Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1299 ggr
Gluskap
0

Riktig fotgrafering =)

I dag var jag på Arken och fick Nadja fotgraferad av en fotograf =)
Förhoppningsvis blir det sen så att kunderna får rösta fram en vinnare bland de fotade hundarna och katterna =)

Min lilla tjej var jätte duktig! Tror det blev några bra foton, såg så ut i kameran iaf, så ska bli kul när provbilderna kommer!

Noa-Nisse
0

oj va kul! :D ja hoppas bilderna blev bra

Medarbetare på Hundar.ifokus

Taci
0

Vad roligt :) Var det Happy dogs? :)

Gluskap
0

Jo det var det nog, har hans visitkort i fickan…

Taci
0

#3, okej :) Såg att dom skulle till en djuraffär där jag brukar handla, så jag funderade på att boka en fotografering jag med :D Du får säga sen hur bilderna blev! :)

Gluskap
0

Jadå, tyckte iaf att där var ett par som såg bra ut när han visade på kameran. Men jag fick själv säga att jag ville ha foto med pläden och den där lådan han hade, han kom likssom inte med några ideer själv! Foto med enfärgad bakgrund har jag tagit många av själv, så lite "lyx" vill jag ju ha ;)

Liss
0

Du får visa bilderna här inne sen? Blev nyfiken.. skulle också velat fota Ecko proffisionelltGlad

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Gluskap
0

Alltså, jag är faktiskt väldigt besviken!!
För det första så när hon fotades så tog han 3 bilder där hon bara satt/låg på den där duken och sen tyckte han att han var klar. så jag frågade om han inte kunde ta med fårskinsfällen som han hade liggandes, så där tog han ett med den. Så hade han en trälåda också, så det kändes som att han bara ville att vi skulle gå =( för jag fick trycka på honom kändes det som =(

Så det blev totalt 6 foton (har jag för mig), på alla fotona hittar jag fel som gör att jag är så jäkla missnöjd! Där är av alla fotona endast ett  där där hela svansen är med, men där är halva örat borta, ett annat foto är halva tassen borta, ett annat hänger en valk ut över halsbandet.

Jag blev såååå besviken! Detta ska alltså vara en utbildad fotograf… Jag ville ju ändå ha något foto på henne, och då är minsta ordern 200:- hur väljer man ut foton för 200:- där typ bara 2 är något att ha och ändå är inte de tillräckligt bra… och jag vill egengligen inte beställa och betala för något som jag inte är nöjd med och absolut inte beställa de i förstoring för att komma upp i 200!

Det var för fasiken sämre kvalitet på fotona än de jag själv tar! Men sambon tyckte vi skulle köpa ändå =(

Jag vet inte hur pass jag kan lägga upp fotona här, har ju bara provbilderna…

spiritedaway
0

#7 va tråkigt att du blev så missnöjd :/ Du kanske ska gå och prata med fotografen ändå. Jag tycker i alla fall att man har rätt att klaga på att korten inte alls blev bra. Jag tycker det låter konstigt att fotografen lyckats ta kort så att det försvinner en bit av hunden på typ alla kort.

Så kanske du får dit igen och ta nya kort?

Gluskap
0

Jag har kontaktat fotografen, och berättade vad jag var missnöjd med osv. Så här fick jag tillbaka:

_"Det var ju tråkigt att du är missnöjd. Själv tycker jag att vi skickat en fin serie till dig med kanon-skärpa och bra disponeringar. Att svansen är kapad på en del bilder förstör inte helheten. Tvärtom, så hade bilderna blivit sämre disponerade om man tagit med den luft som finns vid sidan. Bilderna hade blivit ocentrerade. Och på en del bilder finns svansen med helt, så du har fått en varierad och fin serie att plocka bilder från, taget av en "proffessionell" fotograf med många års erfarenhet av hundfotografering."
_
Själv tycker jag det ser dumt ut när det saknas ett öra eller en tass och när svansen är kapad. Då får man ju prova andra "ställningar" så att allt kommer med. Så till och med jag och min systemkamera tar bättre foton än så, och jag har ingen utbildning ;)

Noa-Nisse
0

#9.. hm det verkar ju vara väldigt konstigt

nej det ska ju verkligen inte vara så att ett öra inte är med eller att hela svansen inte kom med. då dras ju blicken till det stället. blickan ska ju inte dras till fel utan till hunden i helhet! om jag varit dig så hade jag inte köpt bilderna så att han tjänar på det!

stå på dig! :)

SaraC
0

Tycker också det låter konstigt att öron och svansar ska behöva kapas för att få till ett bra foto!? Tycker också de borde värna lite om kunderna och erbjuda någon kompensation nu när du är missnöjd.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Nikkis
0

Spelar ingen roll att fotografen tycker att du fick en fin och bra serie. Du som kund är missnöjd och jag skulle aldrig betala en spänn för något som jag inte vill ha.

Kontakta fotografen igen och säg att du vill göra en ny fotografering, du går inte förens du är nöjd.

Lycka till!

Gluskap
0

Jag har ju inte betalt något för själva fotgraferingen, den var gratis…
Tyckte bara det hade varit kul med fina foton från en riktig fotograf =(

Jag tänker inte göra någon ny fotgrafering där, då jag anser att deras svar till mig är helt åt helvete fel. Jag tycker det jag tycker, vem är han att påstå att mina foton visst var bra?
Fotona hade varit jättefina om det inte varit för de smådetaljerna!

Får jag scanna in bilderna här om jag skriver vem som är fotografen??

Leorag
0

Jag hade inte heller beställt någon förstoring om jag inte tyckte att någon av bilderna var kanon, i så fall hade jag bara gått och irriterat mig på bilden.

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13, jag tror det skulle kunna gå bra :)

hade varit kul att se :P

när jag fotar porträtt på hundar så visst kan man klippa bort en del av hunden om man bara vill ha med en viss del! men då är det ju planerad bortklippning och inte bara ett öra där och ett ben där hur som helst.

(lite OT, hoppas det inte gör något att jag lägger in):exempel. ett foto på en dvärgshnauzer (stavning) som jag fotat här hemma. jag tar inte betalt utan gör det för skojs skull eftersom jag inte är så himmla duktig än.  men iallafall här är en planerad bortklippning.
(hunden är kolsvart så ganska svårt att få till konturerna på kroppen)

Noa-Nisse
0

oj vad kvaliten blir dålig här på iFokus :S

Gluskap
0

Jag tänkte på upphovsrätten?

Jo men sjölvklart är det okej att göra så som du har gjort, så gör jag också när jag fottat katterna eller hunden, men när hela hunden är med så vill jag ju inte sakna en bit av en kroppsdel…!

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hm, vet inte det där om upphovsrätten. men efterosm du skriver ut vilken fotograf som har tagit bilden kanske det borde funka.. men för att vara på den säkra sidan så kan du ju vänta tills fler har skrivit.

förstår hur du menar. typ såhär antar jag att du menar.(snabb paintskiss) Tungan ute

Gluskap
0

Japp det gör jag, blir inte förrän i morgon som jag hinner scanna in dom ändå =)

Precis ;)

SaraC
0

#13 Jag vet inte riktigt hur det är med det. Fotografen äger väl rättigheterna, i alla fall om du inte betalt för några? Kolla inne på någon av fotosidorna här på iFokus, de kanske vet bättre.

#16 Om du väljer att öppna i nytt fönster ser man hela bilden och det blir bättre upplösning Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Gluskap
0

Har scannat in bilderna på datorn och kan maila om någon är intresserad hur resultatet är…

Taci
0

Jag vill gärna se bilderna :) Hade ju funderat på att låta dom fotografera min hund, men efter det du sagt vetifasen :/

KerstinP
0

Man får inte lägga ut bilder som man inte fotograferat själv. Du får fråga fotografen om lov först.

Jag förstår att du inte är nöjd med bilder som de kapat av delar på hunden. Det behöver man inte godta. Det låter inte alls proffsigt.

Du tar säkert bättre bilder själv.

Gluskap
0

Nä jag hade för mig det med… Han lär ju inte heller vela att dom kommer ut på nätet när det inte är för ett bra ändamål…

Jag mailar fotona till dig i morgon, sitter vid fel dator nu!!
Alltså, det kan ju vara så att det bara är jag som är gnällig. När man tittar på deras hemsida så är där ju många fina =) Själva fotograferingen är ju gratis, så tycker att du kan fota, är ju inget köptvång sen ju… Men man vill ju bli nöjd!

Yessica
0

Happy Dogs var i en djuraffär nära oss och vi passade på att fota Sting då. Jag blev jättenöjd med bilderna! Här var det inga bortklippta delar. Allt var med, och jag tyckte han som fotade var trevlig. Det var något år sen. Men ändå Glad Kanske var mycket kö och så? Han kanske var stressad, sen kan jag lite faktiskt känna med honom med svansen. Om man tar ut bilden så mycket att hela svansen kommer med, dvs om den var liksom rakt ut åt sidan. Så blir det väldigt mycket luft och konstigt. Men då kan man kanske försöka få in den till sidan, så man får med den. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Gluskap
0

Han var absolut inte stressad, där var varken någon före eller efter oss.
Jovisst, men han ser ju om inte svansen får plats, jag kollade ju inte hur han fotade, hade fullt upp med att kolla så min hund var kvar…
Det är inte så svårt för han att säga tex att "hela svansen kommer inte med, kan vi göra så eller så istället"
Nu är det ju inte bara svansen det handlar om, utan även öra som är kapat och en tass som är borta…
Jovisst, han som fotade var trevlig.