Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1195 ggr
linasvovvar
0

JAg behöver ett råd el två !

Jag har en tik på 4 år som de senaste tiden visat beteende som jag aldrig sett innan. Det började när vi va hos vetrinären, då blev hon hysteriskt rädd för chippavläsaren och högg mot sköterskan (det nuddade inte)

I helgen, kom grannen in i trädgården när vovvarna låg och åt grisöron, då flög hon upp mot honom och markerade mot honom och fick tag i jackan.

Varför har hon börjat med detta ? Hon är i vanliga fall en trevlig lugn och harmonisk hund. Några tips och råd ?

SaraC
0

Kan hon ha ont någonstans eller vara sjuk? Något fel med hörsel eller syn? Skulle utesluta alla möjligheter till fysiska problem först och främst.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

linasvovvar
0

Hon har D höfter, men annars inga problem, syn hörsel osv osv är bra.

Hon har som sagt aldrig tidigare visat detta beteendet ! Kan det va en slump ? Att hon först bara blev så rädd och nu andra gången skulle skydda sitt öra

KitoBonito
0

Det har inte med löp att göra?

SaraC
0

Ja, löp eller skendräktighet?

Annars kan det ju som du säger också bara vara en tillfällighet. Hon kan ju mycket väl blivit rädd hos veterinären och att vakta resurser för främmande är ju inte heller något konstigt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

linasvovvar
0

Inget med löp att göra alls.

Hoppas då det va slumpen !

Vattnadal
0

En hund som plötsligt ändrar beteende skulle jag kolla upp noga hos en duktig veterinär.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zebben
0

Håller med Vattnadal, plötsligt förändrat beteende bör kollas hos en duktig veterinär. Det är ofta det är smärta bakom eller annan fysisk förändring som gör att hunden agerar.

Varför var hon hos veterinären från början?

linasvovvar
0

#6 Hon är "kollad" dom hittar inget fel på henne.

#7 Hon va hos vet för vac och årlig hälsokoll !

ChallisQ
0

Hej!

Det kan ju vara så att hon blev skrämd hos veterinären, kanske av något annat än chipläsaren egentligen men att den utlöste reaktionen. Svårt att säga. Kanske du skulle prova med att kontakta en duktig homeopat som kan hjälpa dig om din hund fortsätter med detta beteende. Duktiga och diplomerade homeopater hittar du på www.rkdh.org

Hoppas att det löser sig för dig och din hund!