Det blir Pudel i sommar !
Åh, jag är så lycklig ! Min mormor och jag (hon bor tre hus bort) har alltid velat ha Pudel tillsammans, men eftersom att hon inte skulle gå i pension på ca 7 år, så lar vi ner dem planerna i något år.
Men sedan får hon ett erbjudande, om att kunna gå i förtid, och självklart får hon nu göra det ! Så mormor och jag letade lite kennlar, och hittade en i Norrtelje, och hon åkte dit i torsdags och tittade, men jag gick ju i skolan så skulle självklart inte kunna följa med. -.-
Men iallafall, jag är så lycklig, har läst på i alla år om Pudlar, så gud vad kul det känns nu !
En brun storpudel, i sommar = ofattbart ! 
Nu vill jag jätte gärna se massa bilder på din/a storpudlar, tack på förhand!
storpudlarna är jättefina hundar :) vår granne har en storpudel som är 14 år som jag är uppvuxen med, förutom mina egna hundar :P
Oj, en brun också.
Är också uppvuxen med storpudlar en fantastisk ras som jag gärna haft själv om jag vore mer intresserad av att borsta päls, dra ur snöklumpar ur tasshåret på vintern och "kardborrar"/tistlar om sommaren :P
Nä, men det är en väldigt mångsidig ras som till skillnad från dom flesta andra raser med samma kapacitet klarar av att slappa likaväl som jobba.
≧◔◡◔≦

Åhh va kul
Pudeln är en underbar ras! Har själv två, en svart mellis och en aprikos stor :) Stora är på 7½ månad och fortfarande min lilla bebis ^^
Vill du se fler bilder så finns det Massor i min bdb, det är i princip min vovvedagbok
http://ms-mee.bilddagboken.se/p/main.html?#0 
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Jag har hört att bruna storpudlar hålls bara fina i färgen i typ 4 eller 5 år. Sen så börjar dom skifta. Fast ja det är väl från hund till hund.
Annars är dom bruna snygga. Fast lite tråkigt att färgen inte håller.
Vi har nyss själv skaffat en Pudel. Snart en månad sen. Han är 9 månader nu. Ojoj tiden går fort. Här kommer en bild på honom.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#5 överlag är brunt svårt att hålla bra i färg, beror på genetiken bakom hunden, dom flesta bruna bleknar med tiden och blir grådassiga.
≧◔◡◔≦

Som med vilken annan hund så handlar det mycket om hur bra föräldrarna är på att hålla färgen, inom pudlar så har jag alltid hört om en kennel där hennes alla pudlar håller färgen istortsett hela tiden, vissa undantag finns det men det är inte många. Min valps mamma är därifrån och hon är precis korpsvart ännu även fast hon är 6-7 år. Samma sak med hennes den bruna dvärgpudeln hon är chokladbrun och är lika gammal som min valps mamma…
Ja det beror mycket på hundarnas föräldrar osv.
Fast vi valde en mer säker färg. Som ni ser på bilden är han inte vit helt än. Fast det kommer med tiden!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

hahaha:P säker vet jag inte om jag vill kalla vita pudlar.. dom jag ju ha lite gula stänk i färgen när dom är små sen när dom är större så blir det ju bra

Grattis! Kul grejj att dela på hund med mormor jätte smart måste jag säga :D
Så roligt Hoppas allt går bra. Lycka till.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ja, dom dom flesta bleks med tiden, men det gäller alla färger och inte bara bruna. Tex många aprikosa kan bleka så mycket att dom ist blir creme, och den färgen är inte godkänd här i Sverige.
//Helene
Ja dom flesta bleks med tiden. Man kan alltid hoppas. Våran hund har nu lite "aprikos" i öronen. Fast han har börja bli otroligt vit där nu! (TOPPEN!)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#13 Ja, jag måste ju faktiskt erkänna att jag blir lite avis på dig, älskar dom vita ^^ Tyvärr så tror jag inte en vit hade passat hos oss, den hade vart brun och det hade slutat med bad varje kväll :P
//Helene
dom flesta bleker ju sina hundar!: S
vi låter hunden få bli vit!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se