte riktigt om det gör någon nytta.. kanske någon annan vet?
Vad säger vetten om att ni ska göra nu då? Verkar ju som att ni har märkt att något är riktigt fel och att han har ont?
Ursäkta att jag frågar så mkt. Men frågar man itne, så får man inget veta 

#12 vi har inte ringt nå mer.. . vi har varit hos vetten två ggr men inget har gått frammåt
// Elin
Jag tror varken att ingefära eller glukosamin hjälper vid förändringar i benmärg.
Däremot ska det ju hjälpa mot "stela" leder… Jag och hunden min får väl börja käka glukosamin tillsammans…
Kan inte bara vara om det är varmt eller att han kanske ha tråkigt?
Mina hundar sover också så länge inget händer. Och sen när man ska ut och gå, träna eller bara leka blir det full fart på dem och dem är med på en gång. Det är ju inte full fart på en hund 24/7 vissa individer är bara lite lata och lugnare än andra ;)
Att köpa en till hund pga det känns onödigt och sen tror jag er gammla hund kommer bli ännu mer trött då en valp kan vara ganska jobbig för den äldre hunden i längden :P