Hundar iFokus

Hundar

Etikett: lydnad
Läst 1192 ggr
lennartsdotter
0

Vart tog han vägen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag behöver skriva bort detta från hjärnan nu…

Min hund blir 5 år i år. Och idag när jag borstade honom så fick jag en sån här flash back, eller vad det nu heter… Men i alla fall kom jag ju på att när han var liten gick det ju inte att borsta honom utan att han bet i borsten! Och att han vägrade gå ner till älven för att bada! Och hur man än gjorde så drog han i kopplet!

Sen stod vi alldeles stilla hur länge som helst för jag blev så paff när jag insåg hur mycket vi har klarat! Hur mycket framåt vi egentligen har kommit!

Plötslig är jag helt stolt över min hund! Tänk att han är nog inte så jobbig och barnslig i alla fall.

Vart tog den lilla busiga vovven som alltid hade en egen vilja vägen?

[SusannaK]
0

Vilken fin berättelse! Tänk va!…visst är det skönt när man ser att man kommit en bra bit på vägen och känner sig stolt. En härlig känsla :)

Klappa vovven ifrån mig!

empan-hampus
0

Ungefär samma sak känner jag,

När Nemo kom till mig sprang han iväg från mig, lyssnade inte ett dugg på vad jag sa och var livrädd för andra människor.

Idag kan han gå lös överallt! Går förbi hundar lös utan problem, över vägarna, han stannar till och med vid övergångs ställena! Han har inga problem med främmande människor längre heller, han går gärna fram och hälsar! Men är däremot inte hispig och hoppar på dom utan han tar det lugnt Glad När jag tänker på hur mycket bättre det blivit känner jag faktiskt mig stolt! Över Nemo men även över mig oxå!

Ricko
0

Hehhe ;) Vad är det för ras? Väldigt söt var han.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

lennartsdotter
0

#3 - Han är Hälleforsare. Inte så vanlig ras iallafall… :) Men super dunder söt!

Ricko
0

Aa han ser ju ut som en hälle ;)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

lennartsdotter
0

#5 En riktigt snygg sådan!  :)

Blev lite sur när en granne för ett tag sedan sa att hon tyckte han såg ut som en gris! ''-Gud vad fet han är!'' Meh! Inte mitt fel att hennes draghundar ser ut som benrangel och ligger i hundgårdarna 24/7 varje sommar! Min hund får ialla fall komma ut! Och när vi pratade om foder så tyckte dom att han får tydligen alldeles för mycket mat. Men deras hundar äter ju rent kraftfoder… Lite skillnad borde ju det vara, eller?

-Nåväl, min hund är i alla fall inte fet! XD