Någon mer helvit Jack russel?
Vad söt :)
hehe tackar. :) han är min lilla älskling. :D
Det är fint med vita JR. Grannen som föder upp såna har nu 2 st valpar som än så länge är helvita, men förmodligen kommer få mer färg senare. Dom är nu 4 v.
Va gulligt. Poppe har själv haft två kullar, varav i den första det var en helvit i, förrutom en liiiiiiiiten svart fläck i nacken, och det har faktiskt poppe med. men den tänker man inte på och då "räknas" han som helvit. hihi. i den andra kullen vet jag inte, för de var bara två av åtta valpar som överlevde (de fick göra kejsarsnitt på mamman) :(

Kallar man de helvita trots alla de fläckar han har på öronen ?
Mvh Ellenfyrkant
Ellenfyrkant: hehe bra fråga, men alla kallar honom det så då gör jag med det. :) han har lite fläckar på magen med, men de sitter i skinnet så de syns nästan bara när han är blöt, då blir han lite prickig av sig. hihi
Jättesöt, verkligen =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Det är inget ovanligt inom rasen, vitt är dominant.
Tycker ju vitare desto vackrare, har själv en som har halva ansiktet färgat.
≧◔◡◔≦

Min tik födde en hel vit i måndags. Men det kan komma fler färger på henne.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Marija: tackar. :)
Mischa: en Jack Russel? jag tycker de färgade med är vackra, kan inte säga vilken som är vackrast. :)
angelica75: va kul. grattis till valparna. du får lägga upp bilder sen. :)
jag har jack russel men inte hel vit :)
fin han är =) han ser speciell ut ;)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#10 ja, en JRT.
färgat funkar väl sålänge dom inte är övertecknade.
≧◔◡◔≦
L8sson: gud va söt. :D
Mischa: absolut, men det spelar ju ingen roll det heller egentligen, så länge man inte använder dem till jakt. va jag har hört får de då inte vara mer än 50% tecknade, då jägaren kan ta fel på hund och grävling. tragiskt. men men. :P
#13 oj? jags håller på att träna lite smått gryt med Bosse :)
L8sson: hahahaha vilken frän bild. :D
är han duktig då?
#15 jo de är han :) mer träning så vi se att detta ska bli bra ^^
har tränat räv bara, sökt räv la blod och sånt, sen har vi tränat i gryt, det på bilden ;) det är en kanin som har gjort men de funkade det med =)

#10 theunknown Jag kommer att lägga in bilder här iFokus på mina bilder. Det ska finnas två bilder redan. Dom är så söta och blir tjockare och tjockare. Nu har de vaknat till liv hör jag.
Mvh Angelica
L8sson: okej där ser man. la ni räv blod? :S uääh. va läsigt. hur fick ni tag på det? :S vilken söt vovve. :D
angelica75: ska kolla. :)
#19 jaop, en kompis till mejs kille hade tagit en räv på morgonen som vi använde oss av..
L8sson: va läskigt… :S hmm… ska ni använda honom till jakt eller varför lär ni honom detta? :)
#21 ja det är väll tanken :) detta va dom första gångerna, och de ser bra ut. om första ögonblicket med räv är dåligt ska man ju inte fortsätta, men de gick bra och han älskar att gräva nere i grytet efter rävsvansen :P
hehe va söt. :) är det bara räv ni ska jaga med honom eller har ni tänkt fler djur? min lilla vovve liegger här bredvid mig nu i soffan och håller på att somna. :P
vi provade att lägga ett vildsvinsspår men han nappade inte alls på det, antingen så va de ointressant eller så va han inte på humör. :)
jaha :) mina 2 ligger här brevid mej också ^^ vi har precis varit ute på en äng så dom har fått springa av sej :)
L8sson: aha okej… där ser man. ni får väl testa igen. :)
va skönt för dem. :)
#25 jo vi får se ^^
ja och nu blev han badad också ^^ han tycker inte om att vara blöt ^^
L8sson: det tycker inte poppe heller. jag brukar bada med honom, men dessvärre ser jag själv ut som en polkagris när jag kommer upp eftersom han försöker klättra upp på mig. haha
Till alla: Är det ingen som har en vit Jack Russel?
#27 sorry att jag kom av ^^ det va ju inte detta ditt inlägg handlade om. de va ju vita jack russla ;)
L8sson: haha det är lugnt, kom ju själv av ig så. sånt händer. :)
=)
#13 jo i ursprungssyftet så är det just för att separera hund från byte både för jägaren och för dom ivriga foxhounds som ursprungligen användes, vilket är praktiskt så det inte uppstår misstag.
Men det är nästan lite trendigt att få fram heltecknade, stubbsvansade JRT, vilket jag tycker är tragiskt.
≧◔◡◔≦
Mischa: Har du sett en heltecknad Jack Russel? Det har jag aldrig sett. :O
ÅÅÅ SÅ SÖT:D
jolioo: Vilken är söt? :P
#32 japp, flertalet. (oreggade självklart)
har en "uppfödare" i närheten som tar kullar då och då där det blir både stubbsvans och heltecknade hundar, men eftersom dom är oreggade finns ju ingen garanti för att dom inte har inblandning förr eller senare i ledet.
Finns även uppfödare utomlands som avlar på denna typ av utseende.
≧◔◡◔≦
Mischa: Varför är de inte reggade då? stubbsvans? Vad är det för något? Guuud va söta vovvar. :D var de heltecknade J-R-T? Såg en som var nästan helvit, babe hette hon. super söt. Såg hennes svans, såg nästan avklippt ut. Var det så du menade med stubbsvans?
jadu säg det, antingen är dom helt enkelt inte renrasiga nånstans i leden eller så har man skitit i att regga valparna nånstans/använt oreggade föräldrardjur.
Stubbsvans är som du misstänkte en medfödd "defekt" (i många fall är stubbsvans en defekt på ryggraden) där svanskotorna är för få och gör att hunden bara får en liten bit till svans.
≧◔◡◔≦

Får se om det är den vita(Snowflake) som ska stanna kvar. Hon tvättade mig igår
Så nu står det mellan tre stycken….snyft. Kommer att bli jobbigt att välja. Ska höra med Linda när hon kommer vem som kan gå långt på utställnin om man lägger ner tid på att få den att stå fint.
Mvh Angelica
Mischa: men det är väl inget sde lider av , eller?
TheUnknown: Vad jag vet inom rasen (jck russell terrier) så har det väl inte uppstått problem med stubben vad jag hört dvs, men inom andra raser ex. rottweiler så vet man att stubbsvansanlaget går hand i hand med sjukdomen "Spina bifida" som är en missbildning i ryggraden, där förekommer också olika grader av sjukdomen där den mildaste formen kan vara en gropig ryggrad och i värsta fall är ryggmärgen helt blottad på fostret vid valpning (men då är dom döfödda)
≧◔◡◔≦
#40: usch, va läskigt… :/

l8sson: ska du inte ha kvar din JRT??

#40 Du kanske tänker på de kuperade russlarna? I Australien och USA, så kuppar man dem, svansen blir då ca 15cm lång, tillräckligt för att få ett tag om den i gryten.
Medfödd kort svans är en allvarligare defekt. Finns många problem de kan utveckla om de inte redan har det, ex. sammanvuxna ryggkotor, missbildade kotor m.m. vilket leder till smärta. Har sett Franska Bulldoggar med missbildad ryggrad som ej var synlig utanpå kroppen, men väl på röntgen. De fick diagnosen spina bifida.
#42 nej =/ tuvärr.
kommer ett par från sthlm idag och kollar på honom

#44 ok tråkigt :( såg samma bild på blocket därför ja undra…
43, nej, nej inte kuperat, utan svenskfödda med stubb.
Som tidigare nämnt finns det oseriöst folk i både sverige och utomlands som tar "tillvara" på stubbanlaget för att det är "häftigt" med något utöver det vanliga.
Det har funnits liknande uppfödare av rottweiler också, det förekommer nämligen även stubbanlag där.
≧◔◡◔≦
#45 aha. jo jag beslutade det.
Min hund har kuperad svans iallafal..
ÄR det någon som har en vit JRT eller?

Mamma har en vit JRT den köpte hon från min första kull.
Mvh Angelica
#49 va skoj. :) Har du någon bild på honom/henne att lägga upp i tråden? skulle vara kul att se. :)

Gud va söt. :D Han såg till och med vitare ut än min vovve då min har småå grå/svarta fläckar på öronen och några pytte små på magen samt en jätte liten i nacken. hehe. :) Jätte fin:)