Hund som flåsar mycket
Hejsan,,,Jag heter Ricard och har en fråga ang min Bordercollie,,han har börjat flåsa som bara den,,som han hade sprungit ett maraton,,,låter förskräckligt tycker jag,,,han kan gå runt här hemma o flåsa o säger jag till honom så slutar för att börja 3 minuter senare,,,kan det vara ett ålderstecken då han är 13 år snart?? som nu precis t.ex så gick han rundor här o flåsa o sen la han sig ner o sluta direkt,,,,hmm,,,,märkligt tycker jag..
Ett tips för att få bra svar är att döpa tråden till något som berättar lite om vad den handlar om. Då läser "rätt" personer tråden, det vill säga de som kan svara.
Om hunden är 13 år och inte gjort så förut är ett bra råd att uppsöka veterinär. Lycka till, hoppas han snart blir bra!

Vår gamla Border Collie betedde sig likadant och var ungefär i samma ålder.Han hade fått problem med hjärtat.Det gick väldigt fort åt fel håll och han fick somna in 14 år gammal.Så mitt råd är att beställa tid hos veten så fort som möjligt.

Hm min finska lapphund på 10 månader flåsar också väldigt mycket, eller flåsar och flåsar, andas kort och fort rättare sagt. Han har gjort det hela tiden, först trodde vi det bara var stress i bilen på väg hem, sen att det var stress över det nya hemmet, sen värmen under sommaren…. men han har fortsatt hela vintern. även när han sover.
Han blev besiktad ungefär 2 timmar innan vi hämtade honom, på strömsholm. dom borde väl inte släppt igenom om det var nåt hjärtfel?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Ändrade din rubrik, du får lättare svar om man ser vad inlägget handlar om 
Kan vara allt ifrån blodbrist, hjärtsjukdomar, hjärtmask, någon infektion, att nosen blivit tilltäppt eller att hunden är överviktig.
Se efter om det råkat fastnat något i luftstrupen eller i näsborrarna. Hittar du ingenting där så är det veterinären som gäller. Även om man hittar något som sitter fast så kan man behöva veterinärens hjälp för att få ut det.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har samma erfarenhet av flåsig hund som #3. Beställ tid o för kontroll. Man känner sig rätt taskig om man irriterat sig på att hunden flåsar, om det skulle visa sig att den istället är sjuk. Bättre att kolla en gång för mycket!!
Håller tummarna att det inte är något fel på din vovve. 
Berätta hur det går.
Zabelle