ot glöm inte o rösta idag!
glöm inte o rösta idag på självsta valdagen! ska strax själv iväg!

Ska inte rösta idag 
Inte jag i heller.

nä, alla som känner mej fick ett trevligt medelande idag kl. 8
Jag skickade in alla mina kontakters telefon nummer för påminning om att det var valdag idag:) Det var jättekul när jag vaknade idag vid halv åtta och gick ut med hunden kommer in någon minut innan 8 jag stänger dörren och sen hör jag alla mobiltelefoners sms signal:P

Haha dom gjorde ju reklam att man kunde bli uppringd av reinfeldt och bli påmind om att det var röstning i dag!
Haha varför kom jag inte på att anmäla alla i min telefonbok till det!

4# det gjorde jag med.. Men till alla som avskyr reinfeldt:P Jag är Evil… fast dom kan ju aldrig bevisa att det är jag som har gjort det:)
Ska åka iväg ikväll när sambon kommer hem, så det blir sista minuten 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag ska inte rösta alls.
Jag har redan varit och röstat

7# varför inte

Självklart har jag röstat!
Jag har varit o röstat tycker att det hör till att man ska göra de.
klart man har röstat något för att få sitt o säga o hoppas de håller vad de utsagt.
Ni som säger att ni inte ska rösta, kan ni inte berätta varför?
#13, därför att politik o allt som hör därtill är det mest ointressanta jag vet, o sätter mig därför inte in i det. :)
#13 Är inte intresserad av politik och är inte insatt så därför lätt jag bli.

Har röstat av den anledningen att inte fel partier ska komma till makten..
Jag rostar for att jag tycker att det ar en viktig rattighet man ska ta vara pa… sarskilt for oss kvinnor som faktiskt inte ens FICK rosta for inte sa himla lange sedan! Hur kan man inte bry sig om en sadan rattighet undrar jag? Rostningen ar ju det enda som skapar demokratin, rostar man inte har man aldrig ratt att klaga pa nagot alls i samhallet tycker jag.
Sjalv tog jag en langpromenad med hunden och rostade pa hemvagen. 
44% bara röstade i sverige… inte ens hälten… röstade på junilistan men de verjar ramla ur parlamentet

#18 Vill du vara snäll och förklara vad junilistan står för? Har aldrig hört talas om dom :/
#17: "rostar man inte har man aldrig ratt att klaga pa nagot alls i samhallet tycker jag."
Det håller jag med om. Precis allting som sker i samhället (skolmat, placering av vägar osv.) har ju med politik att göra så om man inte röstar alls innebär det ju att man skiter i allt sånt. Djurrätt är väl något alla här inne bryr sig om, det ÄR politik.
Om man känner att man inte riktigt har koll eller inte tycker det finns ett bra alternativ kan man ju rösta blankt iaf.
#20 Precis, rostar man blankt sager man iaf "jag bryr mig, men inget av alternativen ar for mig".

rösta blankt då ja inte kännde att ja satt mig in tillräkligt men ja ska bättra mig till nästa gång har ja bestämmt för som sagt röstar man inte kan man heller intre klaga sen =)

Om du nu spelar någon roll varför jag inte skulle rösta igår så var det för att det gjordes för en vecka sen.

20# Håller med
Jag röstar inte för att jag är under 18 och får inte men jag har varit aktiv på andra sätt och fått andra att rösta och samarbetat med marksgymnasiet för att få skolor att genomföra ett skolval.
Gud vad det klankas ner på alla som inte röstar då. Jag gör det inte, o står för det. Bara för jag inte röstar, tycker ni då att jag har mindre rätt att leva i det här samhället? För jag inte deltar?

#25 Klart du har smma rätt att leva i samhället. Men du har förverkat din rätt att klaga, för du försöker inte påverka det, kan man säga.
Jag röstar alltid, när jag får. Tycker att det är lika mycket skyldighet som rättighet. Orkar man inte sätta sig in i sakfrågor kan man ju i alla fall fundera över vilket parti som tycker mest som man gör själv.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#25: Klanka och klanka… Jag tycker precis som Vattnadal att det är en skyldighet i ett demokratiskt samhälle. Alla människor jag träffat klagar hit och dit på myndigheter, politiker, skolor osv. och då tycker jag att man ska ta sin chans att förändra.
Som jag skrev i mitt förra inlägg - Alla här inne deltar ju i flera diskussioner om djurrätt. Att det är idiotisk med viss sorts slakt, att lagarna är för snälla, att man borde ha djurpolis och sånt där. Valen är ju ett utmärkt tillfälle att försöka förändra sånt. Om man klagar men inte tar sina chanser att förändra är man, enligt mig, rätt bortskämd.
Men ni säger att man inte har rätt o klaga när man inte röstar.. men om man inte klagar då? Det är ju det enda argumentet ni har. Jag röstar inte, jag klagar inte, jag lägger min energi på helt andra saker, då är det väl inte mer än rätt att jag struntar i att rösta? På vilket sätt tar jag en chans att förändra genom att rösta blankt? Totalt onödigt anser jag.
#28: Absolut, om du är 100% med hur samhället och världen ser ut så är det väl ingenting att rösta för.