Hundar får passa sig för hjortar!
Men är det där ett skämt eller inte?
Det är ju inte 1 april idag…

Det är inget skämt, hittade info om den arten på http://en.wikipedia.org/wiki/Water_deer (engelska)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vilka hemska betar den har. Kan inte vara kul att bli biten av en sån, det kan ju ta riktigt illa. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Men hur kan den ha såna? Och har "dom" vetat om att det finns såna hjortar, eller vad det nu var för nåt?
Åh, den liknar ju myskhjorten, som andra artikeln säger. Evolutionen insåg att det inte var bra att ha kronor på huvudet, eftersom de främst bodde i låg vegetation och hornen bara skulle vara till nackdel där. Så de fick betar istället. =) Hörde talas om det på djurvårdarlinjen på gymnasiet och tycker de är häftiga djur. (Synd om hundarna givetvis).
//Lina

#5# Äsch det är väl inte synd om hundarna. Dom har inget att göra i skogen där hjortarna är. Det är bra att hjortarna kan säga ifrån tycker jag. 
Nej va läskiga!Haha, har aldrig sett såna förr. Häftiga! Trodde det var ett skämt.
Jag trodde också det var ett skämt först, men sen googlade jag och då såg jag att dessa faktiskt finns.
De importerades från asien för att godsherrarna skull ha något att jaga då hjortstamen var dålig. Men bilden är san det är en typ av avatten hjort som använder betarna i huvudsak för att skära av vatten växter. såg ett inslag om dessa på jakt å fiske på 4+ de är väldigt skygga så de flyr helre än attakerar

dessa är väl rätt små om jag inte har helt fel :) allså hjorten är liten rådjur är mycket mycket större än denna?