Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 3502 ggr
Jessiko
0

Min dröm om egen hund ..

Hej min dröm om min egen hund är helt underbar jag vill jätte gärna köra tävling eller utställning men om några år så kommer min drömhund kanse komma och jag tänkte vf inte drömma om ett fint namn också eller vad säger ni? ni kan väll skriva fina namn :). Jag vill nog ha en tik eller en liten pojke :) men skriv både Flick och Pojk namn :). Rasen vill jag helst att det är Chihuahua eller någon annan liten hund ras. men jag vill inte ha en stor hund iaf, men SKRIV !! :). skriv gärna om ni vet en bra Chihuahua uppfödare eller om ni är det själva :).

Simmi
0

Vad tycker du om Kira eller Cookie? Har inte så bra fantasi men det har säkert någon annan…

Förr eller senare får du säkert en egen hund.
Jag tror jag var 13 när jag började spara till min första egna hund och köpte henne när jag var 14.
En Chihuahua är ju lite dyrare än en dvärgpudel men det klarar du säkert Glad 
Lycka till!

anaprincess
0

Jag vill inte dela med mig av dom namn jag har på lagret men om du googlar på hundnamn så kommer det ju upp massor och sen finns det flera trådar om det.

Jessiko
0

#1 Tack för stödet jag är 13 nu jag har velat haft en Chihuahua jätte länge och nu har min faster skaffat en liten Chihuahua som heter cindy hon vill jag altid vara med och jag älskar namnet cookie :) funderar på att döpade från ngn glass från ben och jerrys hihi kanse lite töntigt .. men jag ska leta efter många namn sen tänkte jag fråga er vilket namn som jag ska välja men jag vill ha flera namn tack :)

rapport
0

Jag vill också ha en egnen hund och jag tror att jag snart kan få en:)

Söta namn jag tycker är alfons och albin:)

svampi
0

Bliss och Leo är fina tycker jag. Men även lite äldre namn som alva,alma & greta är fina.

mealily
0

Måste bara fråga varför du vill ha en Chihuahua :]?
Jag själv har aldrig sett tjusningen med dom, även om några kan vara söta (helst långhåriga då).. Men nae, har bara träffat riktigt odrägliga vavvor, som skäller och har sig bara för att ägaren behandlat dom som små bebisar.

Hoppas verkligen att du är bättre chihuahuaägare ^^

Jessiko
0

JO!!! jag kommer ta hand om min Chihuahua som en hund inte som en männsika jag kommer kanse bara ta på en tröja om den FRYSER! inte hela tiden och jag vill bli Chihuahua uppfödare för jag tycker att det är inte sådär jätte många som är det här i sverige det känns som att dom är borta men det är kanse bara i stockholm som jag känner det.

mealily
0

Det låter bra det iallafall (y)
Blir så arg på alla som köper chihuahuor som accesoarer, bor ett par i huset bredvid mig med två st, som är helt ouppfostrade och bortskämda. Dom bär ut dom ur huset, ställer inte ner dom förns dom är vid gatan, och har till och med skor på dom.
Ble, vill bara byta bort hundarna mot en bebis, då har dom anledning att göra sådär :)

Jessiko
0

MEN GUD VAD TASKIGT JAG TYCKER ATT DET ÄR OKEJ MED TRÖJOR MEN SKOR DET ÄR GRÄNSEN !!!!!!!!!!!

jag såg på ett avsnitt med topdog och då var det en tjej som kom in med en Chihuahua med skor och då sa en kille kan du ta av skorna? och då sa han klipper du klorna och hon sa nej !!!!!!!!!! hon sa att hennes hund har skor på hela tiden !!! omg !!!!

mealily
0

MEN USCH :(((
Såna där äckel borde inte ens få överväga att skaffa en hund.

Jessiko
0

Ja och nu fattar man när dom säger bara serigösa köpare.

mealily
0

haha exakt :p

Jessiko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ge mig ge mig !!!

har hittat en jätte söt hund på blocket !!!

GE MIG !!!

Jessiko
0

#13 på bilden är det en tik vad tycker ni den ska heta?

mealily
0

Åh, vilket charmpack!
Tycks om Saga? :)

Jessiko
0

aa det är fint men min kusin heter det så det kanse inte e så bra xD

mealily
0

Tuva? Lova? Minna? Luna? Fina?
Tycker såna korta lätta namn passar bäst på chihuahuas :]
Tycker annars Twiggy är fint, samt Lilly.

Jessiko
0

Jag har kommit på ett jätte gulligt namn till min dröm hund :) Wiky tycker jag är fint :)

destroyed
0

13# Den där hunden ser precis ut som kullsystern till min kompis vavva..

Jessiko
0

Aha hitta den bilden på blocket

Kaninisen
0

"tik eller en liten pojke" haha lät lite kul, vad finns det fler för val? ;)

Hoppas du får din lilla hund, lycka till! :)

Sisss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är 16 och har egen hund. Han är med mig vart jag än åker, förutom till skolan då ;)

Vi har alltid haft hund i familjen men det är skönt och känna att något är ens "eget" och att han kommer få flytta med mig när jag så småningom flyttar hemifrån :) Köper även hans mat och leksaker m.m själv. Tycker om ansvaret

Var lugn du bara, förr eller senare kommer du få en egen hund om du så gärna vill ha en :D Det är värt allt väntande, lovar ;)

Lite namnförslag som jag själv tycker mycket om (A)
Saphira, Lillemor, Saga, Tiffany och Nanna

På bilden är min lilla goding Alfons. Han är en mops och den rasen kan verkligen rekommenderas! Himla go och rolig hund :)

Ricko
0

#22 åhh så söt! Känner en mops som heter Maja. Ja egna djur är ju roligast. Har själv haft & har 1 egen hund, 1 egen katt, 5 egna råttor, 1 egen kanin, 1 egen hamster.. (alltså egna djur med familjens är det myyycket mer djur)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

mealily
0

#22, åhh vilken underbar hund, mopsar är en av mina många favoritraser. Har velat ha en hur länge som helst.
Synd bara att det är en av de dyraste hundarna :p

Jessiko
0

Chihuahua (både långhårig och korthårig) , borderterrier , KC Spaniel , mops , bichon bolognese är mina favoriter <3

Jessiko
0

Åh vet ni vad? jag kanse ska få ta hand om min fasters Chihuahua Cindy hon är så gullig!! (hon är en valp)

mealily
0

Vad roligt :)!
Bestämt om det blir någon egen än?

sisal
0

Tikar:

Smilla, Bella, Nova, Tuva, Nikita, Daisy,Leia

Hane:

Diesel, Dexter, Dogge, Nemo, Nelson, Nappe, Nysse

Lycka till! Vad bra att du har chans att "öva" på din fasters hund.