var hittar man shetland sheepdog?
jag funderar på att skaffa en shetland sheepdog som är runt ett år. men är det någon som vet var det finns för ställen som man kan köpa en som redan är vuxen?

dessutom så kan du titta på blocket också

Kolla på sheltie.ifokus. Där kan du säkert få bra tips. Annars kan du gå in på rasklubbens hemsida, sssk.org. Jag ahr själv varit ute efter en vuxen sheltie, men har inte hittat nån. Lycka till!

tack så mycket,
jag ska inte skaffa den riktigt än utan på nästa sommarlov så jag har tid att träna den och så. så jag behöver gärna ännu fler sidor så jag har lite alternativ, om det är någon som vet nån mer(:

Det kan ju säkert komma in shelties på omplaceringshem också. Sök på det på google så kanske du får fram nåt. Inne på shelties rasklubbssida så finns det också länkar till många uppfödare. Det kanske är nån av de som har en vuxen hund som de tänkt göra sig av med. Eller som ska ut på foder… det är ju alltid en början.

okej tack så jätte mycket, uppskattar verkligen alla svar.
ska hålla ögonen öppna
Jag ska ha en kull Sheltievalpar nu till vintern
Men om du letar efter en vuxen hund kanske det inte är aktuellt, men man vet ju aldrig man kan ju alltid ändra sig 

okej jag måste tyvärr ha en som är ett år för att kunna ta med den när jag flyttar, ska bo på ett internat i dingle och hundarna måste va minst ett år för att man ska få ha dom i lägenheterna:/
som sagt - välkommen in till www.sheltie.ifokus.se för mer tips och råd!
annars är tipsen ovan väldigt bra.
Jag vet att man hade en tik och ev en hane som är ca 8-9 månader på Quipus kennel