ang. min brors hundval!
igår hade jag en tråd som hette min brors hundval! som handlade om att min bror antingen ville ha en schäfer, rottis, malinos, terv, leonberger m.m
leonberger kom vi fram va den bästa då han bara ville ha den till sällskap och utställning :P
MEN idag har han ansökt om en tjänst som en hundförare och han har blivit rekommenderad av dem andra väktarna i det bolaget.. så om han blir anställd där så kommer han få en utbildad antingen schäfer, rottis, tervueren eller en malois :) kul va ? :P sen kanske han ska ha en leonberger som sällskaps hund endå fast det blir inte försen längre fram i tiden .. håller tummarna på att han får tjänsten :)

Fast, även om han har hunden i tjänsten så ska han ju leva med hunden. Och om ni har kommit fram till att de raserna inte lämpar sig för honom, är det verkligen bra då?
Fast jag vet inte, den kanske klarar sig på det som den får på jobbet.
Men vad rasen har för sorts psyke spelar ju också en stor roll vid val av ras.
- - - - - - - -
http://doolon.wordpress.com
#1 asså grejen va att han inte ville aktivera sin hund så mycket som tex en rottis behöver.. och han ska ej ha den hemma hos sig själv utan den sover i sin box och så .. kanske någongång får han ha den i sin lägenhet men dens "hem" ska ju vara bland dem andra vakthundar.. av den anledningen det kanske blir en leonberger lite senare också :P