Någon som ger sin hund Magnussons foder?
Någon som ger det och får det hemskickat? Är det bra?

Ingen? Se länk: http://www.hundmat.com/shop/
Jag ger det just nu. Det funkar inte så bra på min hund, men jag har testat så mycket foder och tycker inte att något torrfoder har fungerat optimalt på honom. Det är ju högst individuellt hur det fungerar.
Jag får det inte hemskickat, jag köper det på ICA Maxi. Jag ger Magnussons Meat & Biscuit Adult.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Aha! Kanske det finns på Ica Maxi hos oss också i stan då.Ska kolla upp det. Finns det olika sorter eller bara just det du har? Pris på Ica?
Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det kostade, har liten hund så köper ju inte mat så ofta. Kan inte tänka mig att det kostar mer där än på andra ställen… Tror de hade alla foder i Meat & Biscuit-serien, plus KRAV-fodret (från Original-serien).
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

#4# Ok! Måste kolla om det finns hos oss. Har i dag köpt en ny påse Eukanuba men när den är slut så…

jag ger min äldsta hund Meat & Biscuit. Jag tycker att det funkar bra förutom att bitarna är lite stora för en minimal jack russell. Själv bor jag så nära så jag köper direkt på fabriken.

Jag provade det på Sting förut. Hon tröttnade väldigt fort på det. En säck kunde hon bara käka sen hade hon tröttnat på det. Hon är en rätt kräsen hund, men har nu käkat Eukanuba ett tag utan att ha tröttnat! :) Jag köpte direkt från fabriken, fast en gång köpte jag på Maxi Ica också. Tror det är något billigare än andra foder. Inte säker, det var ju ett tag sen vi testade det. Men jag bytte som sagt efter en säck. Dessutom skulle hon äta jättemycket av det för att det skulle bli rätt liksom, och hon orkar inte käka så mycket varje mål. Hon är rätt jobbig med maten. ;) Trots att man hör lite att briarden är rätt matglada :P Haha!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ja, något problem med att dom inte skulle äta det tror jag inte jag har. 4 hundar hemma göra oftast att dom äter i stort sett vad som helst. Det är ju bara frågan om det är bra mat.

Jag tycker att det är bra mat. Tiken är blank och fin i pälsen, håller bra hull och bajsar två små högar två gånger om dagen.Tänderna är också fina, nästan inga beläggningar alls trots att hon är 1½ år nu.
Ett plus är att det är få ingredienser i fodret och när man öppnar säcken luktar det gott. En del foder storknar jag av när jag luktar på det. I och för sig upplever säkert hunden det annorlunda, men ändå!

#8 Okej, skönt för er! :) Sting bryr sig inte om Pippi skulle vilja ha hennes mat. Så det hjälper inte med konkurrens här hemma.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Var till Ica Maxi i går och tittade men dom hade inte fodret. Så då köper jag inte det. Tycker det är för krångligt att få dem hemskickat. Måste ju bli dyrare också då. Har inte plats att köpa hem en massa säckar heller.
#11 jag tror att foderbilen har det fodret. köper du för över 500 kr kostar frakten 19 kr och om du beställer för över 900 kr helt gratis frakt. då får du det dessutom hemburet in i hallen:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ger Eukanuba så kan inte säga något om Magnussons, men kan verkligen rekommendera www.foderbilen.se Snabba leveranser, billig frakt och direkt till dörren!