Vattengympa för hund i sthlm
Jag undrar vem ni rekomenderar att träna vatten gympa med hunden i stahlms området ?
Jag är inte ute efter rehandblitering i fysisk mening
Hittade en i Haninge, men de ligger ändå ganska långt utanför stan ..

Kan varmt rekommendera Hundkuranten som ligger i Haninge. Ska dit idag och ta några vändor med hundarna.
Men det är rätt dyrt att simträna hund, så är man inte i behov av det så kan man ju gott vänta till sommaren och köra på då. Säsongen är ju rätt lång. I maj brukar jag börja och då blir det att vi går i vattnet, inte simmar alltså. De får gå så att vattnet når magen precis. Mkt bra träning. Sen i juni övergår vi till att varva simmandet med att gå i vattnet. Sen håller vi på ändå till sept och i okt så simmar vi inget utan återgår till att bara gå i vattnet. Och det alldeles gratis.

Är de smidigt att parkera och köra till hund kuranten ? Min hund har ju "Psykiska" problem ( omplacerings hund som inte fått social träning och understimulerad nu efter stress pausen så min tanke va att testa om han skulle kunna jobba ur sig mycket energi på de här sättet ..

Det är jättesmidigt. Man har parkering precis utanför dörren. Simmet ligger i en industilokal så det är väldigt lugnt där. Sen kan man ju boka första simtiden eller sista så är man så gott som ensam. Bara en personal som är där då.