Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1025 ggr
emmeb
0

Hjälp med medl.avgift.

Jag är medlem i Sveriges Hundungdom och iom att jag är medlem där får jag även ett medlemskap i Sv. Boxerklubben som ju ligger under SBK.

Nu sa ngn att jag skall kunna få gå SBKs kurser utan att betala medlemsavgift i just den klubb som anordnar kursen. Är det så? Det är ju inga stora pengar det handlar om (95 pix) men man vill ju veta hur det ska vara. ;)

Hjälp mig tolka:

Medlemskapet innebär för alla våra medlemmar under 25 år att:

1. du blir medlem i närmaste aktiva Hundungdomsklubb
  2. du får tidningen Brukshunden som medlemstidning
  3. du får tidningen Hundsport (upp till och med 25 år)
  4. du får 10% i rabatt på din hundförsäkring hos Agria
  5. du får tillgång till kurser, läger och utbildningar som Sveriges Hundungdom anordnar
  6. du får delta på tävlingar som klubbar och distrikt anordnar
  7. du har chans att få delta på Ungdoms-SM
  8. du får tävla på alla officiella agilitytävlingar
  9. du kan tävla på SBK:s lydnadsprov
  10. du kan tävla på SBK:s bruksprov
  11. du kan gå på kurser och utbildningar hos SBK
  12. du kan delta på utställning hos SBK
  13. du får gratis inträde på SBK:s utställningar
  14. Ungdomsmedlemskapet för medlemmar upp till 25 år (gäller fr.o.m 2004 tidigare har det endast gällt 7-18 år). Det ger dig rätt att välja till ett medlemsskap (utan extra avgift) i en specialklubb gäller ej alla specialklubbar.

(www.shu.se)

Som jag förstår det har jag ju redan medlemsskapet i SBK men jag måste ändå betala medlemsavgiften till den lokalklubb jag ska gå kursen hos. Eller?

Mischa
0

så som jag fattat det behöver du inte betala till din lokala sbk, men maila och hör med dom.

≧◔◡◔≦

AnneN
0

11. du kan gå på kurser och utbildningar hos SBK

Som jag tolkar det så ska du inte behöva betala någon medlemsavgift till lokala brukshundklubben som annordnar kursen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

emmeb
0

Jag har mailat SHU och hoppas på svar så fort som möjligt. Meddelar såklart svaret. :)

Elmis
0

Ja, så tycker jag också att det kan tolkas. Men det kan också menas att man får gå centrala eller regionala utbildninar som SBK anordnar t ex tävlingsledarutb eller mentalkunskapskurser. Föreningarna anordnar ju kurser för sina medlemmar och inte för andra föreningars dito så jag skulle nog kräva ett förtydligande.

emmeb
0

Svaret:

"Hej!

I första hand tycker jag att du ska höra med BK-klubben ifall du inte får gå på deras kurser utan krav på medlemskap eftersom du är ungdomsmedlem. 

Vi har ett centralt samarbetsavtal med SBK som säger att de ungdomsmedlemmar som valt SBK som sin specialklubb är fullvärdiga medlemmar och därmed kan gå kurser och delta på aktiviteter på SBK. Nu gäller ju detta avtal egentligen bara om man väljer en lokal BK-klubb, inte om man väljer en av deras rasklubbar men det kanske du inte behöver säga i första skedet… 

Går de inte med på det, så är du redan fullvärdig medlem i SBK genom boxerklubben och ska därmed enbart betala delmedlemskap i andra lokalklubbar.

Lycka till!"