Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 5224 ggr
Peppe
1

Liten & stor hund? Hane+hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur funkar det att ha en liten hund och en stor hund tillsammans, där den stora är den äldre?

Vi har ju en (stor!) finsk lapphundshane på närmare 28 kg och jag vill helst ha ännu en finsk lapphund, men mamma vill hellre ha en pomeranian. bara det att pommar är ju jättesmå, kommer den bli helt mosad av Hugo? Han är gudasnäll men vet inte riktigt hur stor han är

En annan fråga, hur funkar det att ha 2 hanar ihop?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

ms-mee
0

Vi har två hanar, dock är det far och son och sonen är 6 månader. Men jag tycker det funkar jätte bra! Mellan två hanar kan det bli fight om ragnordningen men det går bra så länge ni är flockledaren. Kastrerar man båda så går det också bra.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Linda-A
0

Jag har två små jack russells och de umgås ganska ofta med en flatte på närmare 40 kg. Det funkar jättebra men man får ju alltid ha i bakhuvudet att den mindre hunden kan råka illa ut av misstag om det leks alltför våldsamt tex. Man får helt enkelt hålla lite koll och bryta om det för vilt helt enkelt.

Peppe
0

Hugo har lekt men små hundar (även hanar) och det har funkat, han är som sagt snäll. men tål en liten valp att få en tass dängd över ryggen?

#1 den finska lapphunden ska ev användas i avel så han ska inte kastreras… kanske den lilla då =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Riitta
0

Vi har 4st eng. mastiffhanar (den största väger över 100kg) och en tib. spaniel hane (7kg)

Ingen är kastrerad.

Det funkar jättebra med de stora och den lilla. De är alltid tillsammans.

Gluskap
0

Åhhhhh så avundsjuk jag är, mastiffer överhuvudtaget är helt underbara hundar!!

Riitta
0

Tackar Skrattande Ja de är underbara hundar, snälla och gosiga.

Ankilika
0

Min jack russeltik på 7kg leker jättebra med en rottweilertik på 50kg trots att rottisen kan spänna upp sig lite när dom busar inomhus. Jag tror att små hundar tål en hel del men som #2 skrev så får man ändå hålla lite koll så det inte blir alltför våldsamt.

HolyFuck
0

Jag hade en 80-kgs New Foundland på tre år och skaffade en Shih Tzu/Lhasa Apso valp. Det funkade fantastiskt bra. Den store la sig ner när de lekte :P

Men han var ju å andra sidan en ganska försiktig hund.

Hanar funkar bra ihop.