Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1453 ggr
sagalisa
0

Hur gör ni med all lera?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det såå trist väder ute enligt mig, jätte smutsigt och blött. Efter varje promenad får jag duscha av mina hundar för de är alldeles svarta under magen och på benen. Har testat att bara torka med handduk nu men det funkar inte alls, får jag in all sand istället=( Hur gör ni med lite mindre eller långhåriga hundar? Duschar ni varje gång eller får de vara inne ändå??

emma071
0

hara samma problem med mina låne hundar :´((

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

AnnL
0

Nu är inte Silver så långhårig men han är liten och blir alldeles kletig under magen när det är vått ute. Jag sätter honom i vasken och duschar honom under magen. Har en sådan stril på kranen som kan ställas om till dusch eller rinnande, vill ju inte bada honom helt utan att det behövs. Är han bara blöt torkar jag av honom, sen sitter han i hallen tills jag säger varsegod och gå in.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

LinaK
0

Algot är ju lite långhårig, (fast han är ännu bara valp) så jag får duscha honom varje gång efter vi varit ut en längre promenad. Ja på magen och tassar då. Annars så skulle jag få tassmärken på min beiga soffa som han har en förmåga att sätta upp sina små tassar på Foten i munnen

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Zebben
0

Har ju fördelen att ha mina hundar med mig på jobbet, så där kan jag spola av dem innan vi går hem för dagen. Så på så sätt så har jag bara vår kvällspromenad som de går ut här hemma och då hinner de inte bli så skitiga.

På helger så spolar jag helt enkelt av dem antingen med slangen på gräsmattan eller så får de gå in och duscha, alt får de ligga på värmegolvet i hallen 1 h med varsitt tuggben innan de får tillgång till resten av huset.

kerstinjo
0

Jag torkar av Marodören utanför och går in och svär över allt grus han släpar in. Glad

Kerstin 

Singo-Torpet
0

ja göra som kerstin… men ibland åker han in i duschen… eller får ligga i sin korg och vänta..

kerstinjo
0

Jag kan ju inte hålla på och duscha honom stup i kvarten. För han blir hur lerig, grusig och våt som helst när han är ute.

Jag svär och står ut.Glad

Kerstin 

gejsa
0

Jag har en handduk ute på altan som jag torkar av det värsta med dom. Sedan får dom komma in. Men är det riktigt smutsigt så kan jag ibland ta en hink med mig ut och tvätta av dom med ute. Fast det är inte så ofta. Som tur är så har det ju varit snö väldigt länge i år nu. Men snart är det dags igen. För all snö har om några dagar snart tinat bort i detta varma väder. Suck!

sagalisa
0

Ja då var jag inte ensam då iallafall…..usch….nu längtar jag rejält till vår och sommar=)

rockygubben
0

Jag gör som Kerstin,orkar inte duscha henne varje gång.Så jag torkar bort det värsta.

SaraC
0

Här har det inte kommit slask och lera ännu, men jag använder alltid en microfiberduk och torkar med om han är våt eller lortig. Tar bort allting enkelt, i alla fall på min.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar