Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 2278 ggr
SofiaChristina
0

Bra schampo mot mjäll ?

Har ni provat något riktigt bra schampo när hunden har lite mjäll ?

Vattnadal
0

Fundera över varför den har mjäll. Är det fodret (troligast), byt foder. Ofta är det för lite fett, för lite/mycket eller fel protein som ger hudproblem.

Ger man ett bra foder som är anpassat efter individen ska den inte ha mjäll, om det inte finns allergier, ohyra eller annat bakom.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

AnnL
0

Vill också ha tipps på mjällschampo. Katten har lite mjäll förmodar Silver fått det där ifrån

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

mjaumjau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, www.welcome-to-anju.com är en hemsida där det finns fantastiska produkter , varav Cade Premium är mot mjäll och även ohyra.

Vi har använt alla produkter då vi säljer dessa och vi bara älskar dem=)

Mvh Thereisa

SofiaChristina
0

Tack, det måste jag kolla in.

Zandrinos
0

Enda gången våran labbe har mjäll är efter att vi har badat henne. Efter några dagar försvinner det av sig själv. Jag tror att dom får mjäll p.g.a att pälsen blir uttorkad. Så vi badar inte henne i onödan.Flört

emmeb
0

Åh, förlåt om jag förstör nu men jag måste bara berätta om ett cenario som utspelade sig på en utställning som min mamma var på.

Det var taxarnas tur, mina föräldrar hade långhåriga taxar. Någon hund innan vår hund så blir domaren jätteförvånad över hur konstig pälsbotten hunden han just kollade på hade. Den var jättemjällig och  "förstörd". Då han började fråga ägaren/utställaren vad det kunde bero på så visade det sig att hon hade badat vovven i någon mjällscampo för människor så stackarens pälsbotten var helt halabalo. Det gick inte så jättebra för dem mao…

Zandrinos
0

#6Flört