Hon mår inte bra :( Sjuk hund!
Min bror har vaktat min hund i 1½ vecka nu, och idag hörde han av sig och sa att Svea är sjuk. Hon är en sprallig tjej, men nu har hon bara legat ner hela dagen, inte alls orkat röra sig, knappt ätit och druckit. Hon har orkat vara ute en längre stund, och då hade hon kissat 10-11 gånger, och hon har dessutom rasat i vikt.
Innan var hon en väldigt "tjock" hund, men ändå har jag märkt att hon har haft 2 knölar på sidorna baktill. Men har aldirg reagerat starkt på det. Men nu har jag fått en tankeställare att om det verkligen ska vara så, och hon reagerar när man tar där nu.
Farfar min ska ringa vetrinär imorgon, men någon som kan ha aning vad detta kan röra sig om? Jag är väldigt orolig!!!!!!!!!
Det bästa vore ju att höra vad vetrinären säger. Lycka till med vovven.

det första jag tänker på är glykolförgiftning men då hade hon inte klarat sig så länge och det förklarar inte knölarna.. Hoppas hon blir bättre och att vetrinären kan ge ett bra svar:)

Det jag först tänker på är livmodersinflammation.
jag vet absolut inte vad det kan vara. Hoppas all lycka!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Det kan vara så mycket så det är bättre att du får ett bra svar av en veterinär. Det blir ju bara spekulationer här och det hjälper ju inte dig och din oro…..
Hoppas nu att det går bra imorgon och att hon får träffa en veterinär direkt…..skickar över tröstekramar
Googlade livmodersinflammation, och väldigt mycket som stämmer!!
änn en gång håller tummarna!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Kan du förklara lite mer var knölarna sitter, sitter de runt ändtarmen skulle det kunna vara analsäckarna.
Svårt att förklara, men på bästa sätt skulle jag säga precis ovanför bakbenen.

Uppsök veterinär kan vara livmoderinflamation livshotande för en hund

Har ni tempat henne?
Ja, hon hade feber.
Vetrinär kommer kontaktas idag förövrigt!

Om hon har feber så är hon sjuk!
Om hon kissar och tvättar sig mycket så kan det vara livmodersinflammation, då måste hon till veterinären, det kan vara livshotande!
Ja, tvättar sig gör hon med mycket, både där bak mycket på tassar!

Har hon några illaluktande flytningar?

Har hon druckit något?
Ni bör köra henne till veterinären!
låter inte så bra. Hoppas att hon blir frisk och mitt råd är åk till vetrinären dirr.
Har tid imon kl 11 så att vet är avklarat!

Vågade dom ge sig på en gissning på vad det kunde vara?
att dom ger er tid imorgon!: S
att ni inte fick nu.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Säger som #22. Håll ett öga på henne, vid minsta tecken till försämring åk in akut.
ja varför boka tid? åk in akut ist. Då får man svar på en gång. Samt att slippa vara orolig i 2-3 dagar!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#22--->Ja, det får jag säga var vågligt! Att dom inte rekommenderade att åka in akut om dom inte kunde erbjuda tid idag.

Jag hade absolut inte väntat. Har du ingen annan veterinär, som du kan kontakta?
ja om min hund var sjuk hade jag åkt in akut och be mamma ringa innan och säga att vi kommer. Ett sånt här läge anser jag är kritiskt!!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Fy så hemskt! Jag skulle också åkt in akut om det var så här, feber, inte dricka, och kissar mkt… låter inge vidare.
Men nu har ni en tid i alla fall! Hoppas hon klarar sig och att dom finnar felet, och att det i så fall går att göra något åt! *håller tummarna* 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Bra nyhet, min hund var det inget fel på :) Men tog några blodprover iaf att, får riktigt svar senast fredag :)
var det inte nått fel på den? varför betedde den sig så då?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#29….allt du berättat är det bra nu? Hon är som vanligt?

Har hunden feber, vill inte äta och dricka, kissar och tvättar sig mycket så är där något fel…
Uppsök en annan veterinär som kanske kan göra andra tester..
Kollades livmodern upp?

En frisk hund beter sig inte så. Byt veterinär!!!

Håller med föregående talare (skrivare ;D). En hund med dom symptomen mår INTE bra….!
Ha en bra dag!
håller med dom två förgående. not good
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Hur har det gått med hunden? 
Ha en bra dag!
Hej! nu har en tid gått och jag undrar hur mår hunden??
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Hej, undrar med hur det är med hunden. Vad visade provsvaren?