Hundar iFokus

Hundar

Etikett: media
Läst 1065 ggr
gejsa
0

Hundar får passa sig för hjortar!

Mysan59
0

Men är det där ett skämt eller inte? Förvånad Det är ju inte 1 april idag…

AnneN
0

Det är inget skämt, hittade info om den arten på http://en.wikipedia.org/wiki/Water_deer (engelska)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnnL
0

Vilka hemska betar den har. Kan inte vara kul att bli biten av en sån, det kan ju ta riktigt illa. Förvånad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Mysan59
0

Men hur kan den ha såna? Och har "dom" vetat om att det finns såna hjortar, eller vad det nu var för nåt?

reverse
0

Åh, den liknar ju myskhjorten, som andra artikeln säger. Evolutionen insåg att det inte var bra att ha kronor på huvudet, eftersom de främst bodde i låg vegetation och hornen bara skulle vara till nackdel där. Så de fick betar istället. =) Hörde talas om det på djurvårdarlinjen på gymnasiet och tycker de är häftiga djur. (Synd om hundarna givetvis).

//Lina

gejsa
0

#5# Äsch  det är väl inte synd om hundarna. Dom har inget att göra i skogen där hjortarna är. Det är bra att hjortarna kan säga ifrån tycker jag. Skrattande

KadjaNina
0

Nej va läskiga!Haha, har aldrig sett såna förr. Häftiga! Trodde det var ett skämt.

Mysan59
0

Jag trodde också det var ett skämt först, men sen googlade jag och då såg jag att dessa faktiskt finns.

monicany
0

De importerades från asien för att godsherrarna skull ha något att jaga då hjortstamen var dålig. Men bilden är san det är en typ av avatten hjort som använder betarna i huvudsak för att skära av vatten växter. såg ett inslag om dessa på jakt å fiske på 4+ de är väldigt skygga så de flyr helre än attakerar

Skruttan-1
0

dessa är väl rätt små om jag inte har helt fel :) allså hjorten är liten rådjur är mycket mycket större än denna?