Farligt med Kakor?
Sannie har i natt ätit upp en burk med bondkakor, Hon har öppnat grinden till lila systers rum tagit burken lakt sig i sängen (syster är inte hemma) massakerat burken så det va bara flis av den , och ätit upp alla kakor som va i, Det va åtminstonde hälfen av kakorna kvar i burken,
Min fråga nu är det farligt för dom och äta så mycket kakor?
Kan tillägga att hon aldrig gjort något sådant tidigare.
Vad jag vet innehåller inte den sortens kakor något farligt, men det kan ju vara riktigt olämpligt för en hund att sätta i sig så mycket av något och som dessutom inte är särskilt nyttigt. Håll koll på henne och se så hon inte visar några tecken på att något skulle vara fel. Har hon fått i sig av plasten?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#1 okej jag vet inte om hon fått plast i sig, men pratade med pappa örut då han hadde varit ute med henne vid 1 och då va hon dåligi magen annars är hon lika pigg som vanligt, fast hon vill ju inte äta sin vanliga mat men godis går ner
#2 Plasten kan ju ställa till det för henne om hon har otur, om hon nu fått i sig det. Det är säkert bara bra om hon vilar magen helt till i morgon.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Oj, vilket kakmonster.
Som #3 säger, så ska hon nog vila magen till i morgon. Ingen mat förrän i morgon alltså. Se bara till att hon har ordentligt med vatten. Hon lär ju inte svälta ihjäl, den lilla rackaren
Kan medela att sannie är som vanligt fast fruktansvärt dålig i magen
men synden straffar sig

Mysiga fisar inatt med andra ord. ;)
Det är det säkert 

Min korsning karelsk björnhund/bordercollie satte i sig 16 st muffins med ananas, med papper och allt . Han blev en mycket lång hund när han stod på bakbenen och kunde tydligen utan vidare nå upp på spisen där muffinsen stod på en plåt för att svalna. Det enda "men" han fick av händelsen var diarré.

ge henne lite torrfoder utblandat med risavkoki ett par dar och se till så att hon får i sig vatten så är den nog ingen fara