mat med katt och hund?
jag har två kattungar också på fem månader, hur fungerar det med maten då? Hundar äter ju oftast upp sin mat direkt, hru undviker man så att han inte äter katternas mat? ger ni bara torrfoder till eran hund eller burkmat också? katter låter man bara maten stå för de äter inte upp direkt men det gör hundar.. ska man ha matskålarna på samma ställe?

Hej!
Lär hunden NEJ-komando. och låt hunden inte ens komma i närheten av matskålarna och du ska inte ställa för så inte hunden har en chans att lära sig nej-komanot.
Skulle inte detta funka så kan du alltid ställa upp kattmaten på diskbänken. 
tack så mycket. ska samla på mig så mkt information som möjligt innan valpen kommer, så tack! ska jag komma ihåg. men det e viktigt att berlmma den ocksp när den "gör" rätt.

Exakt, att berömma när den gör rätt är att förstärka det beteendet som är rätt. Och det är ju det vi vill uppnå. Så ett enekelt NEJ när hunden görfel och en massa positivt när hunden gör rätt är det bästa. Så förstärker man de positiva.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
precis. hellre att man bara säger duktig hund .os.v än att man bara ger den massa hund godis.. för då tror den att fort den gör rätt ska den få hund godis! vad gör du uppe såhär sent=)? trodde bara jag var en natt människa här=)

haha, jag är nästan alltid vaken. Jag har sömnsvårigheter så jag sover nästan aldrig ;)
Audiatur et altera pars

Åsa är som pensionärerna på hemmet.
Sitter uppe om dagen och sickar och syr och sitter här på iFokus om nätterna.-…ja henne bvlir man aldig av med….
….men å andra sidan är det ganska tur det…för vem skulle man annas tjabbla i nattens timmar med….
Ha överseende!
jag kan inte heller sova på nätterna..s von jobbigt blir att man sover bort dagarna istället!

#6: Dina lea kärring !
Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla. …
Eller jusst ja, det visste inte du vad det var riktigt. Någon som hänger med mig i insamlandet av en ordbok till Tina, då kan hon slå upp ord som snäll och liknande. ;-)
Audiatur et altera pars

# 8
genom sig själv så känner man andra…Dum-tant!
ORDBOK..vad är det?!?
Låter som en sak tnat skulle behöva ha hjälp med för att sedan kunna undervisa mig i, tja…det behövs visserligen inte, för är sååå snäll, och sååå söt och sååå rar…..Fråga min mor! 

#7: Jag sover inte bort dagarna. Finns inga möjligheter till det med alla ungar och djur. Men visst är det jobbigt att inte kunna sova. ;-)
#9: Haha, din mamma skulle jag gääärna prata med. Hon skulle nog hålla med mig trpr jag. Och säkert skänka en slant till hjälp till ordboken :-)
Audiatur et altera pars

Hon sover visst bort sina dagar, hon låter tre åringen ta hand om gammel-gäddan hemma, altså sin mor, och ha det så bra så i sängen om dagarna.
Min mor skulle…tror du ja!! *räcker ut tungan*

haha, i dag skulle du varit med. En sjuk mamma och en sjuk treåring. Vi låg till sängs och tittade på barnfilmer halva dagen. Sååå mysigt hade vi. ;-)
Audiatur et altera pars

jaja…treåringen har fattat rätt, man ska ta hand om sin gamle mor!