Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 3397 ggr
kerstinjoh
1

Rottis blir "vuxen" sent?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dotter har en liten go valp, Quila, som är en blandning. 75% rottis o 25% am.staff. Jag hörde av en rottisägare att det tar tid för den rasen att bli vuxen. De är m.a.o. valpbusiga länge. Jag har aldrig hör talas om det. Stämmer det?

Citron
0

Av minna erfarenheter så tycker jag att amstaff är mer busiga och livliga en längre tid mot vad en rottweiler är. Det kanske är så rottweiler-ägaren menar. Annars har jag aldrig hört någonting liknande. :-)

Min moster äger 2st Amstaff och jag själv har haft en rottweiler. Min hund blev mer "vuxen", eller mindre busig och valpig i sättet än vad min mosters två amstaffs på 2 år är. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

irma
0

vilken vacker hund,,, så fina färger.. marmorerad :-)

kerstinjoh
0

Ja, #2 Quila är en riktig skönhet.

kerstinjoh
1

MEN hon är en rktigt elaking. Ajaj, hon biter mig i öronen, i tassarna. Hon stjäl min mat och överfaller mig och biter mig i huvudet och i mina mungipor. Men jag älskar min lilla buskompis! FlörtAlfons

KerstinP
0

Åh, sicken goding hon är dinQuila.

Dama
0

Vad jag märkt är att stora raser mognar långsamt

Quila
0

#5 Klart hon är söt min lilla Quila :)

Sisikarlstad
0

Min AM Stafftik är 5år, o efter sina kullar nu när hon är pensionär. Då fick vi köpa henne och nu är hon steriliserad o hon är som en VALP på nytt!! Springer som en galning tar våra skor biter sönder mm Specielt om vi lämnar henne ensam hemma.

I våran kombi har hon slaktat väggar o tak, Ja när vi lämnade henne ensam i bilen.

Så jag tror att AM Staffen aldrig blir vuxen!! hihihihihi

Nu är hon en "GLAD" Gammal PENSIONÄR!!!!!Skrattande

[Luna]
0

har en amstaff blandis här hemma.
Han är som en valp fast han är 4 år.
Jag blir chockad för mig själv när jag tänker på att han är 4 :)

[helenal]
0

vilken fin kropp han hade:)