Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 11132 ggr
LinaK
0

Hund som äter kattbajs.

Åh blir snart galen alltså. Algot har blivit helt galen i kattlådorna. Det är ju inte alltid man hinner städa lådan, så ibland är han där och knycker en bajskorv och tuggar på. Skrikandes När man säger åt honom på skarpen skäms han och fjäskar.

Har ni några tips på hur jag kan få detta att upphöra? Har en kattlåda i hallen och en på toaletten. Har inte plats för två lådor på toan just för tillfället. Men snart flyttar vi så då borde det gå att ha båda lådorna på toaletten. Kan det vara foderrelaterat eller något annat?

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

cattigirl
0

jag har köpt en låda med tak. så det blir ett litet hus och så ställer jag den med öppningen mot väggen så att katten precis kommer in.

har ingen aning om varför dom äter..

Gluskap
0

om du inte har kattlåda med tak redan så skaffe det, prova då en med lucka. Vissa katter gillar inte det men det brukar gå bra!

Annars kan man bygga något som lådan får plats i och ett hål som bara katten/katterna kommer in genom.

Bokskogens
0

Vi har satt ett "sönderklippt" kompostgaller framför våran toalett dörr. Ett helt galler blir så högt att hoppa över för både katter och människor.
Har väldigt snälla hundar så gallret är bara ca 20 cm högt.

Spiran5
0

Jag har läst att kattbajs är som kola för hundar- rena godiset alltså! Min hund är också glad i det, men vet att han inte får egentligen, så det händer mest att stoppar i sig när man inte ser…

Även hästlort är gott, speciellt kakorna man tar bort när kratsar hovarna…

Äckliga är de, de små sötnosarna vi låter slicka o pussa oss! Men lite skit rensar magen -som de brukar säga…Foten i munnen

ingann
0

det var någon forskare som hade försökt ta reda på orsaken men det enda de kommit fram till är att hundar måste ha en inbyggd äckel-gen nånstans som de inte kan hitta:)

Åskar har som tur är aldrig ätit kattbajset men däremot hämtar han gärna en kotte o lägger framför mig för att visa att det finns jobb att göra;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

minja
0

Våran smyger gärna in och städar lådan på egenhand. Vi köpte en speciell låda som var gjord speciellt för att inte hundar skulle komma in. Men han kom in iallafall och fick in nosen. Så nu har vi en hake som sätter fast dörren i tillräcklig stor öppning så att katterna kommer in men inte hunden. Snabbt, smidig och enkel lösning.

Karizma
0

alogt är väl en liten hund smart är han säkert med :D så jag har tyvärr inga tips eftersom jag tror att han komemr åt bajsen ändå :S trots takadkattlåda. Kanske ställa upp lådan lite så han inte kommer åt den? det r ju inte trevligt med hundar som gillar kattskit tur man har en som inte visar sitt intresse för det :D

SaraC
0

För oss räcker det med att ha låda med tak och lucka. Om inte det går får man försöka fundera ut andra sätt att se till att hunden inte kan komma åt lådan, för att försöka lära dom av med det är nog omöjligt. Dom äter för att det är mumsigt Guld i mun

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar