Hundvänliga jobb?
Vad finns det för hundvänliga jobb i Sverige? Alltså där man får ta med sig hunden till jobbet. Förutom rent uppenbara, som om man jobbar i djuraffär. På vissa äldreboenden kan ju personalen tex få ta med sig en hund om alla är med på det.
//Lina

sånt e jag också nyfiken på, tidnigsutdelare är bra,då kan dom följa med ;)
Förutom jobb där man jobbar med djur, så är det ju arbetsplatser där man kommer överens om att det är ok. Det kan ju variera helt. Kontorsjobb t.ex. Och olika typer av boenden, som du nämnde. Pojkvännen jobbar åt NCC och en del har med sig hundarna dit med, då får de sitta i kojan.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Eller så kan man starta eget företag =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det där är ju så olika.
På vissa kontor får man inte ha med sig hunden, på andra är det helt okej.
Du får fråga runt helt enkelt :)
Annars är det ju som du säger, vissa uppenbara som de som jobbar med hund, och eller i djuraffär..
Men jag vet en djuraffär där man inte får ha med sig hunden in ens.. Lite knepigt tycker jag, men men.. Alla är inte lika :)
Jag hade med mig hunden i mitt förra jobb som trädgårdsmästare, det fungerade bra.
Problemet för arbetsgivaren (utöver allergifrågan) är ju att en hund automatisk tar viss tid och fokus från arbetsuppgifterna.
Det finns ju hundförare inom polisen! :) Det är det jag har lust att bli när jag blir vuxen! =)
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
i vissa stall kan man få ha hunden med. Så hästskötare, hovslagare, kiropraktor mm kan ju vara något.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

jag har hunden med när ja behöver.. persolig assistent. men oftast jobbar ja bara nån timme då och då om dagen och bor 1mn från jobbet så han är hemma, men när han var en liten skit var han med.
soppgubbe :) om hunden klarar av det så får han vara med i soppbilen. Finns många som har haft så.
på vissa kontor där man jobbar som väktare kan hunden få följa med. lika så om man jobbar i stall. om man jobbar på mack och på vissa lager.
Det är dem erfarenheterna jag har.
Jag jobbar på ett lantbruk, där och på andra lantbruk runt om dräller det av hundar som pesonalen har med sig:)
Man får ju inte ha med sin hund in i själva djurstallarna av smittorisker, men har man ett personalutrymme /kontor så brukar det ordna sig. De som jobbar med maskiner och har hund kan ju ha med sig hunden i hytten om den får plats.