Prins Edward hundmisshandlare!
Det var då väl en himla tur att det fotades på bar gärning! Bara för att man är prins får man verkligen inte göra så..! Sorgligt.. hmm han skulle nog behöva lite terapi! Men självklart ska han bli straffad tycker jag!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tror inte på sånt. Det kan ju faktiskt vara något annat som händer på bilden, vad vet vi?
Sen om han nu slår hunden är det inte värre än när andra gör det. Sånt förekommer överallt alltid.

Fy vad elakt. Men man ser faktiskt inte på bilden om det är prins Edward. Inte jag iaf.
Han kanske slår efter Fasanen! De kan vara ganska ilskna när de blir trängda eller skadade.
Som sagts innan…vi vet ju inte vad det handlar om alls.
Och inte ser man heller klart och tydligt att det verkligen är Prins Edward.
#5 Precis. Och expressen är ju inte känd för att vara sanningsenlig.

#6 det är inte expressen som tagit varken bild eller text utan artikeln är byggd på vad den engelska tidningen har skrivit!
Jag ser tydligt att det är Edward på bilden. jag har sett andra jaktbilder på honom och tittar ni på ansiktsprofilen så borde ni se det… nån fasan ser jag dock inte på bilden så det kan jag ju utesluta att det är han slår efter… (eftersom man ser hans fötter, hundarnas ben väldigt långt ner skulle en fasan synats)
Jag tror på artikeln faktiskt… jag har hört förut att han har häftigt temerament när det gäller lydnad på både djur och barn…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hmm, Hera. Hur menar du egentligen?
"Sen om han nu slår hunden är det inte värre än när andra gör det. Sånt förekommer överallt alltid."
Menar du alltså att det inte är hemskt? Bara för att det förekommer "överallt"? Dessutom så ska väl offentliga personer föregå med gott exempel och behandla djur med respekt. Eller vad tycker du?
Hade det varit en bild på någon annan så tror jag att alla hade varit precis lika upprörda, men nu råkade det vara han på bilden (tror jag, vet i princip ingenting om kungligheterna).
Jag tycker det är hemskt, oavsett vem det är på bilden! Ska det ens vara något att tjafsa om???
Men ärligt talat, vem har sagt att att nu var så att hundarna "bara" kampade om samma byte? Det kan inte varit så att den ena hunden gav sig på den andra? Eller att dom hanterade bytet oförsiktigt på ett sätt som verkligen inte är okej?
Varför blir det så uppsjåsat när ni läser sånnahär grejer, då är det jättehemskt - men när ni ser att en "Farligt Pitbull attackerade 20 människor" så är ni lite sådär "Äsch, det var säkert ingenting" och skyller på att expressen och resten av dagstidningarna är dåliga!
Varför kan det helt enkelt inte vara så att engelska tidningar inte heller är något att lita på? :)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
I mitt inlägg ska det naturligtvis stå "Kvällstidningarna" och inte "dagstidningarna".
Media kommer förmodligen alltid att ha förmågan att förstora upp saker.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
#9 Jag menar att jag tycker det är tramsigt att bli upprörd över en bild. Vi har ingen aning om vad som händer på den. Spekulationer.
Och att en kunglighet slår sin hund är inte värre än när en vanlig människa gör det. Hemskt vilket som.
Ogillar att folk tror på allt dom läser.
#13 Håller med dig om kvällstidningarnas sensationsreportage. Likadant med insändarna i tidningar.
Blir lika upprörd varje gång som någon säger: "jo men det stod ju i tidningen" utan att fundera på om det är sant.
Och kan man få en bild på en prins med en påk i luften, så är det ju ett ypperligt tillfälle att svartmåla prinsen.
Men jag vet inte säkert vad som hände, men kan bara säga att bilden ser inte så bra ut för en som inte gillar att hundar får smaka käppen.
Sant eller inte ? Jag vet inte.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Kan det inte vara så att personen som tog bilden såg att det var hunden han slog och sedan sagt det? Givetvis kan han ljuga och säga att det var så och så… vi vet inte.
Hursomhelst, om det är sant så är det fruktansvärt, oavsett vem det nu är.